Türkiye’de geçici sonuçlara göre faal olan radyo ve televizyon kurumu sayısı 2013 yılında bin 188 oldu.

 

Türkiye İstatistik Kurumu Zonguldak Bölge Müdürlüğü, kurum tarafından hazırlanan Radyo Televizyon Kurum İstatistikleri 2013 sonuçlarını açıkladı. Verilen bilgiler ise şu şekilde:  “Bu yayın kurumlarının %83,4‘ü karasal ortamda yayın yapan, %16,6’sı ise sadece uydu, kablolu veya internet üzerinden yayın yapan kurumlardır. Karasal ortamda yayın yapan kurumların %80,4’ü radyo yayıncılığı yaptı. Bu yayın kurumlarının %10,8’i televizyon yayıncılığı, %8,8’i radyo ve televizyon yayıncılığı yaptı. 

 

2013’DE ÇALIŞANLARIN %18.2’Sİ YERELDE

Yerel yayın kurumları, karasal ortamda yayın yapan kurumların %87’sini oluşturdu. Karasal ortamda yayın yapan kurumların %8,3’ü bölgesel yayın yapan kurumlar, %4,7’sini ulusal yayın yapan kurumlar oluşturdu. Toplam istihdamın %61,6’sını karasal ortamda ulusal yayın yapan kurumlar oluşturdu
Radyo ve televizyon kurumlarında 2013 yılında çalışanların %18,2’si yerel yayın yapan kurumlarda, %5,5’i bölgesel yayın yapan kurumlarda çalıştı. Sadece uydu, kablolu veya internet üzerinden yayın yapan kurumların toplam istihdamdaki payı ise %14,7 oldu. Programcılık ve yayıncılık faaliyetlerinde, toplam istihdamın %87,5’i televizyon programcılığı ve yayın faaliyetlerinde yer aldı. Toplam katma değerin %90,1’ini karasal ortamda ulusal yayın yapan kurumlar oluşturdu. Radyo ve televizyon kurumlarında toplam katma değerin %2,1’ini karasal ortamda bölgesel yayın yapan kurumlar, %1,8’ini karasal ortamda yerel yayın yapan kurumlar oluşturdu.

 

YAYIN SÜRELERİ DE AÇIKLANDI

Katma değerin %5,9’unu ise sadece uydu, kablolu veya internet üzerinden yayın yapan kurumlar tarafından yaratıldı. Programcılık ve yayıncılık faaliyetlerinde, toplam katma değerin %96,6’sı televizyon programcılığı ve yayın faaliyetlerinde yaratıldı. Karasal ortamda yayın yapan kurumların 2013 yılı yayın süresi 9 248 121 saat oldu. Toplam yayın saatinin %73’ünü radyo yayıncılığı, %17,4’ünü radyo ve televizyon yayıncılığı, %9,6’sını televizyon yayıncılığı oluşturdu. Toplam yayın süresinin %97,5’inde yerli yapım programlar yayınlandı. Yerli yapım programların toplam yayınlanma süresinin %73,5’i radyoda, %9,5‘i televizyonda gerçekleşti. Yabancı yapım programlarda ise %52,7’ si radyoda, %15,3’ü televizyonda gerçekleşti. Müzik yayınları toplam yayın saatinin % 59,8’ini oluşturdu. Müzik yayınlarının %84,6’sı radyoda gerçekleşti. Yayın saatlerine göre ikinci sırada %8,1 ile reklamlar, üçüncü sırada ise %7,4 ile haberler yer aldı.

 

(Haber Merkezi)