Alaplı Tüketici Koruma Derneği Başkanı Halit Tekin, tüketicileri harcamaları karşılığı fatura ve fiş almaları konusunda uyardı.
Tekin, tüketicileri harcamaları karşılığı fatura ve fiş almaları konusunda uyararak" fatura ve fişler sahiplik belgemizdir" dedi.
Garanti kapsamında bulunan eşyaların faturalarının mutlak suretle saklanması gerektiğini belirten Tekin," Özellikle garanti kapsamında olan eşyaların faturalarınızı mutlaka saklayınız Satın aldığınız ürünlere ait satış fişi veya faturayı almayı unutmayınız. Özellikle garanti kapsamında olan faturalarınızı mutlaka saklayınız. Satın aldığınız bir ürünün açılmamış orijinal ambalajlı olduğuna dikkat ediniz. Ürüne ait Türkçe kullanma kılavuzu ve onaylı garanti belgesinin olup olmadığını kontrol ediniz. Satın aldığınız ve arızalanan bir ürüne ait bulunduğunuz yerde yetkili servisi yok ise, muhatabınız ürünü aldığınız satıcı firmadır. Satıcı firmaya bu nedenle kargo bedeli dâhil hiç bir ücret ödemek zorunda değilsiniz. Ürünü teslim ettiğinizde, ürün teslim formuna ne tür bir arıza olduğunu ve teslim tarihini mutlaka yazınız ve bir örneğini saklayınız. Aldığınız bir ürün ilk bir ay içerisinde sizden kaynaklı olmayan bir arıza yaparsa, bu ürünü iade ederek, yenisini yâda ödediğiniz bedeli isteme hakkınız olduğunu unutmayınız. Ürününüz arıza yaptığında yetkili servisten mutlaka servis raporu alınız ve saklayınız. Zira ürününüz bir yılda aynı arızadan 2 den fazla servise gitmişse, bu ürün yasaya göre ayıplı ürün sayılmaktadır ve iadesi gerekir. Ürüne ait fatura ve servis belgelerini ibraz etmeniz halinde ürünün yenisini veya ödediğiniz bedelin iade edilmesi isteme hakkınız olduğunu unutmayınız. Aldığınız gıdaların ambalajlarında zorunlu olarak bulunması gereken üretim ve son kullanma tarihlerine mutlaka dikkat ediniz. Özellikle süt ve süt ürünleri alırken ambalajı kabarmış ürünleri almayınız.Onarım için yetkili servise verdiğiniz bir ürün, 30 iş günü (hafta sonu ve resmi tatiller hariç) içerisinde onarılarak size iade edilmemiş ise; servise verirken aldığınız makbuz ve faturasını (garanti kapsamında olsun veya olmasın) ibraz ettiğiniz takdirde, ürünün yenisini veya ödediğiniz bedeli talep etme hakkınız olduğunu unutmayınız.  Evinizde, apartmanınızda veya işyerinizde yaptıracağınız boya, badana, elektrik, sıhhi tesisatı, çelik kapı vs. işçilik ve malzeme yoğun işleriniz için yüklenici firma ile mutlaka detaylı sözleşme yapınız. Yapacağınız sözleşmede tüm özellikler mutlaka yer almalıdır. Aksi halde hak arama hakkınızı kullanamazsınız.  Kapınıza yada işyerinize gelen pazarlamacılardan zorunlu olmadıkça alışveriş yapmayınız. Zira aldığınız ürünün yetkili servisinin olmadığını ve çok kalitesiz ve ayrıca çok pahalı olduğunu bilerek aldığınızı unutmayınız. Mobilya türü alışverişlerinizde, aldığınız ürünün tüm özelliklerini (markası, cinsi, miktarı, rengi, kod numarası, bedeli, teslim şekli, ödeme şekli vs. gibi) detayları içeren işletme tasdikli sipariş sözleşmesi yapınız ve bir örneğini saklayınız.
Kargo ile göndereceğiniz ürünlerinizin etiketine ürünün niteliği ve niceliği ile fatura bedelini teslim ettiğiniz görevlinin gözetiminde birlikte yazınız ve bir örneğini saklayınız. Kargo ile size gönderilen bir ürün zarar görmüş ise, gönderici ile irtibata geçerek durumu izah edin. Anlaşmazlık halinde elinizdeki belgeler ile derneğimize başvurunuz. Ücretsiz hukuksal destek mutlaka sağlanacaktır" dedi.