Çaycuma, Devrek, Gökçebey üçgeninde kalan TSO’ların ve belediyelerin iç seferlerde yarı bilet ücretini ödemesine rağmen dikiş tutturulamayan Zonguldak Havalimanı için Zonguldak'ın çalışkan Valisi Ali Kaban tarafından radikal kararlar alınması pek çok yolcu tarafından dile getiriliyor. 

 

Zonguldak Valiliği, Zonguldak Havaalanı ile ilgili yapılan güncel çalışmalara ilişkin açıklamalarda bulundu.

Ulaşım sektörünün küreselleşmenin de etkisi ile dünya ekonomisinin en önemli aktörlerinden biri haline geldiğini, bu sektörün gelişmesi, sanayinin gelişmesine, uluslararası ticaret kapasitesinin artmasına ve insanların daha kolay ve hızlı bir şekilde seyahat etmesine olanak sağladığı belirtti.

 

500 BİN YOLCU KAPASİTELİ

Valilik Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğünden yapılan yazılı açıklamada şu bilgilere yer verildi: Batı Karadeniz Bölgemizdeki tek havaalanı, ilimiz Çaycuma ilçesinde bulunan Zonguldak Havaalanı'dır. Çaycuma ilçemizin sınırları içerisinde bulunan ve yıllık 500 bin yolcu kapasiteli havaalanımız, iç hatlarda belirli dönemlerde açılan uçuşlarda yeterli yolcu kapasitesine ulaşılamadığı için zaman içinde kapatılmıştır. Dış hatlarda ise; yılın belirli dönemlerinde, yalnızca Almanya'nın Düsseldorf kentine uçuşlar yapılmaktadır.

 

SONUÇLAR AĞUSTOS AYINDA

Burada bir araya gelmemizin sebebi, havaalanımızın uçuş kapasitesinin artırılması amacıyla; talep analizinin gerçekleştirilmesi, ekonomik verimliliğinin yapılması ve somut politika önceliklerinin belirlenerek, mevcut destinasyonun çeşitlendirilmesine yönelik başlattığımız araştırma çalışmasını kamuoyuna sizlerin aracılığıyla duyurmaktır. Araştırma, Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı ile Akdan Danışmanlık firmasının işbirliğinde 4 ayda hazırlanacak ve sonuçları Ağustos ayı içerisinde kamuoyu ile paylaşılacaktır. Bu çalışmanın yapılan benzer çalışmalardan farkı, tamamen bilimsel ve istatistiksel yöntemlerle hazırlanacak olması, aynı zamanda eylem planı nezdinde havaalanımızın daha fazla işlerlik kazanmasına katkı sağlayacak olmasıdır.

 

“2 BİN 400 ANKET YAPILACAKTIR”

Çalışma kapsamında, havaalanının hinterlandında bulunan Zonguldak, Karabük ve Bartın illeri kapsamında; otobüs terminallerindeki yolcular, üniversite öğrencileri, iş dünyasında faaliyet gösteren şirketlerin sahipleri, kamu ve özel sektörde çalışanlar olmak üzere, toplam 2400 adet anket yapılacaktır. Anket sonuçlan doğrultusunda yurt içinde uçuş talep edilen iller için iç hat uçuşları ve yurt dışında potansiyel arz eden dış hat uçuşları için yeni destinasyonlar belirlenecek, bu doğrultuda havayolu şirketleri ile görüşmeler yapılacaktır.

 

FİLYOS PROJESİ

Ayrıca araştırma tamamlandığında, Türkiye'nin en büyük entegre yatırım projelerinden biri olan Filyos Projesine yönelik olarak, proje-havaalanı ilişkinin tutarlı bir şekilde incelenmesi de gerçekleştirilmiş olacaktır. Filyos projesi hayata geçtiğinde, havaalanı kapasitesinin ve imkânlarının ne derece yeterli olduğu, hangi gelişim önceliklerinin ve tedbirlerinin ele alınması gerektiği yapılacak çalışmada ortaya konulacaktır. Zonguldak Valiliği olarak çalışmanın başta ilimiz olmak üzere; havaalanından faydalanacak olan tüm bölgemize olumlu katkılar sağlamasını diliyoruz

 

YENİ VİZYON ŞART

Öte yandan yurt dışındaki gurbetçilerin ayakta tuttuğu, yıllardır Devrek, Çaycuma, Gökçebey üçgeninden kurtulamayan, havalimanı yöneticilerine defalarca, “Batı Karadeniz bölgesine açılmalısınız?” söylemlerine rağmen görüntü vermekten öteye gidilemeyen havalimanı için yeni bir heyecan ve vizyon isteniyor. Gazetemiz muhabirine daha önce de açıklamada bulunan vatandaşlar tepkilerini şu sözlerle dile getirmişlerdi.

“Olacak iş değil, koskocaman havalimanı TSO’lar belediyeler biletlerinin yarı ücretini de ödeyerek iç hatlara destek oldu ama çözüm bulunamadı, ayakta tutulamadı sonuçta iç hatlar kapandı. Havalimanı sadece Gökçebey, Çaycuma ve Gökçebey üçgeninde kalmıştır.

 

“FOTOĞRAF ÇEKTİRMEKLE BU İŞLER OLMUYOR”

Karadeniz Ereğli, Alaplı ve Akçakoca olmak üzere mesafe 1 saattir ama bu bölgelerde bir çalışma bir görüşme bir durum değerlendirmesi yapılmamıştır. Sadece havalimanının müdürünün yok şu kadar yolcu yurt dışından geldi yok şu kadar yolcu gitti söylemleri vardır. Yazık, devletin yetkilileri bu duyarsızlığı görmüyorsa nedenlerini önce bir araştırmalı. O havalimanı birilerinin değil Türkiye’nindir, bunu bilerek herkes değerlendirmeli”