MB'nin yeni uygulama ile öğrencilerin ya sanata- ya spora dayatılmasını eleştiren Kahveci, Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Zonguldak'ta düzenleyeceği eyleme destek vereceklerini belirtti.

Zonguldak Eğitim İş Başkanı Metin Kahveci, Milli Eğitim Bakanlığının yeni uygulama ile resim-müzik-beden eğitimi derslerinin 2 saat uygulamasının 1 saate indirilmesini eleştirerek, bugün Zonguldak Beden Eğitim Öğretmenlerinin bir araya gelerek seslerini duyurmaya çalışacaklarını bildirdi.
17 Ekim 2009 Cumartesi günü ise saat 11:00'de Ankara Güvenpark'ta yapılacak olan Dersimi Geri İstiyorum eylemine katılacaklarını vurgulayan Kahveci, Eğitim İş olarak bu eyleme destek vereceklerini belirtti.
Milli Eğitim Bakanlığının yeni uygulamasını eleştiren Zonguldak Eğitim İş Başkanı Metin Kahveci açıklamasında şunları kaydetti:

ÖĞRENCİLER DAYATILIYOR
"2009-2010 yılının hemen başlangıcında resim-müzik-beden eğitimi derslerinin "sözde yeni uygulama" ile zamanla okullardan kaldırılması hedefleniyor. Milli Eğitim Bakanlığı resim-müzik-beden eğitimi gibi derslerin 2 saat uygulanmasını 10, 11, 12 inci sınıflarda 1 saate indirmiştir. Esas ilginç olan bu derslerden herhangi birini 9. sınıfta seçen öğrenci 10, 11, 12 inci sınıfta da aynı dersi seçmek zorunda bırakılmış öğrenciye "ya sanata - ya spora" dayatılması yapılmıştır. Bu uygulama gösteriyor ki Milli Eğitim Bakanlığının insanı esas alan modern bilim anlayışından uzaklaştığını, salt teknokrat yetiştirmeyi amaçlayan klasik bilim anlayışının etkisi altında olduğunu gösteriyor.

MEKANİKLEŞTİRİYOR
Öğrencilerin, uygulamalı olan bu derslerde kendilerini ifade edip rahatladıkları, öz güvenlerinin arttığı, sosyal iletişim becerilerinin artarak entelektüel yanlarının geliştiği, bedensel ve ruhsal gelişimlerine katkıda bulunduğu bilimsel olarak tespit edilmiş bir gerçektir. Ancak Milli Eğitim Bakanlığı bu gerçeğin aksine, öğrencilerimizi mekanikleştiren bir anlayışla hareket ediyor.  Öğrencileri yarış atına benzer konuma sokarak çocukluk ve gençlik çağlarını yaşayamaması engelleniyor. Mekanikleşmiş bir öğrenci kitlesinin topluma ve eğitime katkısı olamaz. SBS sınavlarının 6. ve 7. sınıflara çıkararak eğitime katkı yaptığını sananlar yâda başarıyı artırdık diyerek övünenler bu sınavlarda 30 bine yakın öğrencinin 0 (sıfır) çekmesini, ÖSS sınavında yaklaşık 35 bine yakın öğrencinin hiçbir soruyu doğru yanıtlayamamalarının rezaleti karşısında hangi bilimsel araştırmayı yapacaklarını hep birlikte merak ediyoruz.  Eğitim İş Sendikası eğitimin bilimsel ölçütlere göre yapılmasını yıllardır defalarca anlattı. Bilimsel eğitimin içinde ifade ve beceri derslerinin yeri ve önemi her zaman vardır. Çünkü bu dersleri almayan öğrencilerimiz hayal kurma, tasarım oluşturma, akıl yürütme, bedensel gelişim,(kas, kuvvet) gibi yeteneklerini yeterince geliştiremeyecek hayata yaratıcı zekâdan yoksun eksik bir kavrayışla bakacaklardır.

OLUMSUZLUK YARATTI
Yani mekanikleşmiş olacaktır. Yani paylaşmayı bilmeyen, sadece kendi çıkarını düşünen, egoist, kişiliklerini gelişmemiş, hoş görüden yoksun, sanat ve spora değer vermeyen çalışır bir araç olacaktır.
Uygulamanın yarattığı olumsuzlukların bir başka boyutunu yaşayanlar ise bu derslere giren alan öğretmenlerimizdir.

DESTEK VERECEĞİZ
Hukuka aykırı bu uygulamanın yaratacağı her türlü olumsuzluğun karşısına kuracağımız barikatın, çağdaş ve özgür bireylerin yetişmesine sağlanacak bir katkı olduğu inancı ile Beden Eğitimi, Resim ve Müzik Öğretmenlerinin gasp edilen ders saatlerinin geri verilmesi için öncelikle Zonguldak Madenci Anıtı'nda 16 Ekim günü saat 17.30 da Zonguldak BEDEN EĞİTİMİ öğretmenlerinin bir araya gelerek seslerlini duyuracak olan basın açıklamasına destek vereceğiz ertesi günü 17 Ekim 2009 Cumartesi günü saat 11.00'de yapacakları 'Dersimi Geri İstiyorum' eylemine destek olmak için Ankara Güvenpark'ta olacağız."