CHP Zonguldak Milletvekili Ünal Demirtaş, Çaycuma Havaalanı’nın iç hat seferlerine açılması talebi ile Türk Hava Yolları Genel Müdürü Bilal Ekşi ile Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı’ya birer mektup gönderdi. Gönderdiği mektupta, basında çıkan Türk Hava Yolları’na ait 30 uçağın hangara çekildiği yönündeki haberleri de hatırlatan Demirtaş, Türk Hava Yolları’nın elinde yeterli uçak olduğunu ifade etti.

 

ANADOLUJET’İN KURULUŞ AMACINA UYGUN!

THY’ye gönderdiği mektupta Zonguldak’ın coğrafi konumu,turizm potansiyeli, havayoluna olan ilgisi ve gurbetçilerin yaşadığı sorunları detayları ile aktaran Ünal Demirtaş; “Çaycuma Havaalanı’nın aktif kullanımı, Anadolu’yu birbirine bağlamak, Anadolu’nun havayolu ulaşım ihtiyacını daha ekonomik bir yolla karşılamak ve geniş halk kitlelerini havayolu ile buluşturmak üzere kurulan Anadolujet şirketinin kurulma amacına da uygun düşecektir.  Bütün bu durumlar karşısında; Çaycuma Havalimanı, hem yurtdışı, hem de yurtiçi uçuşlarda aktif ve verimli bir şekilde kullanılabilecek konum ve durumdadır. İç hatlarda, ilk etapta Anadolu Jet ile İstanbul-Zonguldak-Trabzon/ Trabzon-Zonguldak-İstanbul ve THY ile Almanya-İstanbul-Zonguldak/Zonguldak-İstanbul-Almanya gibi aktarma uçuşları ile başlatılacak seferlerle havayolu hareketliliğinin sağlanması çok rahat bir şekilde mümkün olacaktır. Bir Alman şirketi olan Germania Havayollarının, Çaycuma Havaalanı’na gösterdiği ilgiyi ve önemi,  dünyanın en önemli havayolu markalarından ve bir kamu kurumu olan Türk Hava Yollarının göstermemesi, tüm Zonguldaklıları derinden üzmektedir.” dedi.

 

VERİLEN SÖZLER TUTULMALI!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’ın yanıtlaması istemi ile bir soru önergesi de veren CHP’li vekil konuyla ilgili yazılı bir açıklama yaptı. CHP Zonguldak Milletvekili Ünal Demirtaş açıklamasında şunları belirtti; “Türk Hava Yolları’nın yetkililerine birer mektup gönderdim. Aynı zamanda, Çaycuma Havaalanı ile ilgili olarak, Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan’ın yanıtlaması istemi ile hazırladığım soru önergesini TBMM Başkanlığı’na sundum. Zonguldaklılara verilen sözlerin takipçisiyiz. Batı Karadeniz’deki tek havalimanı olan Çaycuma Havaalanı’nın iç ve dış hat seferlerine açılması için herkes sorumluluğunu yerine getirmelidir.

 

ÇAYCUMA HAVAALANI, UÇUŞ GÜVENLİĞİ STANDARTLARINA UYGUNDUR

1939-1945 yılları arasında küçük uçaklara yönelik “slot” bir havaalanı olarak inşa edilen Zonguldak Çaycuma Havaalanı, ilk uçuşlarını 1957 yılında gerçekleştirmiştir. 1960 yılı sonrasında 1999 yılına kadar kapalı kalan Çaycuma Havaalanı, 1999 yılında yeni binası, çevre düzenlemesi ve ek yatırımlar ile toplu yolcu taşımacılığı faaliyetleri için uygun hale getirilmiştir. 2006 yılında 25 yıllığına işletme hakkı özel sektöre devredilen havaalanının, yıllar içinde fiziksel eksiklikleri büyük ölçüde giderilmiş, son olarak da; havaalanının etrafındaki 235 metre yüksekliğindeki Bostancılar tepesinin 155 metrelik kısmı, büyük yolcu uçaklarının inişi için sorun teşkil etmemesi amacıyla tıraşlanmış, pist ve taksi yolu çizgileri, pist kenarı, durma uzantısı ve yaklaşma ışıkları da uluslararası standartlara uygun olarak yenilenmiştir. 2009’a kadar yapılan yatırımlar ile havaalanının uluslararası güvenlik standartlarına uyumu sağlanmıştır. Çaycuma Havaalanı, ICAOÇ uçuş güvenliği standartlarına uygundur. Havaalanı 500 bin yolcu/yıl kapasitesine sahiptir. Batı Karadeniz’deki tek havaalanıdır.

 

AVANTAJLI BİR KONUMA SAHİP!

Zonguldak Çaycuma Havaalanı; Filyos Limanı’na 5 km, Zonguldak kent merkezine 55 km, Bartın kent merkezine  36 km.,Karabük kent merkezine 87 km, Bolu kent merkezine 135 km. mesafede olup, Batı Karadeniz Bölgesi’nin ulaşımında önemli kolaylık ve avantajlar sağlayacak konuma sahiptir. Dolayısı ile havaalanında iç hatlar uçuşunun başlatılmasından, bu dört il yararlanacaktır. Ancak Zonguldak, Çaycuma Havalimanı, avantajlı konumu ile Batı Karadeniz’in ekonomik ve sosyal hayatına sağlayacağı katkılara rağmen,  yeterli düzeyde aktif olarak kullanılmamaktadır. Batı Karadeniz’in tek havalimanı olan Zonguldak Çaycuma Havaalanına maalesef şu anda hiçbir iç hat seferi yapılmamaktadır. Dış hat seferleri 2009 yılında başlamıştır. Mevcut durumda sadece yaz dönemi için haftada üç gün Zonguldak-Düseldorf gidiş dönüş seferleri yapılmaktadır. Germania Havayolları ile çalışmaktadır. Uçakların yolcu kapasitesi 138 ile 150 arasında değişmektedir. Doluluk oranı ise  %80’dir. Sefer yapan uçaklar BOİNG 737-300,BOING 737-700,BOEING 737-800 ve A 319  modelleridir.

 

GURBETÇİLERİMİZ ZOR DURUMDA!

Çaycuma Havaalanının hizmet verebileceği bölgeden 600 bin gurbetçimizin yaşadığı Almanya’da, Düseldorf-Dortmund ve Essen bölgesinde yaşayan (Zonguldak-Bartın-Karabüklü-Bolu’lu) gurbetçilerimiz, GermaniaHavayollarınca  direk başlatılan uçak seferlerine büyük ilgi göstermişler ve bugüne kadar yaklaşık 140 bin kişi yolculuk yapmıştır. Ancak Düseldorf ve Dortmund havaalanlarına uzak (5-6 saat kuzey ve güneyde) şehirlerde yaşayan gurbetçi vatandaşlarımız, bu hizmetten yararlanamamaktadır. Almanya’da bulundukları kentten, Çaycuma Havaalanı’na direk uçuş olmadığından İstanbul’a uçakla gelen gurbetçilerimiz, İstanbul ile Zonguldak, Bartın ve Karabük arasında uçuş olmadığından, karayolu ile gelmek zorunda kalmaktadırlar. İstanbul Atatürk Havaalanı’ndan Zonguldak’a uçuşların başlaması halinde, bu önemli hizmetten yararlanacaklardır. Yani sistemli bir planlama ile İstanbul-Zonguldak arasındaki seferleri sadece gurbetçilerimiz dahi doldurabilecektir. Avrupa Zonguldaklılar Derneğinin yapmış olduğu araştırmaya göre, Almanya’da yaşayan Zonguldak, Bartın, Karabük kökenli vatandaşlarımızın sayısı 600 bin civarındadır.

 

İSTANBUL VE ZONGULDAK GÖÇ VERİLERİ,ÖNEMLİ BİRER GÖSTERGE!

1990 yıllara kadar Doğu Karadeniz’den büyük göç alan, bir zamanların Almanya’sı kabul edilen Zonguldak’ımızda, TÜİK verilerine göre  25.003 Trabzon kökenli, 6.929 Giresun kökenli, 4.156 Ordu kökenli, 2.943 Rize kökenli, 2.325 Artvin kökenli, 2.206 Gümüşhane kökenli, Bartın’da 1.123 Trabzon kökenli, Karabük’te 3.141 Trabzon kökenli, 806 Artvin kökenli,803 Giresun kökenli, 566 Rize kökenli vatandaşımız yaşamaktadır. Bu rakamlara Zonguldak’ta, Bartın’da, Karabük’te doğan ve nüfusunu bu illere aldıran Doğu Karadeniz kökenli vatandaşlarımız dahil değildir. İstanbul’da, TÜİK verilerine göre 122.592 Zonguldak kökenli, 98.056 Bartın kökenli, 95.441 Karabük kökenli vatandaşımız yaşamaktadır. Öte yandan Zonguldak, Bartın, Karabük illerindeki üniversitelerimizde öğrencilerimizin önemli bir bölümü Doğu Karadeniz kökenli olduğu gibi, bu illerimizdeki öğrencilerimiz de Doğu Karadeniz’deki üniversitelerde öğrenim görmektedirler.      

 

TURİZME DESTEK SAĞLAYACAK, EKONOMİYİ CANLANDIRACAKTIR!

Filyos Vadi Projesi; Zonguldak’ın Çaycuma İlçesi sınırları içinde yapılacak olan bünyesinde Filyos Serbest Bölgesi, Filyos Endüstri Bölgesi, Filyos Limanı Projesi ile birlikte diğer sanayi alanları, depolama alanları, konut dışı kentsel çalışma alanları ve çeşitli taşkın koruma yapılarını içeren entegre bir projedir. Filyos Limanı inşaatına da başlanmıştır. Filyos Vadi projesinin hayata geçmesiyle birlikte, bölge de sanayinin ve sosyal hayatın gelişmesi, buna bağlı olarak havayolu yolcu sayısının artması beklenmektedir. Yine Çaycuma Havaalanı, özellikle iç turizm potansiyelinin yoğun olduğu Bartın/Amasra ve UNESCO Dünya Miras Listesinde olan Karabük/Safranbolu ilçelerine de çok yakındır. Havaalanı, Filyos’ta yer alan Karadeniz’in tek antik kenti, “TEİON” antik kentine de 7 km.dir.  Bu sebeple Çaycuma Havaalanının iç hatlara açılması  halinde,  iç ve dış turizme bağlı olarak yolcu sayısının artacağı beklenmektedir.

 

BAKKA’NIN ÖNERİLERİ DİKKATE ALINMALI!

Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı ( BAKKA) 2015 yılında hazırladığı, Zonguldak Havaalanı Talep Araştırması Raporunun öneriler bölümünde; “…Zonguldak Havaalanına var olan talebin duyurulması için kamuoyunun bilgilendirilmesine yönelik kampanyalar başlatılmalıdır. Bölge halkının talebi doğrultusunda uygun bir fiyatlandırma ve zaman planı ile en çok talep gören güzergahlara uçak seferleri başlatılmalıdır. Havaalanının uluslararası uçuş güvenliği standartlarını ( ICAO) sağladığı ve ulaşılabilir olduğu konusunda bölge halkının bilgilendirilmesi için bu çalışma kapsamında yer alan eylem planı onaylanarak uygulamaya alınmalıdır…”  denilmiştir.”

 

ZONGULDAK’A GERMANİA HAVAYOLLARI KADAR ÖNEMİ VERİN!

Zonguldak halkının Ulaştırma Bakanlığından beklentisinin, en az bir Alman Havayolu şirketi olan Germania Havayolları’nın Zonguldak’a verdiği önem ve değer kadar önem verdiğini göstererek,-teknik olarak mümkün olabilecek en kısa sürede- Zonguldak’ın ekonomik kalkınması için son derece önemli olan ve Zonguldaklılara çok büyük bir hizmet getirecek olan,  Çaycuma Havaalanı iç ve dış hat uçuşlarının başlatılması olduğunu belirten Zonguldak Milletvekili Ünal Demirtaş, Ulaştırma Bakanı’nın şu soruları yanıtlamasını istedi;

-Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı ( BAKKA) 2015 yılında hazırladığı, Zonguldak Havaalanı Talep Araştırması Raporunun tespit ettiği öneriler doğrultusunda bugüne kadar herhangi bir işlem yapılmış mıdır? Yapıldı ise sonucu ne olmuştur? Yapılmadı ise neden yapılmamıştır?

-Zonguldak Havaalanı’nın iç hatlara açılması için, Bakanlığınızca bir çalışma yapılmış mıdır? Yapıldı ise sonucu nedir? Yapılmadı ise neden yapılmamıştır?

-Zonguldak Çaycuma havaalanı ne zaman iç hatlara açılacaktır?

-Şu anda, THY  veAnadolujet markası altında uçuş yapıp, hangara çekilen uçak var mıdır? Varsa kaç adettir ve hangara çekilen uçakların marka ve modelleri nedir?

-Hangara çekilen bu uçakların yada başka uçakların, Zonguldak Çaycuma  Havaalanı’nın iç ve dış hatlarında  kullanılması için bir çalışma yapılmakta mıdır? Yapılmıyor ise neden yapılmamaktadır?

-Zonguldak Çaycuma Havaalanının cazip hale getirilmesi için havayolu şirketlerine teşvik verilmesi planlanmakta mıdır?

-Zonguldak Çaycuma Havaalanı’nın THY’nin iç ve dış hatlarına açılması ile Batı Karadeniz Bölgesine ekonomik ve sosyal hayatına kazandıracağı etkilerin analizi için Kalkınma ve Ekonomi Bakanlığı ile ortak bir çalışma yapılmış mıdır? Yapıldı ise sonucu nedir? Yapılmadı ise neden yapılmamıştır?

-Bir Alman şirketi olan Germania Havayollarının, Çaycuma havaalanına gösterdiği ilgiyi ve önemi,  dünyanın en önemli havayolu markalarından ve bir kamu kurumu olan Türk Hava Yolları ve Ulaştırma Bakanlığı ne zaman gösterecektir?

-Başbakan Binali Yıldırım’ın 2016 yılı Nisan ayında Zonguldak ziyaretinde yapmış olduğu konuşma da “…Zonguldak Çaycuma Havaalanının iç hat seferlerini başlatacağız…” sözü, aradan bir yılı aşkın süre geçmesine rağmen tutulmamıştır.  Başbakan Binali Yıldırım’ın  Zonguldaklılara verdiği bu sözü tutulacak mıdır? Yoksa bu söz havada mı kalacaktır?