Zonguldak Özel Sivil Havacılık Sanayi ve Anonim Şirketi (ZONHAV) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Recep Kahya, Zonguldak Havalimanına ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Bilet fiyatları, iç hatlar ve pist uzatma konularına değinen Kahya, sosyal paylaşım adresinden şu bilgileri paylaştı:

 

BAŞLAMAK BAŞARININ YARISIDIR"

"Başlamak başarının yarısıdır. Biz bir yerlerden başladık. Allah'ın takdiri, sizlerin desteği ve bizlerin de çabaları ile inşallah havalimanımız ile ilgili güzel gelişmeleri önümüzdeki günlerde göreceğiz.

Genelde sıkıntı dış hatlarda bilet fiyatlarının yüksekliği ve iç hat trafiğinin olmayışı. Her iki konuda da hemşerilerim haklılar.

 

BİLET FİYATLARI

Arkadaşlar bilet fiyatları bildiğiniz üzere kademeli satış olarak gerçekleşiyor.Örneğin sizin 500-550 Euro ödemek zorunda kaldığınız bileti bir başka yolcu (ilk alanlar) 200-250 Euro'ya alabiliyor. Mesela Germania hava yolları 2019 için bilet fiyatlarını bu yılın temmuz ayında açıkladı ve inanın en yüksek sezonda insanlar 200-300 Euro bandında yüzlerce-binlerce bilet aldılar. Benim kendimin de Reisebürom olduğu için bende bunun örnekleri çok.

 

"DAHA EKONOMİK UÇACAKSINIZ"

Bilet fiyatlarındaki yükseklik tek havayolu şirketi olduğundan değil, aşırı talepten dolayı uçakların doluluk oranının yüksek olmasından kaynaklanıyor. İstanbul-Ankara gibi hatlara uçan havayolu şirketleri de aynı sistemi uyguluyor. Tasvip ettiğimiz bir sistem değil ama maalesef bu bütün dünyada böyle. Ayrıca bizim havaalanı yönetimi olarak bilet fiyatlarına müdahale hakkımız maalesef yok. Ancak bizler sizlerin şikayetlerini dönem dönem ilgili havayoluna iletiyoruz. Bazen sonuç alıyoruz ancak her zaman olmuyor. Sizlere tavsiyem izin tarihiniz belli olduğunda hemen biletini tanıdığınız herhangi bir seyahat acentesinden hemen ayırtın. Daha ekonomik uçacaksınız. Şuan bu konuda yazabileceklerim bu kadar. Ancak bazı kişiler sanki bilet fiyatlarını Zonguldak Havalimanı yönetimi belirliyormuş gibi bir algı yaratıyorlar insanımızın kafasında. Böyle birşey asla mümkün değil. Havayolu şirketi ayrı havaalanı şirketi ayrı şeyler.

 

İÇ HATLAR

İç hatlarla ilgili 2010-2012 yılları arasında özel bir havayolu şirketi Sabiha Gökçen-Zonguldak-Trabzon hattında seferler düzenlemesine rağmen yeterli iç hat yolcusu bulamadığından dolayı seferleri durdurmak zorunda kaldı. Biz ZONHAV yönetimi olarak Türkiye'de faaliyet gösteren tüm havayolu şirketleriyle bu konuda görüşmeler yaptık. Ancak rantabıl olmayacağı gerekçesiyle maalesef hiç bir havayolu şirketini ikna edemedik. En son görüşmemiz Türk Hava Yolları ile oldu. Onlarda belirli şartların yerine getirilmesi durumunda buraya İstanbul Atatürk veya Yeni Havalimanı bağlantılı tüm bölgelere uçabileceklerini ifade ettiler. THY Genel Müdürü bu konuda çok ciddi bir ifade kullandı. Zaten şuan yapmış olduğumuz tüm çalışmalar bunun tamamlayıcısı olacak ve inşallah İzmir, Antalya, İstanbul'dan ve tüm Avrupa'dan bizlere ulaşan hemşerilerimizin dileği kısa zamanda gerçekleşeceğini ümit ediyorum. Biraz daha sabırla bu işin üstesinden hep beraber geleceğimizi, THY iletişim sayfasına,  'bu konuda artık bizde THY ile uçmak istiyoruz' diye mailler ve yazılar atmanızı rica ediyorum.

 

PİST UZATMA

Mevcut pistin 2 bin 500 metreye çıkarılması ve 45 metreye genişletilmesiyle ilgili projemizi Ulaştırma Bakanlığına bu yılın başlarında sunduk. Bu konuda da Ulaştırma Bakanlığı internet sayfasına yazarsanız sevinirim. Biz Zonguldak, Bartın ve Karabük olarak orada 1 milyon, Avrupa ve Yurt içinde gurbetçi konumunda olan 1 milyon olmak üzere toplamda 2 milyondan fazla bölge insanıyız. Birlik olursak, siyasi otoriteye bunu iyi anlatırsak içinde Türkiye'nin 3'ncü büyük limanı yapılmakta olan Filyos Projesi'nin de olmazsa olmazlarından olan bu havalimanını uçurmamamız için hiç bir neden yok"