EREĞLİ TARİHİNİN ÇOK ÖNEMLİ FOTOĞRAFLARINDAN BİRİ...

1965 yılında üretime başlayan Erdemir'in hava alanı vardı. 1992 yılındaki kazadan sonra kapatılan bu hava alanında bir karşılama töreni. Erdemir'in Gülüç Irmağı boyundaki (Eski Çevik kuvvetin bulunduğu alan) hava alanında bir devlet büyüğünü bekleniyor.  Karşılayanlar arasında; dönemin Kaymakamı Mehmet Ulvi Ezgü, Erdemir Genel Müdür Yardımcısı Kerim Dervişoğlu, dönemin Sivil Savunma Müdürü Cemal Köroğlu, Şirin Ereğli Gazetesi'nden Merhum Şadan Sönmez ve o dönemde E.Memleket Gazetesi'nde çalışan Eyüp Bektaş

HABER.YORUM: Kdz. Ereğli'nin ulaşım konusundaki şanssızlığı artarak devam ediyor. Kent, daha önce havaalanı ve denizyollarına açık iken, Kandilli demiryolunu da yitirdi.

Karadeniz Ereğli deyince akıllara öncelikle Uzun Mehmet ve kömür gelir. Ardından da Türkiye'nin en önemli demir çelik kuruluşu olan Erdemir öne çıkar. Limanları, boru profil fabrikaları, tersaneleri ile ağır sanayi kenti olan Kdz. Ereğli, daha birkaç yıl öncesine kadar yapılamayan Düzce karayolunu üzerinden ulaşımını sağlamaya çalışırdı. Oysa, Ereğli-Kandilli arasında demiryolu vardı. Sonraki yıllarda Erdemir’in inşasına başlanması ile havalanına da kavuştu. Yine Erdemir’in demiryolu hinterlandına bağlanması için Arifiye-Ereğli arasında demiryolu projesi de yaptırılmıştı. Emeğin Başkenti Zonguldak’ın ağır sanayi ilçesi Ereğli’nin yan sanayilerin de kurulması ile birlikte hızla 250 bin nüfusa kavuşacağına dönük projeler tartıldığı bir dönemde, Karadeniz Ekonomik İşbirliği Projesi çerçevesinde “Pilot bölge” olmasının hayalinde koşulurken, 1992 yılındaki uçak kazası sonrası havaalanı kapatıldı. Yetmedi, Ereğli-Kandilli arasındaki kömür taşımacılığı yapan DDY’nin kapatıldı ve ardından demiryolu sökülüp, tarihi lokomotifi de kesilip hurdaya gönderildi. Ereğli ulaşım konusunda bu atak yapamayıp var olan cazibesini de kaybedince. 250 bin nüfusa ulaşma hayalleri suya düştü. Ereğli’nin kazanımı birkaç yıl önce (nihayet) bitirilebilen Düzce karayolu oldu.

Bugün, Ereğli’de daha önce var olan havaalanın yeniden açılması ve demiryolu hinterlandına bağlanma konusunda herhangi bir girişimin olmaması da “hayret” olarak değerlendirilmesi gereken bir gerçek olarak öne çıkarken, bugün sizlere tarihten bir yaprak haberi paylaşacağız.

1992 yılındaki uçak kazasını ve 2012’de de bu uçak kazasını hatırlatan haberimizi, bir kentin gelişmesi ve kalkınması için öncelikle ulaşım koşullarının iyileştirilmesi gerektiğine vurgu yapma amacıyla yeniden yayımlıyoruz.

*Eyüp Bektaş

İŞTE 27 YIL ÖNCEKİ HABER

Satılacaktı, yere çakıldı İki kişinin canını aldı

Uçak kazasında ölen pilot ve yardımcısı yanarak can verdi. Erdemir Genel Müdürlüğüne ait uçak Cumartesi günü saat 17.30'da düştü.

*Önceki gün Ereğli Demir ve Çelik Fabrikalarına ait özel uçak, saat 17.30 sıralarında piste iniş yapmaya çalışırken, bilinmeyen bir sebeple yere çakılarak iki kişinin ölümüne neden oldu.

Uçak kazası ile ilgili olarak, Erdemir Hava Alanı yetkililerinden aldığımız bilgilere göre, uçak normal iniş halinde iken, sebebi henüz bilinmeyen bir nedenden ötürü düştü. Havaalanı yetkilileri uçak pilotu Bahattin Limdar'ın ikaz vermediğini, inişin gayet normal olarak sürdürüldüğünü belirtirken, kara kutunun açılmasından sonra kesin sonucun öğrenileceğini açıkladılar.

Cumartesi günü meydana gelen uçak kazasında uçak pilotu Bahattin Limdar ile yardımcı teknisyeni Ali Akküllah yanarak olay yerinde can verdi.

Olayın hemen ardından hava alanına gelen Cumhuriyet Savcılığı olayla ilgili bir açıklama yapmanın mümkün olmayacağını belirtti. Daha sonra Ulaştırma Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne bağlı iki uçak mühendisi Ereğli'ye geldiler. Ereğli'de çeşitli incelemelerde bulunan Can Uslu ile Haydar Yalçın burada yaptıkları inceleme sonuçlarını bir rapor halinde yetkililere ileteceklerini belirttiler.

Cumhuriyet Savcılığına teknik bilgi veren yetkililer kesin sonucun rapor halinde iletileceğini düşüşün kesin nedeninin araştırma sonucu ortaya çıkacağını ifade ettiler.

Olayla ile ilgili incelemeler Cumhuriyet Savcılığı tarafından sürdürülüyor.