Kdz. Ereğli Halk Otobüsleri, kasım ayında 130.000 ücretsiz yolcu taşıdıklarını ve  bu duruma şoför esnafının isyan ettiğine dikkat çekerken, ortak dertlerini şöyle anlattılar:

 

AYLIK 1200 KİŞİ ÜCETSİZ

Son zamanlarda, sürekli olarak mazota gelen zamlar ve her geçen gün artan ücretsiz yolcu sayıları, şoför esnafını zor durumda bırakmaktadır. Devletin bu konuda acil önlem alma gerekliliği ise sürekli dile getirilmektedir. Devletin,  gelir desteği ödemesi, araç başına aylık  300  ücretsiz yolcuya karşılık gelmektedir. Oysa Kdz. Ereğli'de  araç başına aylık ortalama  1200 ücretsiz yolcu taşınmaktadır. Bu durumda gelir desteğinin yeterli olmadığı açıkça ortadadır. (Kent Kart sistemi üzerinden net ve doğru biniş sayıları görülebilmektedir.)

 

ENGELLİ ORANI DEĞİŞTİRİLDİ

Elbette yaşlılara ve engellilere saygı  duymaktayız ve elbet bizler de yaşlanacağız. Ayrıca hepimiz bir engelli adayıyız. Fakat devletin, üzerindeki bu yükü paylaşma konusunda esnafı yalnız bırakması da üzücü bir durumdur. Aynı zamanda engelli raporu oranları %40'tan %70'e çıkartılması da ayrıca üzerinde durulması gereken bir konudur. Çünkü anlaşılmaktadır ki küçük rahatsızlıklara  bile  bu oran verilmektedir. Bu hak, fiziksel ve zihinsel  engellilerimizin hakkıdır. Fakat ortopedik rahatsızlığı bulunmayan şeker hastalarına ve  kalp rahatsızlığı olanlara da  rapor verilmektedir.

 

KDV ORANLARI YÜKSEK

Çilek Özel Halk Otobüsleri, kendi öz sermayesiyle tekerini döndürmekte, vergisini devlete tam olarak ödemektedir. Bizim düşüncemiz, Aile ve Sosyal Politakalar Bakanlığı'nın 65 yaş ve engelli yasasını  tekrardan gözden geçirmesi ve iyileştirme yapması gerektiği yönündedir. Devletin bize mazotu indirimli vermesi veya Maliye Bakanlığı'nın, özel halk otobüsü konusunda vergi oranlarında KDV indirimine gitmesi, bu zararı giderebilecektir. Örneğin, öğrenci servisleri %8 KDV üzerinden vergilendirilmektedir. Özel halk otobüsleri de öğrenci taşımaktadır fakat  %18 dilimi üzerinden vergilendirilmektedir. Bu tür eksikliklerin giderilmesi, toplu taşıma esnafını rahatlatacaktır. Bu iyileştirmelerin yapılmaması  durumunda ise toplu taşıma hizmeti durma noktasına gelecektir.