Bu haber kez okundu.

“İNANILIR GİBİ DEĞİL”

 

CHP Zonguldak Milletvekili Ünal Demirtaş, CHP İl Başkanlığında düzenlediği basın toplantısında Zonguldak’ın yollarını masaya yatırdı. Zonguldak-Ereğli, Ereğli-Devrek yollarına ilişkin çarpıcı ifadelere yer veren Demirtaş, yol yapım ihalelerini alan firmalar ile ilgili de Cumhuriyet Savcılarını göreve davet etti. Demirtaş açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

 

2020’DE TAMAMLANMASI BEKLENİYOR

Zonguldak-Ereğli yolu AK partinin iktidar olduğu 15 yılda tamamlanamadı.  Karayolları Genel Müdürlüğü'nün cevabına göre 2020 yılında tamamlanması bekleniyor. “Zonguldak’ın İstanbul’a bağlantısını sağlayan Zonguldak Merkez ile Ereğli ilçesi arasındaki karayolunun yapımı 1974 yılında programa alınmış idi. Bölünmüş yol olarak yapılması planlanan ve yaklaşık 34 km.si bölünmüş, 12 km.sitek yol olmak üzere 46 km. uzunluğunda olan yol, o tarihten bu güne kadar tamamlanmamıştır. İlçe, Belde ve köylerde de yolların durumu hiç iç açıcı değil.

 

“DELİK DEŞİK OLMUŞ YOL”

İşte Zonguldak Milletvekilimiz Faruk Çaturoğlu'nun gittiği Kaptaş'ta delik deşik olmuş yolda geçtiğimiz günlerde basına yansımış idi. Maalesef AKP iktidarında üvey evlat muamelesi gören Zonguldak’ın, bu günkü teknolojik imkanlarla en fazla 5 yılda bitirilebilecek; Zonguldak-Ankara, Zonguldak-Filyos, Zonguldak-Ereğli, Ereğli-Devrek yolları ile belde ve köy yollarının yapımı, 15 yılda bir türlü tamamlanmamıştır. Bu şekilde Zonguldak’ın yollarının yapımı, aradan geçen 15 yılda “yılan hikayesine” dönmüş, “hiç bitmeyen aşklara” konu olmuştur. 

 

KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ AÇIKLADI

 Bilgi edinme kanunu kapsamında Karayolları Genel Müdürlüğü'ne sorduğumuz, cevapların da; 46 kilometrelik Zonguldak-Ereğli yolunun yatırım programına göre 2020 yılında bitirilmesinin planlandığı,  1974 yılından 2002 yılına kadar (2017 fiyatlarıyla) 169 milyon 139 bin 567 lira ödeme yapıldığı, 2006 yılından 2017 yılına kadar toplam 263 milyon 563 bin lira ödeme yapıldığı, (2002-2006 arası ne kadar ödeme yapıldığı bildirilmemiş) 2017 yılı yatırım programında yer alan Zonguldak Ereğli yolu için, Ereğli çevre yolu dahil 380 milyon 300 bin lira proje bedeli olduğu, söz konusu projenin 2017 yılı ödeneğinin 2 milyon 570 bin lire olduğu, Zonguldak Ereğli yolunun yapımı için keşif bedeli 37 milyon 644 bin 816 olduğunu, İhalenin 13.10.2016 tarihinde yapıldığı, ihaleyi kazanan Kayaoğlu İnşaat Sanayi Ticaret A.Ş. ile Adakale Maden İnşaat A.Ş.ortak girişiminin 28 milyon 158 bin 322 lira bedelle kazandığı, bu şirkete bu güne kadar 2016 fiyatlarıyla 6 milyon 600 bin lira ödendiği,

  


DEVREK-EREĞLİ YOLU

Devrek Ereğli yolunun yapımı için 04.08.2015 tarihinde yapılan ihaleyi 87 milyon 288 bin 135 lira bedelle Aga Enerji Nakliyat Makine Maden İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş’nin kazandığını ve bu güne kadar 2017 yılı fiyatlarıyla 98 milyon 499 bin 437 lira ödendiği, Ereğli Devrek yolunun km;0+000+32+500 arasının ikmal işinin keşif bedelinin 197 milyon lira olduğunu, işi 147 milyon 558 bin 11 lira bedelle MSK Müh.Müş.İnş.Yapı Malz..Taah. Tur. San. ve Tic. A.Ş. + Gün Al. Mad. İnş. Nak. San. ve Tic. A.Ş. ortak girişiminin aldığı, Bu şirkete bugüne kadar 8 milyon 112 bin 502 lira ödendiği, 2017 yılı için ayrılan ödeneklerin henüz belli olmadığı, bilgisini vermişlerdir.

 

1976 YILINDAN BUGÜNE…

Bu durum karşısında; Zonguldak Ereğli 46 kilometrelik yolu için 1976 yılından bu güne kadar 2002-2006 yılları hariç olmak üzere bu günün fiyatları ile yaklaşık 600 milyon lira harcama  yapıldığını, 2007 yılından sonra 380 milyon lira daha harcama yapılarak toplamda  yaklaşık 1 trilyon lira harcama  yapılacağı anlaşılmaktadır. Devrek-Ereğli yolu için toplamda yaklaşık 160 milyon lira harcama  yapıldığı, şimdilik 140 milyon lira daha harcama yapılacağı anlaşılmaktadır.  Devletimiz bu yolların yapımı için yeterli ödeneği ayırmıştır.  Ancak kamu kaynakları iktidarca çarçur edilmiştir.

 

“ŞİRKETLERE KÖŞEYİ DÖNDÜRTÜYOR”

Bu rakamlardan ve ihaleleri alan şirketlerin sürekli değişmesinden de anlaşıldığı gibi, Zonguldak Ereğli yolu ve Devrek Ereğli yolu şirketlere köşeyi döndürtüyor, yolunu buldurtuyor.  Ama Zonguldak'ın yolları bitmiyor. Karayollarının cevabından da anlaşılacağı gibi hedefleri 2020 yılında yolları bitirmek. AK parti iktidara geleli 15 yıl oldu ama 46 kilometrelik Zonguldak- Ereğli yolu aktarılan milyonlarca kaynağa rağmen hala bitmiyor ve üç yıl sonra biteceği öngörülüyor. İnanılır gibi değil.

 

“ŞİRKET KÖŞEYİ DÖNECEK”

Ancak öyle gözüküyor ki, Zonguldak'ın yollarından, daha çok şirket yolunu bulacak, daha çok şirket köşeyi dönecek. Bizim bunu kabul etmemiz mümkün değildir. Harcanan paraya karşılık, ortada yapılan iş yok. Özellikle Bayburt gruba ait Aga inşaat şirketi, ihale bedeli 87 milyon 288 bin 135 lira olan için  bugüne kadar 2017 yılı fiyatlarıyla 98 milyon 499 bin 437 lira ödendiği belirtilmiştir. Ancak ihale ile alınan bu bölüme baktık, ihale bedelinin tamamı ödenmesine rağmen,  işin yarısı duruyor. İş yarım kalmış.

 

YOL’SUZLUK HİKAYESİ

Burada bir yolsuzluk hikayesi ortaya çıkıyor. Tüyü bitmemiş yetimin hakkı yeniyor, Zonguldak’ın hakkı yeniyor. Bu şirket yıllarda büyük işler alıyor. Rize havaalanının işini de Cengiz holding ile birlikte almış.  Ama milyar dolarlık işler alan Bayburt grubu bağlı Aga İnşaatın bir internet sitesi bile yok. Daha işi bitirmeden istihkakının tamamı ödeniyor? Bu ne iş? Buradan bir kez daha soruyorum?  Aga inşaatın yükseklerde ki AĞASI KİM VEYA KİMLER? Buradan cumhuriyet savcılığına ihbarda bulunuyorum. Bu yolun ihale süreci, yapımı, ödemeleri savcılıkça araştırılmalıdır. Bu işin kontrolörleri, bu işin ödemesinin yaptıran bürokratların durumları, bu işin sorumlusu olan kamu görevlileri, bu işin müteahhitleri araştırılmalıdır.

 

BAYBURT GRUBA AİT OLDUĞU İFADE EDİLMEKTE

Yine Devrek-Ereğli yolunun diğer bölümünü alan  km;0+000+32+500 arasının ikmal işinin keşif bedelinin 197.000.000-tl. olduğunu, işi 147.558.011 -tl. bedelle MSK Müh.Müş.İnş.Yapı Malz..Taah. Tur. San. ve Tic. A.Ş. + Gün Al. Mad. İnş. Nak. San. ve Tic. A.Ş. ortak girişiminin de Bayburt gruba ait olduğu ifade edilmektedir.  Yine bir tesadüf olacak ki, bu kadar büyük işler alan bu şirketlerin de aynı Aga enerji, inşaat gibi bir internet sitesi yok. Aldıkları, yaptıkları işleri kamudan, milletten gizliyorlar. Gizemli şirketler. Yine biliyorsunuz, Bayburt grup Filyos projesinin alt yapı işlerini alan müteahhit. Eğer bu şirketlerin Bayburt gruba ait olduğu doğru ise doğru ise Bayburt grubun yükseklerdeki Ağası kimdir. Son yıllardaki Zonguldak’ta ki kamu işlerinin altından neden hep bu Bayburt grup çıkıyor?...Neden?”

 


Anahtar Kelimeler:
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Misafir Avatar
dede 2 yıl önce

çocukluğumdan bu yana hala bitmedi ne bitmez yolmuş arkadaş

banner251

banner185