Alaplı Tüketici Koruma Derneği Başkanı Halit Tekin, yaptığı yazılı açıklama ile vatandaşı yapılan indirimli satışlar konusunda uyardı.
İndirimli satış yapan mağazaların mutlaka Ticaret ve Sanayi Odalarından izin almak zorunda olduklarını vurgulayan Tekin, açıklamasında tüketicinin indirimli satışlarda dikkat etmesi gereken hususları sıraladı.
İndirimli satışlara sıralama geleceğini vurgulayan Alaplı Tüketici Koruma Derneği Başkanı Halit Tekin, vatandaşların herhangi bir haksızlığa uğradıklarında mutlaka Alo 175 Tüketici hattına şikayette bulunmalarını ya da Tüketici Koruma Derneğine müracaat etmelerini istedi.
Alaplı Tüketici Koruma Derneği Başkanı Halit Tekin, "Alışverişe çıkarken ihtiyacınızı belirleyin. Sırf indirimde diye ihtiyacınız olmayan, hiçbir şekilde giymeyeceğiniz, ya da kullanmayacağınız bir malı almayın" diyerek, açıklamasında şu görüşlere yer verdi:
"Kimileri poşet poşet alışveriş yapıyor, kimileri sadece bakmakla yetiniyor. Ama indirim yapan mağazaların kasalarının önünde kuyruklar oluşuyor...
Derneğimiz tüketiciyi korumak için indirimli satışlarda dikkat edilmesi gereken noktaları sıralıyorlar:
* İlk girdiğiniz dükkandan, rastgele alışveriş yapmayın. İyice dolaşıp, en uygun fiyata en iyi malı seçmeye çalışın. Neyi nereden alacağınızı araştırın.
* Rakamlara aldanmayın. 99.990 TL aslında 100.000 TL demek.
 * İhtiyacınız olan, beğendiğiniz bir malı indirimden önce belirleyin ve fiyatını aklınızda tutun. Sonra indirimli satışlarda fiyat gerçekten inmiş mi, kontrol edin.  Malın etiketinde eski ve yeni fiyatın yazılması gerekir. Buna dikkat edin.
* Satılan malın üzerinde, indirimli satışlarda da, özellikleri, kullanım şartlarını anlatan bir etiket bulunmalı. Malın standartına uygun olarak piyasaya sunulması zorunludur. malın indirimde olması, defolu olması anlamına gelmez. Defolu mallar üzerinde mutlaka "defolu" ibaresi bulunmalı.
*  Alışverişe çıkarken ihtiyacınızı belirleyin. Sırf indirimde diye ihtiyacınız olmayan, hiçbir şekilde giymeyeceğiniz, ya da kullanmayacağınız bir malı almayın. Böyle yaptığınız takdirde gereksiz yere para sarf edeceğinizi ve farkında olmadan da enflasyonun artmasına sebep olacağınızı unutmayın.
İndirim sezonlarında yapılan alışverişlerde dikkat etmeniz gereken birkaç nokta daha var. İndirim dönemde diğer zamanlara göre aranılan şeyler kolay bulunmuyor. Bulunsa da, bulduklarımız üstümüze uymayabiliyor. Bu gibi durumlarda daha sonra zayıflarım diyerek kesinlikle bedeninizden küçük şeyler almamalısınız. Dikkat etmeniz gereken başka bir nokta ise, zaten var olan bir kıyafeti ama çok ucuz diye tekrar almamanız. Aynı tür kıyafetlerin size getireceği hiçbir yenilik olmaz.
Üstelik bu tür kampanya yapan firmalar kamu yararı varmış gibi yaya kaldırımlarını işgal edip vatandaşın yürümesine de engel oluyorlar. Mahalli belediyelerde buna seyirci kalıyorlar.

SINIRLAMA GELİYOR
Teklif, indirimli satışları, "perakende satışlarda geçerli olmak üzere, mevsim değişmeleri, ticari işletmelerin tasfiyesi, işyeri değişikliği ya da benzer nedenlerle indirim miktarı veya oranıyla yapılan satışlar" olarak tanımlıyor.
Buna göre, mevsim değişmesi nedeniyle öngörülen indirimler, kış mevsimi sonunda 15 Ocak-1 Mart, yaz mevsimi bitiminde ise 15 Temmuz-1 Eylül arasında yapılabilecek. Diğer nedenlerle yapılan indirimlerin süresi 2 ayı aşamayacak. İndirimli satışa konu edilen mal veya hizmetlerin indirimli satış fiyatı ve etiket fiyatı, tarife listelerinde indirimden önceki ve indirim oranıyla birlikte gösterilecek. İndirimli satışlara ilişkin ticari reklam ve ilanlarda, indirim döneminin başlangıç ve bitiş tarihleri belirtilecek. Bir ticari işletmenin tasfiye nedeniyle indirimli satış yapabilmesi için, indirimli satılacak ürünlerin envanterini, üyesi olduğu ticaret ve sanayi veya esnaf ve sanatkarları odalarına verecek.
Ticari işletme, buradan gerekli izni aldıktan sonraki 6 aylık sürede, tasfiye nedeniyle indirimli satışları 2 ayı aşmayacak bir sürede tamamlayacak.
İndirimli ve tasfiye nedeniyle yapılacak satışlarda kurallara aykırı hareket edenlere 10 bin YTL para cezası verilecek. Halkımızın aldanmamasını, herhangi bir haksızlığa uğradıklarında mutlaka Alo 175 Tüketici hattına şikayet bildirmeleri ya da Derneğimize müracaat etmeleri menfaatine olacaktır."