TED Kdz.Ereğli koleji, bu yıl  dördüncüsü düzenlenen TED İstanbul Form'nda ( TİUF) Türkiye'nin en seçkin okullarıyla bir araya geldi.

 

Kolejden bu konuda yapılan yazılı açıklamada etkinlikle ilgili şu bilgi verildi.

 

Öğrencilerimiz ve diğer öğrenciler ekonomiden güvenliğe , insan haklarından dış işlerine birçok konuyu masaya yatırdı.TED Kdz.Ereğli Kolejiöğrencileri, bilimsel gerçeklere dayalı çözüm önerileri ürettiler. Syrıca akranlarıyla organizasyonları birlikte düzenlediler. TED Kdz.Ereğli ve diğer okullardan birçok öğrenci 2 gün boyunca 17 saat komite çalışması yaptılar. Kendi konuları hakkında tartışıp önerge hazırladı. Her önergede durumlar ve farklı çözüm yolları yer aldı. Daha sonrasında her öğrenci sunumlarını diğer arkadaşlarıyla paylaştı. Onaylanan önerge Türkiye Büyük Meclisi'ne gönderildi. TED Kdz.EreğliKoleji Öğrencileri ben değil, biz diye çalışarak geleceğe de hazırlandılar.

Katılımcı öğrenciler ve komiteleri aşağıdaki gibidir:

·         Çevre : Kayra Erdem(delege)

·         Eğitim : Ezgi Macit(delege) , Hilal Balcı(delege)

·         İnsan Hakları : Gizem Akın (komite başkanı)

·         İnsan Hakları 2: İrem Kürklü (delege)

·         Ekonomi: Taşkın Tatoğlu (delege)

·         Dış İşleri: Bartu Ayaz(delege) , Ergi Çalışkan (delege)

·         Sivil Hak ve Özgürlükler : Dağhan Tunç Perçinel (delege)

·         Güvenlik: Burak Süer (delege), Berce Karakaya (gazeteci)

·         Kadın Hakları: Onur Gültekin (delege)

·         Kadın Hakları2: Tuğsan Aydoğdu( delege)

ÇEVRE
Geçmişte yaşanan  nükleer santral facialarını ve bu kazaların kısa ve uzun ömürlü etkilerini göz önünde bulundurarak, Mersin'e kurulması planlanan ve yapım aşamalarına başlanan nükleer santralin öncelikle bulunduğu çevre, ardından Türkiye üzerinde oluşturabileceği olumsuz ekolojik etkilerin en aza indirgenmesi için alınması gereken önlemler nelerdir?

EĞİTİM
Özel okul ve devlet okulları arasındaki eğitim düzeyi farkını azalttığı düşünülen dershane sisteminin 2013 eğitim-öğretim yılı itibariyle kaldırılması planlandığı göz önünde bulundurulduğunda, günümüz dershanelerinin kapatılması halinde yeni sistem nasıl oluşturulmalıdır?

İNSAN HAKLARI
Kürtaj hakkının yasaklanması kanunuyla ortaya çıkan farklı görüşler ve sosyal çatışmalar göz önünde bulundurulduğunda, aile planlamasına uygun ve bireyin yaşamına karşı bir tehdit teşkil etmeyecek bir çözümün ölçütleri ne olmalıdır?

İNSAN HAKLARI 2
Devlet ve özel hastanelerin arasındaki hizmet farklılığının, hizmet kalitesinde maddi güce bağlı eşitsizlik yarattığı göz önünde bulundurulduğunda, devlet hastanelerinin gereken standartlara ulaştırılarak bu hizmet dengesizliğinin giderilmesi yolunda ne ölçüde önlemler alınmalıdır?

EKONOMİ
Devlet mülkiyetinde olan varlıkların mülkiyetinin kısmen veya tamamen özel sektöre aktarılmasıyla, özel sektörün günümüzde giderek etkisini arttırması, amaçlandığı gibi toplumsal refah ve düzeni sağlamakta mıdır? Devlet kollarının özelleştirilmesinin Türkiye ekonomisine katkısı göz önünde bulundurulduğunda, özelleştirmenin ölçütleri neler olmalıdır?

DIŞ İŞLERİ
Jeopolitik konumu nedeniyle Avrupa ülkeleri ve Orta Doğu arasında köprü görevi üstlenen Türkiye, Orta Doğu'daki istikrarsızlık ışığında dış işleri politikasını nasıl şekillendirmelidir?

SİVİL HAK VE ÖZGÜRLÜKLER 1
Temel amaçları sosyal medyada düşünce özgürlüğüne ortam sağlamak iken, günümüzde sansürlerle sınırlandırılan sosyal medya sitelerinin tekrar özgür bir ortam haline gelebilmesi için alınması gereken önlemler nelerdir?

SİVİL HAK VE ÖZGÜRLÜKLER 2
İlköğretim ve ortaöğretim okullarına getirilen serbest kıyafet yasasının öğrenciler ve genel olarak toplum üzerinde ekonomik, sosyal ve psikolojik etkileri göz önünde  bulundurulduğunda, devlet bu yasada bir sınır belirlemeli midir?

GÜVENLİK
Sınır ötesinden gelen sığınmacı nüfusunun giderek artarak yerel halkta tedirginliklere yol açtığı göz önünde bulundurulduğunda, sınır içi güvenliğin artması ve iyileştirilmesi, ve sığınmacılarla olan sosyal ve politik ilişkilerin düzenlenmesi için atılması gereken adımlar neler olmalıdır?

KADIN HAKLARI
2011 tarihli Birleşmiş Milletler Gelişmişlik Raporu cinsiyet eşitliği sıralamasında 92., Davos Raporu'nda kadın erkek eşitliği sıralamasında 122., OECD kadınlara eğitim ve iş olanakları raporunda ise sonuncu sırada yer alan Türkiye, erkek egemen toplumda cinsiyet eşitsizliğini gidermeyi güçleştiren din kökenli paradigmaların aşılması adına nasıl adımlar atmalıdır?