Uluslararası ekonomik krizin Türkiye'ye olumsuz etkilerini azaltmayı hedefleyen Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Hak İşçi Sendikaları Konfederasyonu (HAK-İŞ), Türkiye İşçi Sendikaları Konfederasyonu (TÜRK-İŞ), Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu (TESK), Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu (TİSK), Türkiye Kamu Çalışanları Sendikaları Konfederasyonu (KAMU-SEN), Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD), Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) ekonomiyi atağa kaldırmak amacıyla "Kriz varsa çare de var" adlı bir seferberlik başlattı.
Seferberliğin ilk evresini oluşturan iletişim kampanyasının 5 hafta sürmesi planlanıyor. İlk hafta tüketicilere yönelik 'Eve kapanma, pazara çık' mesajıyla başlanan kampanyada, sonraki haftalarda üreticiye, çalışana, Hükümet'e yönelik çağrılar da yapılacak.
Çaycuma Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Rıfat Sarsık, kampanyanın Çaycuma'da uygulanması için çalışma başlatıldığını söyledi. Rıfat Sarsık, kampanya ile ilgili olarak şu açıklamayı yaptı;
"Kampanya, Türkiye'de iç pazarı canlandırmaya yönelik, tüketici ile sanayiciyi buluşturan, ülkemiz ekonomisini hep birlikte kalkındırmayı amaçlayan önemli bir sosyal proje. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) TESK, TÜRK İŞ, TİSK, HAK İŞ, KAMU SEN, TİM, TÜSİAD ve MÜSİAD olarak, Türkiye'nin yıllardır beklediği iş birliği anlayışıyla işçi, işveren, esnaf ve memur el ele vererek uzun soluklu bir kampanyayı başlatmıştır. Bu kampanyada ortak akılla amaç birliği yapıldı. Çünkü küresel kriz bütün dünya ile birlikte Türkiye'yi de derinden etkiliyor. Kriz varsa, çaresi de olduğuna inanarak 'Kriz Varsa Çare De Var!' kampanyasını başlatıyoruz. Ümitsizliğe, karamsarlığa, çaresizliğe kapılmanın gereği olmadığını düşünüyoruz. Bu farkındalığı yaymak için başlatılan bir kampanya ile Türkiye'nin yüzü gülsün diye geniş bir mutabakat zemini oluşturmaya çalışıyor ve herkesi de bize katılmaya davet ediyoruz."