*Alaplı’da liman kurulması için başlatılan çalışmalar, büyük birlik ve beraberlik içinde devam ediyor. Alport A.Ş’nin başlattığı girişimde şirkete isteyen her yatırımcının ortak olması için bilgilendirme toplantısı yapıldı.

*Ro-Ro rıhtımının da bulunduğu liman projesinin 228 milyon dolara mal olması ve 2013 yılı sonunda da tamamlanması bekleniyor. Toplantıya katılan AKP Milletvekili Fazlı Erdoğan bu konuda üzerine düşen tüm sorumlulukları yerine getirme sözü verdi.

 

ZKÜ Alaplı Meslek Lisesi’ndeki toplantıya, AKP Zonguldak Milletvekili Fazlı Erdoğan başta olmak üzere, bürokratlar, siyasetçiler, yerel yöneticiler, işadamları ve bir çok kurum temsilcisi katıldı.

Toplantının yöneticisi Batı Karadeniz Deniz ve Ticaret Odası Başkanı İrfan Erdem, öncelikle Alaplı TSO Başkanı ve Alport ortaklarından Rafet Kılıç’a söz verdi. Kılıç, oda olarak kamu kurumu oldukları için şirkete ortak olamadıklarını ifade ederek, liman yapımıyla ilgili duyduğu büyük heyecanı dile getirirken, “biz bu zamana kadar işin mutfağında yer aldık. Bundan sonra servisi yapacak olan ise sizlersiniz” diyerek konuştu.

 

EREĞLİ

Kdz. Ereğli TSO Başkanı Mehmet Genç ise kısa ve öz konuşmasında, “Fikir birliği içinde her türlü desteği vereceğiz. Bu proje bizi de heyecanlandırdı. Kuruluşunu da daha büyük alanda ve mekanda kutlarız” dedi.

 

DÜZCE

Düzce TSO Başkanı Metin Büyük’te projeye tam destek vereceklerini ifade ederken, Düzce sanayisi olarak en yakınlarındaki Derince limanının 125 kilometre olduğuna dikkat çekip, “Alaplı bize 60 km. Bizim için Alaplı limanını hayal bile edemiyorum. Bize o kadar çok faydası olur ki. Bu işe başlamak işin yarısına gelmek demektir. Bölge olarak bir arada olmamız gerek.” İfadesiyle tercihlerinin her zaman Alaplı olacağını vurguladı.

 

DOĞUM GÜNÜNDE

Alaplı Belediye Başkanı Nevzat Çimenoğlu ise, bu toplantının kendisinin doğum gününe denk geldiğini dile getirirken sözlerine şöyle devam etti:

“Çok heyecanlıyım şehrim ve ülkem adına. Çok büyük bir prjeyle ve gelecekle karşı karşıyayız. Bunu başarırsak bölge olarak büyük bir hamle yaparız. Çocuklarımıza çok güzel bir gelecek bırakacağımız için heyecanlıyım. Ben bu limana Alaplı limanı olarak hiç bakmadım, bölge limanı olarak baktım. Ereğli de TTK’nın limanı vardı askeriyeye devir edilde kapandı. Liman yapılacak en uygun yer Alaplı. Liman şehir içinden gezçmeyecek. Ereğli OSB’ye 4 km, bitmek üzere olan Alaplı OSB’ye 4 km. Demiryolu projesi de start aldı. Bir gün buradan demiryolu da geçecek. Hem hava, hem deniz hem de kara yolu ulaşımı olan bir kentiz. Bu kadar ulaşım kolaylığı olan bir bölgeyiz. Adı Alaplı ama bölgenin limanı. Ki devlet değil özel sektör yapacak.”

Proje koordinatörü Sedat Öztürk de, liman projesine ortak olmak isteyen ve düşünenlerle  ilgili ayrıntılı ve teknik bilgiler sunduktan sonra,

 

KERVAN YOLDA DİZİLİR

AKP Zonguldak Milletvekili Fazlı Erdoğan limana hem destek verdi ve hem de kendi hakkına düşen payı ödemek koşuluyla ortak olacağını da açıkladığı konuşmasında şöyle dedi:

“Ereğli’de liman konusunda çok çalışmalar yapıldı.  Bu işin kdz Ereğli de olmaması gerektiği ve Alaplı da olması değerlendirildi. Bundan sonra az konuşup çok mesafe alınmasını söyledik. Ereğli ve Alaplı da bu işin temelinin atılması gerektiğini hep gördük. Ereğli limanının kapasitesi belli. TTK limanı askeriyeye devir edildi. Biz de hükümet olarak buradayız. Dedikodu mekanizmasını bırakarak önümüzdeki DLH’ı geçemiyoruz derseniz, geçeriz. Bilgilendirme toplantısı yapalım. Sanayicimizi yerel yöneticilerimizi çağıralım. Paylaşalım. Beni niye haberdar etmesin demesinler diye bilgilendirme toplantısı yapıldı. İlk etapta 150 milyon dolar lazım. Kademe kademe de olsa gerçekten lazım. Önümüzde 3 yıl var. 2013 yılı sonunda bu liman bitecek. Zonguldak’ta Alaplı ya bir temel atılırsa Filyos bundan zarar görür mü diye düşünülüyor. Bizim limanda 6 tane geminin yanaşacağı liman. Alaplı limanı Filyos limanına alternatif değildir.  Sizler; eğer bunun yapılacağına kamuoyunu ikna ederseniz, biz bürokrasiyi de siyaseti de biz yöneteceğiz.  Ben 1 ay içinde toplantıyı yapalım dedim, 15 gün sonra yaptılar.

Bu kervan yolda dizilir.  Onlar 2 -3 yıl içinde bir çivi çakamazsa, hayal projeler hep korkulu hale gelir. İşi sağlam konuma getirmemiz lazım. Bu şirketin içini doldurmalıyız. İşler hallolunca neden ben bu şirkete giremiyorum diyemesinler.

Açık ve net söylüyorum emrinize amadeyim. Bu süreyi 3 yıl yerine 2 yıla indirebiliriz. Alaplı de tersane projesinde beni çok yordular, verdik tabelalarını taktılar. Ama kimse temelini atamadı. Kriz nedeniyle Ereğli de yaşananlar da ortada. Ahşap tekne yapımıyla ilgili de belli bir noktaya gelindi. Dileriz ki hedeflerini gerçekleştirsinler. Alport un içini doldurmak kolay değil. Ekipmanla beraber 260 milyon dolar vereceksin. İçinde olacak olanlara destek olunsun. Bir tereddütler var ise bunu da söylesinler. Parayı veren şirketin içini dolduran gelecekte limanın sahibi olsun.

Ereğli nin girişinde barış yazınca barış olmuyor. Alport deyince içi para dolmuyor. Madenci geminin bürosunun lambasını kesmişler gaz lambası ile duruyor. Vicdansızlık bu. İşadamının bir gün zengin bir gün fakir olmasın sebebi bu. Bu limanı özel sektör yapacak. Desteğini de hükümet ve siyasiler sağlayacak. Ben de yüzde 3-5 pay düşerse payımı ödeyerek ortak olmak isterim. Şirketin içini dolduralım.”

 

LİMANIN ÖZELLİKLERİ

1.538.000 metre kare alanı deniz dolgusu ile birlikte kazanacak olan Alaplı limanı 89 metre ro ro rıhtımı, 350 metre genel kargo rıhtımı, 888 metre konteynır rıhtımı 78 metre romörkor rıhtımı olacak limanın  1057 metre tali dalga kıranı  yaklaşık 14-15 metre derinliğe sahip olacağı vurgulandı.