Milli Eğitim Bakanlığı(MEB) 2012-2013 öğretim yılı Eğitimde Toplam kalite Yönetimi Uygulamaları kapsamında yılın kaliteli ekibi kategorisinde 76 il arasında ilk 10'a girme başarısını elde eden Kdz. Ereğli Ormanlı İlk ve Ortaokulu’na Milli Eğitim Bakanlığının görevlendirdiği ekip üyeleri tarafından saha ziyareti gerçekleştirildi. 

 


Milli Eğitim Bakanlığı(MEB) 2012-2013 öğretim yılı eğitimde toplam kalite yönetimi uygulamaları kapsamında "yılın kaliteli okul/kurumu" ve "yılın kaliteli ekibi" kategorilerinde dereceye girenlerin belirlenmesi ardından Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından görevlendirilen 3 kişilik saha ziyaret ekibi Zonguldak’ın Kdz. Ereğli ilçesine geldi.
Kdz. Ereğli Ormanlı İlk ve Ortaokulu’na saha ziyaretinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığının görevlendirdiği ekip üyeleri okulda incelemelerde bulundu, okul yöneticileri ve öz değerlendirme ekibiyle görüştü.
Saha ziyaretine Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Şube Müdürü Orhan Tan, Ankara Atatürk Kız Meslek Lisesi Müdürü Nazan Şener, Malatya Milli Eğitim Müdürlüğü TKY Temsilcisi Hasan Kaya Zonguldak Milli Eğitim Müdürü Turgut Özbek, İl Milli Eğitim Müdürlüğü Şube Müdürleri Ercan Kahya, Ali Yılmaz, Kdz. Ereğli İlçe Milli Eğitim Müdürü Mehmet Naci Kılıç, Kdz. Ereğli ilçe Milli Eğitim Şube Müdürleri İhsan Dağlı, İbrahim Şen, Ormanlı Belediye Başkanı Yaşar Sever, köy muhtarları, esnaflar ve vatandaşlar katıldı.
-Saha ziyareti öncesinde Kdz. Ereğli Ormanlı İlk ve Ortaokulu Müdürü Üçler Sarıkaya ile bir süre sohbet eden Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Şube Müdürü Orhan Tan, Ankara Atatürk Kız Meslek Lisesi Müdürü Nazan Şener, Malatya Milli Eğitim Müdürlüğü TKY Temsilcisi Hasan Kaya, daha sonra okulun projesinin tanıtıldığı slayt gösterisini izledi.
Saha ziyareti ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Şube Müdürü Orhan Tan, “Milli Eğitim Bakanlığında “Toplam Kalite Yönetimi (TKY) Uygulamaları Ödül Yönergesi” çerçevesinde kurumsal performansın ve ekip performansının ölçümüne ilişkin ‘Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimde Kalite Ödülü Modeli’ geliştirilmiştir. Bu modelin kriter ve göstergeleri esas alınarak okullarda ve kurumlarda öz değerlendirme, iyileştirme ve geliştirme çalışmaları yapılmaktadır. Bu çalışmaları takiben okul ve kurumların gerek iyileştirme, geliştirme ve problem çözme ekipleri gerekse öz değerlendirme çalışmaları geliştirilen kriter ve göstergeler bağlamında değerlendirilmekte ve Türkiye çapında ödüle layık olan okullar, kurumlar ve ekipler ödüllendirilmektedir. Gerek hükümet programlarında, gerekse 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununda ‘ Kamuda verimliliğin arttırılması ve şeffaflığın sağlanması için hizmet birimlerinin, kamuoyuna performans sunmaları yönünde çalışmalar yapılacağı ifade edilmiştir. Yine hükümetin hazırlamış olduğu 9. Kalkınma planı 2007-2013 hedefleri arasında, ‘ Kaliteli eğitim imkanlarının yaygınlaştırılması amacıyla eğitim kurumlarında kalite güvence sistemi kurulacak, kalite standartları belirlenecek yaygınlaştırılacak, eğitim kurumlarının yetkileri ve kurumsal kapasiteleri arttırılacak, performans ölçümüne dayalı bir model geliştirilecektir’ ifadelerine yer verilmiştir. Bu anlayışa dayalı olarak, Türk Kamu Yönetimi için Milli Eğitim Bakanlığı özelinde bir ilk uygulama olan MEB Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları adı altında, kurumsal performansın ve ekip performansının ölçümüne ilişkin bir model geliştirilmiştir. ‘Ölçülemeyen hizmet geliştirilemez ve yönetilemez’ temel felsefesinden hareketle bu düzenleme sayesinde artık bireysel performansın yanında kurum ve ekip performansının da ölçülmesi mümkün olmaktadır. Bu amaçla ‘Yılın Kaliteli Okul ve Kurumu’ ve ‘ Yılın Kaliteli Ekibi’ olmak üzere iki kategoride ödül verilmektedir. 2012-2013 eğitim öğretim yılındada il birincisi olarak okul/kurum kategorisinde 61, ekip kategorisinde 76 olmak üzere toplam 137 ödül başvuru raporu MEB Eğitimde Kalite Yürütme Kurulu Üyeleri arasından oluşturularak ‘ Bakanlık Değerlendirici Ekibi’ tarafından değerlendirilmiştir. Yapılan değerlendirme sonucu okul-kurum ev ekip kategorilerinde saha ziyaretine kalan okul ve kurumlara saha ziyaretleri gerçekleştirilmektedir. Saha ziyaretleri, ödüle esas olan çalışmaların bizzat yerinde görülmesi amacıyla yapılacaktır. Ödül başvuru raporlarında anlatılanların saha ziyaretinde görülüp incelenmesi sonucunda yapılacak değerlendirme ile raporlara tekrar puan verilecektir. Bu puanlar esas alınarak okul/kurum ve ekip kategorilerinde birincilik, ikincilik, üçüncülük ve teşvik ödülleri alacaklar belirlenecektir. 2012-2013 eğitim öğretim yılı Eğitimde Kalite Yönetimi Ödülleri Ankara'da Haziran ayında düzenlenecek "Eğitimde Kalite Yönetimi Uygulamaları 9. Paylaşım Toplantısı ve Ödül Töreni"nde sahiplerine verilecektir” dedi.
Kdz. Ereğli İlçe Milli Eğitim Müdürü Mehmet Naci Kılıç da Kdz. Ereğli Ormanlı İlk ve Ortaokulu’nun başarısının kendilerini onurlandırdığını belirterek okul yönetimine, ekibine, öğrencilerine ve tüm katkı sağlayan paydaşlara teşekkür etti.
Okul Müdürü Üçler Sarıkaya da okulun kuruluşundan bu yana gerçekleştirilen çalışmalar, başarılar ve etkinlikler ile ilgili bilgiler vererek Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Şube Müdürü Orhan Tan, Ankara Atatürk Kız Meslek Lisesi Müdürü Nazan Şener, Malatya Milli Eğitim Müdürlüğü TKY Temsilcisi Hasan Kaya’yı ağırlamaktan son derece memnunluk duyduklarını söyledi.
Konuşmaların ardından Milli Eğitim Bakanlığının görevlendirdiği saha ziyaret ekip üyeleri veli temsilcileri, öğrencilerle, okul personeli çalışanlar, öğretmenler ile görüşerek genel bir değerlendirme ve ayrılış toplantısının ardından okuldan ayrıldı.
Bilindiği gibi Kdz. Ereğli Ormanlı İlk ve Ortaokulu Zonguldak İli Toplam Kalite Ödülü Ekip Dalında İlköğretim Okullarında “Limit sizsiniz ekibi” , "Dezavantajlı bölgelerdeki öğrencilerin akademik başarılarının arttırılması" çalışmasıyla Zonguldak birincisi seçilmişti.