CHP Zonguldak Milletvekilleri Şerafettin Turpcu ile Ünal Demirtaş iki ayrı önerge ile Zonguldak’ın yollarını sordular.

 

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan tarafından yazılı olarak cevaplandırılması talebiyle verilen soru önergeleri şöyle:  

 

MİLLETVEKİLİ TURPCU

 

 

-          2003 yılından bu yana Zonguldak İlimiz genelinde karayollarına ne kadar yatırım yapılmıştır? Bu yatırımların ayrı ayrı ve yıl bazında olmak üzere detayları nedir?

 

-          2003’ten bu güne kadar planlanan projelerin kaç km’lik kısmı tamamlanmıştır, kaç km’lik kısmında yapım çalışmaları hala devam etmektedir?  2003’ten bu güne kadar Zonguldak’a yapılan “bölünmüş yol” toplam kaç km’dir? Sözü edilen bölünmüş yollar için ne kadar kaynak kullanılmıştır?

 

-          Dorukhan Tüneli – Zonguldak arası karayoluna yapımına başlandığı günden bu yana ne kadar harcanmıştır? Bu yolun km başına maliyeti nedir? Devrek-Zonguldak arası karayoluna yapımına başlandığı günden bu yana ne kadar harcanmıştır? Tünel ve köprü maliyetleri hariç bu yolun km başına maliyeti nedir? Devrek- Dorukhan Tüneli arası karayoluna yapımına başlandığı günden bu yana ne kadar harcanmıştır? Bu yolun km başına maliyeti nedir?

 

-          Devrek- Dorukhan Tüneli arasındaki birim fiyatlarla, Zonguldak’ta yapılan diğer yolların birim fiyatları arasında fark var mıdır? Varsa ne kadardır?

 

-          Ereğli- Zonguldak arası karayoluna yapımına başlandığı günden bu yana ne kadar para harcanmıştır? Bu yolun km başına maliyeti nedir? Ne zaman tamamlanması planlanmaktadır?

 

-          Ereğli-Devrek karayolunun yapımına hangi tarihte başlanmıştır? Yapımına başlandığı günden bu yana ne kadarı bitirilmiştir? Bugünün parası ile ne kadar para harcanmıştır? Bu kadar zaman kaybını da göz önüne aldığımızda bu yolun güzergahı doğru mudur? Doğru değil ise yapılması gereken güzergaha bugüne kadar harcanan para, uygun olan yeni bir güzergahtaki tünel ve viyadüklere harcanacak parayı karşılar mıydı?

 

-          Zonguldak- Filyos- Saltukova Havalimanı arası karayolu çalışmalarının son durumu nedir? Bu yolun km başına maliyeti nedir?  Ne zaman tamamlanması planlanmaktadır?

 

-          Zonguldak İlimizin karayolu altyapısının tamamlanamamasının ve iktidarınızın bu konuda yeterince katkıda bulunamamasının nedeni nedir?

 

-          Zonguldak’ta karayolu altyapısının yetersizliği nedeniyle gerçekleşen trafik kazalarının neden olduğu can kayıpları ve yaralanmalarla ilgili Bakanlığınız hangi tedbir ve önlemleri almaktadır? Aynı sebeplerle Zonguldaklıların yakıt, zaman ve işgücü kaybına ilişkin Bakanlığınızın görüşü nedir? Bu durumu sonlandırmak için ve karayolu altyapısını tamamlamak için hangi acil tedbirleri almayı planlamaktasınız? Buna ilişkin Bakanlığınızın politikası nedir? Yukarıda sıralanan olumsuzlukların giderilmesi için hangi çalışmaları yapmayı planlamaktasınız?

 

-          Yapılan yolların son zamanlarda bir bir çöktüğü ulusal basını da yansımıştır. Yapılıp çöken yolların bedelini kim karşılamaktadır?

 


MİLLETVEKİLİ DEMİRTAŞ

Zonguldak’ın yollarının yapımının, aradan geçen 15 yılda “yılan hikayesine” döndüğünü,  “hiç bitmeyen aşklara” konu olduğunu belirten Demirtaş, yolların bitirilmemesi ile AKP iktidarının Zonguldak’a hiçbir önem ve değer vermediğinin bir kez daha ortaya çıktığını, yolların yapılmamasının Zonguldak ekonomisine büyük darbe vurduğunu ve Zonguldak ekonomisinin iflas etme sebeplerinden birisinin olduğunu, ifade etti. 

Geçen hafta yolun  Bayat Köyü mevkisindeki yaklaşık 50 metrelik bölümünde 1 metre derinliğinde çökme meydana geldiğini, 2002 yılından bu yana yolun yapımı için ihale ile iş alan bir çok müteahhidin zengin olduğunu,  yolun 15 yılda hala  bitirilmemesinin ve daha açılmadan çökme gerekçesinin vatandaşlar  tarafından   merak edildiğini belirterek, 15 yılda Zonguldak Ereğli yoluna ne kadar harcama yapıldığını, son ihaleyi hangi şirketin aldığını, kaç liraya aldığını ve 2017 yılında yolun yapımı için ne kadar ödenek ayrıldığını, sordu.


AÇIK VE ŞEFFAF

Yine bölge için çok önemli olan Ereğli-Devrek yolu ile ilgili konulara da değinen CHP Zonguldak Milletvekili Ünal Demirtaş, yapımı 2004 yılından bu yana tamamlanamayan bu yolla ilgili de, geçtiğimiz yıl Ekim ayında  0-22 km.leri arasındaki bölümün ihalesinin yapıldığının basına yansıdığını, bu ihalenin hangi şirkete ihale edildiğini, ihale bedelini ve 2017 yılında ne kadar ödenek ayrıldığını sorarak, demokrasinin ve hukukun işlediği ülkelerde, vergi mükellefi olan vatandaşların ödediği vergiler ile yapılan kamu hizmetlerinin süresinde yapılmamasının sebeplerini sorgulamalarının, kamu hizmetlerinin açık ve şeffaf yapılmasını talep etmelerinin ve yapılan harcamaların bedellerini öğrenmelerinin en doğal hakları olduğunu, belirtti. 

SORULAR

1. Zonguldak- Ereğli bölünmüş yolu kaç kilometredir? 
2. Zonguldak- Ereğli bölünmüş karayolu, hangi aşamadadır ve bugüne kadar yolun ne kadarı bitirilmiştir?
3. Zonguldak- Ereğli karayolunun ihalesini alan müteahhitlere 1974 yılından 2002 yılına kadar toplamda ne kadar ödeme yapılmıştır?
4. Zonguldak-Ereğli bölünmüş karayolunun yapımı ihaleleri 03.11.2002 tarihinden itibaren, hangi tarihlerde yapılmış, bölümler halinde yapılan ihaleleri hangi şirketler kazanmıştır ve bu şirketlerin isimleri nelerdir? Bu ihalelerin, ihale bedelleri nedir?
5. Zonguldak-Ereğli bölünmüş karayolunun tamamlanması için, 03.11.2002 tarihinden itibaren, ihalenin yapıldığı tarihten itibaren bugüne kadar, ihaleyi kazanan şirketlere ayrı ayrı ne kadar ödenmiştir? Bu yol için 03.11.2002 tarihinden itibaren, bu güne kadar toplamda ne kadar ödeme yapılmıştır? 
6. Zonguldak- Ereğli bölünmüş yolunun yapımı için en son ne zaman ihale yapılmıştır? Bu ihalenin keşif bedeli ne kadardır? En son yapılan bu ihaleye kaç şirket katılmıştır? İhaleye katılan bu şirketlerin isimleri nelerdir? Bu ihaleye katılan şirketler, ihale için ayrı ayrı ne kadar teklif vermişlerdir? 
7. Zonguldak- Ereğli bölünmüş yolunun yapımı için en son yapılan ihaleyi hangi şirket kazanmıştır? Bu ihaleye kazanan şirket ne kadar bedel ile ihaleyi kazanmıştır?
8. Zonguldak- Ereğli bölünmüş yolunun yapımı için en son ihaleyi kazanan şirkete, bu güne kadar toplamda ne kadar ödeme yapılmıştır?
9. Zonguldak-Ereğli bölünmüş karayolunun tamamlanması için, Bakanlığınızın ayırdığı ödenek 2017 yılı için ne kadardır?
10. Zonguldak-Ereğli bölünmüş karayolunun hangi tarihte bitirilmesi öngörülmektedir?
11. Zonguldak-Ereğli bölünmüş karayolunun 15 yıldır bitirilememesinin gerekçesi nedir? 
12. Zonguldak-Ereğli bölünmüş karayolunun yapımı esnasında, çökme ve heyelan gibi felaketlerin meydana gelmemesi için, ne gibi önlemler alınmaktadır?
13. Ereğli-Devrek yolunun yapımı için 14.08.2015 tarihli 82.297.723,00-tl.bedel ile ihaleyi kazanan AGA Enerji Nak. Mak. Mad. İnş. San. Ve Tic. A.Ş.ye 14.08.2015 tarihinden bu güne kadar ne kadar ödeme yapılmıştır? 
14. Ereğli-Devrek karayolunun yapımı ile ilgili 2016 yılı ekim ayında basına yansıyan bilgilere göre  “Devrek-Ereğli 0 ile 22 km.ler arasının büyük heyelan dahil147.558.011,50 TL’ye ihale edildiği” bilgisi doğru mudur? Eğer bu bilgi doğru ise bu ihale ne zaman  yapılmıştır? Bu ihalenin keşif bedeli ne kadardır? En son yapılan bu ihaleye kaç şirket katılmıştır? İhaleye katılan bu şirketlerin isimleri nelerdir? Bu ihaleye katılan bu şirketler ihale için ayrı ayrı ne kadar teklifvermişlerdir? 
15. Ereğli-Devrek yolunun 0-22 km.lik bölümünün yapımı için en son yapılan ihaleyi hangi şirket kazanmıştır? Bu ihaleye kazanan şirket ne kadar bedel ile ihaleyi kazanmıştır?
16. Ereğli-Devrek yolunun yapımı için en son ihaleyi kazanan bu şirkete bu güne kadar toplamda ne kadar ödeme yapılmıştır?
17. Ereğli-Devrek karayolunun tamamlanması için, Bakanlığınızın ayırdığı toplam ödenek 2017 yılı için ne kadardır? Bu ödenek hangi güzergah bölümlerine ne kadar miktar paylaştırılacaktır?