Zonguldak Platformu üyeleri, yapımına başlanılan Mithatpaşa Tüneli ağzına giderek çalışmaları inceleyip bilgi aldılar.
Zonguldak'ta trafik yoğunluğunu azaltmak için 4 yıl önce toplanan 40 bin imza ile yapımına bu ay içerisinde başlanan Mithatpaşa Tüneli'nin 2 yılda tamamlanması amaçlanıyor. 
Zonguldak Platformu, kent merkezindeki trafik yoğunluğun ortadan kaldıracak, yatırımcının Kilimli, Çatalağzı, Filyos’a gelmesini sağlayacak ve ‘Ölüm yolu’ olarak tabir edilen Filyos güzergahını daha güvenli hale gelmesini sağlayacak Mithatpaşa Tüneli'nin yapılması için 2009 yılının Ağustos ayında düzenlediği kampanyada 40 bin imza topladı. Toplanan imzalar Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı müsteşarı Mehmet Habip Soluk'a gönderildi. Bakanlığın onayı ile geçen yıl temmuz ayında Karayolları 15.Bölge Müdürlüğü'nce yapılan ihaleyi İnşaat Taahhüt Telekominakasyon Enerji Sanayi Ticaret Limitet Şirketi (EN-EZ) 74 milyon lira kazandı. İhaleyi alan firma geçen Mart ayında ilk kepçeyi, tünellerin ara çıkış noktası olan Bağlık Mahallesi'ndeki Zonguldak Belediyesi'nin eski asfalt şantiyesinin bulunduğu alandan başladı. Projeye göre; İkinci Makas Kavşağı ile Kapuz-Uzunkum arasında yapılacak iki ayrı güzergah için 4 ayrı tünel yapılacak. İlk tünellerin uzunluğu bin 600 metre olacak. Bağlık’ta bulunan Zonguldak Belediyesi Asfalt Şantiyesi’nden çıkacak olan tünelleri 260 metrelik ilave tünellerle Kapuz-Uzunkum üzerinden Kilimli sahil yoluna bağlanacak. 2 yılda tamamlanması hedeflenen Mithatpaşa Tüneli'nin tamamlanmasıyla Ankara'dan Zonguldak'a gelen araçlar, kentin en işlek caddesi Gazipaşa'ya uğramadan direk Kilimli-Çatalağzı-Filyos güzergahına geçebilecek. 
Zonguldak Platformu üyeleri, çalışmaları yerinde incelemek üzere bugün Bağlık Mahallesi'ne giderek işçilerin ekip başı Osman Kılıç'tan bilgi aldı.
Karaelmas Gazeteciler Derneği Başkanı, Zonguldak Platformu Dönem Sözcüsü Osman Sav, Mithatpaşa Tüneli'nin yapılması için 2009 yılının Ağustos ayında yapılan imza kampanyası sonucu toplanan 40 bin imza sayesinde Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın harekete geçerek projeyi ihaleye çıkardığını hatırlattı. İhale sonucu tünelin yapımına başlandığını belirten Sav, "Bize güvenip imza kampanyasına katılan 40 bin vatandaşımıza, bu projeyi günlerce gazetelerine yansıtan gazetecilere, bu konuyu siyasi malzeme ve polemik konusu yapmayan muhalefet partilerine, Ulaştırma Bakanı ve bakanlık müsteşarı Mehmet Habip Soluk'a, il başkanımıza teşekkür ediyoruz. Teşekkür ederken bir endişemizi de paylaşmak istiyoruz. Zonguldak'ın kanayan yarası; icraatların başlayıp bir süre sonra müteahhit faciasına uğrayıp yarım kalması konusu. İnşallah bu proje zamanında biter ve Zonguldak ulaşım anlamında rahatlığa kavuşur" dedi.
Karadeniz Muhtarlar Federasyonu Genel Başkanı ve Zonguldak Muhtarlar Derneği Başkanı Şerafettin Nas, projenin Zonguldak’a yapılan çok büyük bir proje olduğunu söyleyerek, “Özellikle gazeteciler destek verdi, gündemde tuttu. Filyos’a kalan yolun yapılması ve ‘Ölüm yolu’ olarak tabir edilen yol yine bizim gündemimizde ve takipçisiyiz. Belediye Başkanlarımıza da sesleniyorum. Filyos Sahil yolu projesi kapsamında kamulaştırılması gereken yerler var. Bunlara karşı şimdiden çalışma yapılırsa süreç daha hızlı ilerler diye düşünüyoruz” dedi.