Zonguldak Orman Bölge Müdürlüğü santral, sekreter, danışma ve kat görevlilerine iletişim eğitimi verildi. Bu etkinlikle ilgili şu yazılı açıklama yapıldı:

 

Kurumsal iletişim örnekleri ağırlıklı olmak üzere iletişim becerileri, kişisel ve toplumsal iletişim konularında hizmet içi eğitimi verildi. Diğer kurum ve tüm vatandaşlar nezdinde kurumsal imajın başlangıcı ile kurum içi etkinliği belirleyen görevlilerimizin idaremizin köklü yapısına uygun daha üst düzey temsil kabiliyetlerine duyulan ihtiyaçtan yola çıkılmıştır.

 

Zonguldak Orman Bölge Müdürlüğü konferans salonunda düzenlenen eğitime Bölge Müdürü Zekeriya Beyazlı, Bölge Müdür Yardımcısı Gültekin Aksan, Şube Müdürleri, Zonguldak İşletme Müdür Vekili, İşletme Şefleri, Şube Mühendisleri, Zonguldak Orman Bölge Müdürlüğü ve Zonguldak İşletme Müdürlüğünde görevli santral iç ve dış danışma, yangın harekât merkezi çalışanları ile gönüllü diğer personel katıldı.

 

Eğitimin açılış konuşmasında, personelin gerek iş gerekse özel yaşantılarında farkındalık yaratmak ve daha etkili iletişim kurmaları adına bu eğitimlere ihtiyaç duyulduğunu belirten Bölge Müdürü Sn. Zekeriya Beyazlı ve eğitimde bizzat eğitmenlik yaptı.

 

Beşeri Sermayenin Bilgi, Beceri ve Donanımlarını Geliştirmeye Çalışıyoruz…

 

Orman Bölge Müdürlüğü olarak çok geniş bir aile olduklarının altını çizen Sn. Beyazlı, ormancılığın aynı zamanda her türlü katmandan geniş bir halkla ilişkiler becerisi olduğunu, “bu aile içinde daha sağlıklı diyaloglar kurabilen, empati kurma becerisi yüksek olan nitelikli personele sahip olmak adına daha doğru iletişim kurmak ve özellikle bölgede zaman zaman ortaya çıkan orman yangınlarıyla mücadelede daha etkili olmak ve böylece bir çok sorunun daha kolay aşılabilirliğini sağlanmak amacıyla beşeri sermayenin bilgi, beceri ve donanımlarını geliştirmek olduğu kadar esasen bölgemizin can damarı olan ormanların korunması ve orman yangınlarında etkinliğin azaltılması olduğunu da sözlerine ekledi. Sn Beyazlı ‘iletişim bir anlaşılma sanatıdır. Bu eğitim sayesinde çalışanlarımızdan daha fazla verim alacağımıza inanıyorum.” dedi.

 

Personelin aktif olarak eğitime katılmaları sağlanarak sıcak bir ortamda gerçekleşen hizmet içi eğitimde Sn.Beyazlı tarafından iletişim kavramı, iletişimin anahtar unsurları, temel kavramlar, iletişimi etkileyen faktörler, sözel iletişim, dinleme, iletişim hataları, iletişimde öne çıkan kelimeler hakkında sunum eşliğinde bilgiler verildi. Uygulamalı örneklere de yer verilen bu eğitimin uygun zaman ve zeminlerde tüm personele de verileceği belirtildi.

 

Vatandaşlarla, özellikle orman köylüsüyle etkin iletişim konusunda oluşturulan farkındalığın ve eğitimin katılımcılarca ilgiyle izlendiği gözlendi. Çalışanların soruları cevaplanarak, etkili iletişim konusundaki noksanlıklara dikkat çekildi.