Türk-İş Genel Sekreteri ve Türk Metal Sendikası Genel Başkanı Pevrul Kavlak, Gülüç'de bulunan Büyük Ereğli Anadolu Otel'de Erdemir işçisine seslendi.

Toplu sözleşme sürecine ilişkin önemli açıklamalarda bulunan Kavlak, Pazartesi günü grev kararı alacaklarını ve vakit geçirmeden de uygulamaya koyacaklarını vurguladı, Erdemir yönetimine biran önce masaya oturma çağrısı yaptı.

Kavlak'ın konuşması şu şekilde:

"ERDEMİR HALKIN MALIDIR"

"Erdemir’i bir işyerini olarak düşünenler yanılırlar Erdemir bir işyerinden fazladır, kimin sahip olduğundan bağımsız olarak Türkiye’nin stratejik kuruluşlarından biri bir dünya markası, ekonominin can damarıdır. Erdemir bizim ortak değerimizdir. Erdemir halkın malıdır, Türkiye’nin gururu ve gözbebeğidir. Kimsenin Erdemir’e sadece bir işyeri olarak bakmasına sadece kar zarar cetvelinde görmesine izin vermeyiz.

"DEVLETİN EN TEPESİNE KADAR GİTTİK"

Geçen yıl demir çelikte dünya ekonomik kriz yaşandı, krizin etkisi Türkiye’de yaşandı. Herkes burada korku ile bekliyordu herkes bekledi ama biz beklemedik. Demir çelik bu ülkenin damarıdır dedik, kestirmeyiz dedik. Kime ulaştıysak derdimizi anlattık, devletin en tepesine kadar gittik. Bütün sınır uçlarına dokunduk, sonunda devletin o büyük şartlarını hayata geçirttik. Demir çelik koruma altına alındı o sayede rahat nefes alındı. Bunu tek başımıza mı yaptık hayır başta Erdemir olmak üzere bazı şirketler de vardı. Türk Metal en başından en sonuna kadar işin içerisindeydi. Bugün eğer kota konduysa bunda bizim katkımız çoktur. En çok stratejik kurum rahat nefes aldıysa Türk Metal’in payı büyüktür bu millete feda olsun, helal olsun.

"EMİN OLUN Kİ YANILIRLAR"

Ne Erdemir sadece bir işyeridir ne de Türk Metal bir sendikadır her ikisi de Türkiye üzerinde kağıt üzerinde görüldüğünden çok daha fazla şeyi ifade etmektedir. Bu da toplu sözleşme basit bir toplu sözleşme değildir. Öyle görenler de yanılırlar. Sadece kar ve zarar cetvelinden bakar, tüccar zihniyeti içerisinde sadece kendisini düşünenler emin olun çok yanılırlar. Dünü unutanlar yarını hesaba katmayanlar emin olun çok zarar ederler. Üretmek, kazandırmak, kazanmak istiyoruz diyoruz. Bu ülkemizi dağa taşa her yere yazdık her yerde söyledik.

"ERDEMİR, YURT DIŞINDA ÖZELLEŞEN ŞİRKET ALMAYI PLANLIYOR"

Bize diyorlar ki 2015-2016 yılında demir çelik sektörü zor oldu, evet öyle. Dünyadaki sektördeki gelişmeleri yakından takip ediyoruz, bunları biliyoruz. Dünyanın bütün şirketleri zarar etti, demir çelik sektörü daraldı, Çin’deki demir çelik sektörleri 500 milyar dolara zarar açıkladı. 2015 bütün dünya için zor bir yıl oldu ama biz başka bir şey daha biliyoruz, demir çelik sektöründe dünya markaları zarar ederken dünyada bir tek şirket kar açıkladı, Erdemir. Sadece Erdemir üretimini yüzde 7 satışını yüzde 15 arttırdı. Erdemir, bu sayede, büyüme planları yapabiliyor, yeni yatırımları hayata geçirebiliyor. Hatta ve hatta yurtdışında girişimde bulunmayı düşünüyor. Başka ülkelerde özelleştirmelerden şirket almayı planlıyor. Planlasın.  Allah yolunu açık etsin. İnşallah daha çok yapar, daha çok büyür. Asla gözümüz yok aksine gurur duyar en çok da biz seviniriz. Sevincimizi bize de çok görüyorlar, hevesimizi kursağımızda bırakıyorlar, bize sadece sevinin bununla da yetinin diyorlar. Verdiğimize talim edin diyorlar ama yağma yok. Biz sözümüze sadık kaldık, üreteceğiz dedik ürettik, kazandıracağız dedik kazandırdık şimdi de kazanacağız diyoruz, eninde sonunda kazanacağız.

40 MADDEDE UYUŞMAZLIK ZAPTI

40 maddede uyuşmazlık zaptı tutarak masadan kalktık. 18 Temmuz’da görüşmeler başladı 7 Eylül’e kadar görüşmeler sürdü. Erdemir bu sürede masaya zam önerisi getirmedi. Masaya öneri getirmemesinin anlamı sıfır zamdır. 19 Eylül’de bakanlığa raporu verdik, arabulucu atandı, rapor geldi. Erdemir yönetimi ile yeniden bir araya geldi, 68 kuruşu söylemeye utandığım zammı getirdiler. Kabul etmedik, eden alçaktır namerttir.

"GERİ DÖNÜŞ YOK"

Acaba geri adım atarlar mı diye bekleyenlere sözüm var, hayale kapılmayın, biz yola çıktımı dönmeyiz. Buradan ilan ediyorum, gemileri yaktık, geri dönüş yok.  Taslağın virgülüne bile dokunmayacağız dedik, tek bir harfine dokunduk mu, tek bir satırını değiştirdik mi? Adil olduğunu bu taslağı hak hukuk gözeterek hazırlandığını biliyorum. Erdemir yönetimine sesleniyorum sakın bizi başkaları ile karşılaştırmayın, bizi sözleşmeyi bahane edip ortalığı karıştırmak için işçileri kışkırtan iş barışını bozan bunun için fırsat kollayanlarla karıştırmayın, biz onlara benzemez. Taslağa ne yazdı isek ne talep etti isek bir nedeni bir dayanağı vardır. Önce uçuk rakamlar isteyip geri adımlar atanlardan değiliz. İstediğimiz rakamlar müzakere edilebilir makul mantıklı rakamlardır. Saatlik ücretleri 3 lira zam istiyoruz, sosyal haklar hariç aydı 900 lira zam istiyoruz, çok mu, değil.

"ABA ALTINDAN SOPA"

Koskoca Erdemir 900 liraya itiraz ediyor, niye itiraz ediyor? Erdemir yönetimine sesleniyorum bir kez daha tekrarlayayım benim için en iyi sözleşme masada biten sözleşmedir daha önce olduğu gibi sorunları masada çözelim, pazarlığı masada bitirelim. Kıran kırana pazarlıklar ettik ama hiç kavga etmedik, diyalogu kesmedik, kalıcı çözümlere de böyle uğraştık. Erdemir’i istikrar adasına bu halde getirdik. Genel Müdürün sahaya indiğini duyuyorum, işçi kardeşlerime aba altında sopa gösterdiğini duyuyorum. Sizin muhatabınız benim, sendikacıdır.

"BU SİZE YAKIŞMIYOR"

Hiç kimse muhatabını şaşırmasın. Maden konuşmak istiyorsanız masada konuşsaydınız, kusura bakmayın bu size yakışmıyor. Vakit geçirmeden masaya oturun, araya fitne fesat soğukluk girmesine izin vermeyin.  3 lira bizim pazarlık edeceğimiz rakamdır, daha fazla bu işi uzatmayın. Pazartesi günü grev kararını alıyoruz, haberiniz olsun. Grev uygulama kararı arkasından gelecek beklemeyeceğiz.

"TÜRKİYE'DE YER YERİNDEN OYNAR"

Erdemir’de 2 tane fırınımız var birinin adı Ayşe ötekinin adı Zübeyde. Şimdi biz Ayşe ile Zübeyde’yi de tatile çıkartırız vallahi. Bu iki fırın tatile çıksa Türkiye’de yer yerinden oynar, hayat durur"

Kavlak, Bursa Reno'da örgütlenme çalışmalarına devam ettiklerini ve 800 üye fazlasına ulaştıklarını, eğer farkın 800'den az olması durumunda ise Genel Başkanlığı bırakacağını ifade etti.

Erdemir işçileri, Kavlak'ın konuşmasını zaman zaman slogan atarak kesti. Genel Maden İşçileri Sendikası Genel Başkanı Ahmet Demir, yönetim kurulu üyelerinin de bulunduğu etkinlikte, Türk Metal Sendikası Genel Başkan Yardımcısı Yusuf Ziya Odabaş'da sahneye çıkarak işçileri selamladı.

(Haber: Mustafa Kemal Bektaş)