Bu haber kez okundu.

"OLMAZSA OLMAZ HALE GELMİŞTİR"


"Bölgemizdeki sektörel çeşitliliğin artırılmasına yönelik yapılan tüm çalışmalarda havaalanının gerek ulusal, gerekse de uluslararası uçuşlara açılmamış olması negatif etki yapmakta yeni yatırımcıların ilimize, bölgemize gelmesinde önemli bir engel teşkil etmektedir”


“Bölgemizde de hava yolu taşımacılığının yerleşmesi için Türk Hava Yolları'nın öncülüğüne ihtiyaç vardır. Bugün Türk Hava Yolları, Anadolu Jet olarak ülkemizdeki en ücra yerlere bile uçmakta, günde en az 2-3 sefer düzenlenmektedir. Bölgemizde de Anadolu Jet’le Türk Hava Yolları'nın bu alışkanlığı oluşturması çok önemlidir”



Zonguldak, Kdz.Ereğli, Devrek, Çaycuma ve Alaplı Ticaret ve Sanayi Odası (TSO) Yönetim Kurulu Başkanları imzaladıkları ortak deklarasyonda Zonguldak Çaycuma Havaalanının bir an önce yurtiçi ve yurtdışı uçuşlara açılmasını istedi.

 

MİLLETVEKİLLERİNE BİR DOSYA DAHA

Bölge oda başkanlarının imza altına aldığı deklarasyon Milletvekilleri Hüseyin Özbakır, Faruk Çaturoğlu ile Ünal Demirtaş’ı Türkiye Büyük Millet Meclisinde makamlarında ziyaret eden Zonguldak Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Metin Demir tarafından verildi. Zonguldak Milletvekillerine verilen ortak deklarasyonda Türk Hava Yolları’nın ülkenin pek çok noktasına uçuş gerçekleştirmiş olmasına karşın Zonguldak’ta ki potansiyeli görmezden gelmesinin anlamsızlığına değinerek Zonguldak Havaalanının faal hale gelmesi için bölge milletvekillerinden yardım istediler. Ortak deklarasyon şu şekilde:

GÖZARDI ETMEK MÜMKÜN DEĞİLDİR

“Bölgenin yatırım alabilmesi, nitelikli iş gücü çekebilmesi, ürettiği ürünleri pazarlayabilmesi, pazarladığı ürünleri uygun koşullarda satabilmesi, sattığı ürünleri etkin bir şekilde alıcıya ulaştırabilmesi, o şehrin, o bölgenin ulaşım alt yapısının, ulaşım çeşitliliğinin ve işlerliğinin tam olmasına bağlıdır. Kara, deniz, hava ve demiryolu ulaşımlarının her biri farklı farklı avantajlar sunmaktadır. Ulaşım şekli olarak bir ya da iki ulaşım türüne ağırlık vermek, diğerlerini göz ardı etmek mümkün değildir. İlimiz, bölgemiz karayolu, denizyolu ve demiryolu taşımacılığı bağlamında oldukça avantajlı bir durumdadır. Ancak havaalanımız yapılmış olmasına rağmen ulusal ve uluslararası ulaşıma düzenli bir şekilde açılmadığı için gerek diğer şehirlerimizden gerekse, yabancı ülkelerden yatırımcılar ve uzman kişiler şehrimize gelmekte güçlük çekmekte, gelmek istememektedirler.

 

“OLMAZSA OLMAZ HALİNE GELDİ”

Yine bölgemizde bulunan girişimciler, uzman kişiler kendi alanları ile ilgili toplantılara, fuarlara, iş görüşmelerine gitmekte güçlük çekmekte, çoğunlukla gitmeyi tercih etmemektedir. Çağımızda kısa zamanda ve konforlu ulaşım olmazsa olmaz haline gelmiştir. Bunun da olmaz ise olmazı havayolu taşımacılığıdır. Özellikle bölgemizdeki üç kente hizmet vermek üzere (Zonguldak, Bartın, Karabük) inşa edilmiş bulunan Çaycuma Havaalanı (2009) inşasından bu yana on bir yıl geçmiş olmasına karşın düzenli ulaşıma açılmamış, belirli bir dönem Almanya’nın Dortmund ve Düesseldorf şehirlerine ve belirli bir dönem de Trabzon iline özel bir havayolu ile uçuş yapılmıştır. Halen Almanya ya dönemsel uçuşlar dışında yolcu ya da yük taşımacılığı yapılmamaktadır.

 

ULAŞILABİLİRLİK VURGUSU

2015 yılında Zonguldak Valiliği'nin, Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı'na yaptırmış olduğu "Zonguldak Havaalanı Talep Araştırması Çalışması" neticesinde bölge insanının havayolları ile seyahat için çok istekli olduğu dolayısıyla yeterli talebin bulunduğu, çalışabilecek havayollarının küçük ve orta ölçekli firmaların yerine büyük ölçekli firmalar olması gerektiği, havaalanının uluslararası uçuş güvenliği standartlarını (ICAO)sağladığı ve ulaşabilir olduğu, ilgili kurumlar nezdinde görüşmelerde bulunarak havaalanının uçuşlara açılması gerektiği ve bunun bölgemiz için çok önemli katkıları olacağı ifade edilmiştir.

 

ÖNEMLİ ENGEL TEŞKİL ETMEKTE

Söz konusu rapor kamuoyu ile paylaşılmış, yetkili tüm kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşları bilgilendirilmiş olmasına karşın bu güne kadar olumlu bir sonuç alınamamıştır. Bölgemizdeki sektörel çeşitliliğin artırılmasına yönelik yapılan tüm çalışmalarda havaalanının gerek ulusal, gerekse de uluslararası uçuşlara açılmamış olması negatif etki yapmakta yeni yatırımcıların ilimize, bölgemize gelmesinde önemli bir engel teşkil etmektedir.


“NASİBİNİ ALAMAYACAKTIR”

Halen Filyos'ta devam etmekte olan liman inşaatı, işlemleri devam etmekte olan "Endüstri Bölgesi" ve komşuluğunda kurulacak olan "Serbest Bölge" havaalanının itici gücü ile gerektiği ilgiyi görebilecek, bölgemize hak ettiği büyük yatırımların gelmesini sağlayacaktır. Aksi takdirde bölgemiz uzun yıllar daha bu değişim ve dönüşüm süreçlerinden nasibini alamayacaktır. Ülkemizde büyük şehirlerin dışındaki şehirlerimizi havayolu taşımacılığı ile tanıştıran, uçma alışkanlığını kazandıran hep Türk Hava Yolları olmuştur. Bölgemizde de hava yolu taşımacılığının yerleşmesi için Türk Hava Yolları'nın öncülüğüne ihtiyaç vardır. Bugün Türk Hava Yolları, Anadolu Jet olarak ülkemizdeki en ücra yerlere bile uçmakta, günde en az 2-3 sefer düzenlenmektedir. Bölgemizde de Anadolu Jet’le Türk Hava Yolları'nın bu alışkanlığı oluşturması çok önemlidir. Bir an önce faaliyete geçilmesi gerekmektedir.


“İTİCİ GÜÇ OLACAKTIR”

Zonguldak, Bartın, Karabük İllerimiz ve Batı Karadeniz Bölgemizin tüm yetkilileri birlik olup gerekli girişimlerde bulunulmalı ve ilk etapta Anadolu Jet ile uçuşlar başlatılmalıdır. Ülkemizin kalkınmasında bundan önce çok kilit rol alan Bölgemiz Filyos Limanı, Filyos Endüstri Bölgesi, Serbest Bölge, kurulmakta olan Tarıma Dayalı İhtisas Organize Sanayi Bölgesi ve yakın gelecekte İnşasına başlanılması planlanan Küçük Sanayi Siteleri ile yine Ülkemizin kalkınmasında çok önemli görevler alacaktır. Ancak bütün bunların gerçekleştirilmesinde itici güç Çaycuma Havaalanı'nın yurt içi ve uluslararası taşımacılığa düzenli bir şeklide açılması olacaktır”


Anahtar Kelimeler:
Zonguldak Havalimanı
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Misafir Avatar
emrullah şenol 3 hafta önce

o havaalının neye yaradığı belli değil kimle ne zihnyetle yaptırdıysalar zarardan başka bir şey değil oysa bölgede en çok ticaret ereğli üzerinden yapılyor en çok sanayici ereğlide zonguldakın hazineye giden vergilerinin %80 lik bölümü ereğliden o zaman havaalını neden ereğliye yapılmadı Düşünün ereğlideki bir iş adamı kendi otosu ile istanbula 3 saatte gidyor bu iş adamları istanbula haca yolu ile gitmek istese zaten havaalna gitmalari başlı başına bir dert en az 3 saat sürer şimdi birisi çıksın bu havaalının neye yaradığını anlatsın

banner251

banner282

banner185


banner294