İL MİLLİ EĞTİM MÜDÜRLÜĞÜ’NDEN ‘BEN YAPTIM OLMAMALI’ BAŞLIKLI HABERİMİZE AÇIKLAMA GELDİ.

 

OKUL DÖNÜŞÜMLERİNİN GEREKÇESİ:   Eğitimdeki materyal ve İnsan kaynaklarını etkili kullanmak, öğrenci veli ve öğretmen boyutunda yaşanan problemlerin toplum üzerindeki etkilerini minimize etmek, öğretmenlerin norm kadro vb. gibi hususlarda yaşamış oldukları olumsuzlukları asgariye indirerek veli, öğrenci, öğretmen ve  toplum üzerinde etkili ve verimli bir eğitim sürecinin oluşturulması ve gelişen aksaklıkların giderilmesi amacıyla değişim ve dönüşüm çalışmalarına başlandı.

 

Zonguldak il Milli Eğitim Müdürü Turgut Özbek  25 Nisan 2013  tarihli gazetemizde yayımlanan  “BEN YAPTIM OLMAMALI! başlıklı haberimizle ilgili olarak yaptığı açıklamasında, okul dönüşümleri ile ilgili çalışmaların okul müdürlükleri ve sendika temsilcileri ile paylaşılmakta ve önerilerin de komisyonca değerlendirilmekte olduğunu bildirdi.

 

İl Milli Eğitim Müdürü Turgut Özbek imzalı açıklamanın tamamı aynen şöyle:

 

İLKÖĞRETİM OKULLARININ İLK  VE ORTAOKUL OLARAK BAĞIMSIZ  OKULLAR HALİNDE KURULMASI ESASTIR

Bilindiği üzere 6287 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun yürürlüğe girmesiyle, 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılından itibaren merkez ilçe ve diğer ilçelerimizden ilköğretim okullarımız; fiziksel koşullar, öğrenci durumu vb. gibi durumlar ile bu husustaki kanun-yönetmelik esasları doğrultusunda ilkokul veya ortaokul olarak planlanmıştır. Dönüşümleri ise kademeli veya direkt olarak gerçekleştirilmiştir. Diğer taraftan 6287 sayılı Kanunun 3.Maddesine göre ilköğretim okullarının ilkokul ve ortaokul olarak bağımsız okullar halinde kurulması esastır, Bakanlığımız Stratejik Planında; okullarımızda normal (tekli) eğitim yapılması ile sınıf mevcutlarının 30 öğrenci ve altında olması hedeflenmiş olup, 12 yıllık kesintisiz ve zorunlu eğitime geçiş sürecinde ilimiz genelindeki ilköğretim okullarında, müdürlüğümüz ve ilçe milli eğitim müdürlüklerince yapılan değişim-dönüşüm planlamalarında bu hedefe hızla ulaşabilmek amaçlanmıştır.

 

ETKİLERİ MİNİMİZE ETMEK AMAÇLI

İlimizde bu eğitim öğretim yılı başı itibariyle uygulamaya başladığımız 12 yıllık kesintisiz zorunlu eğitim kapsamında yapılan değişim-dönüşüm işlemlerinin bir yıllık uygulama sonuçları, bu konuda Bakanlığımız Denetçilerince merkez ve diğer ilçelerimizde yapılan denetimlerin raporlarında yer alan tespit-tavsiyeler ile Bakanlığımız Temel Eğitim Genel Müdürlüğünün 04.04.2013 tarih ve 10230228/200/470426 sayılı "Okul Dönüşümleri" konulu emirleri doğrultusunda eğitimdeki materyal ve İnsan kaynaklarını etkili kullanmak, öğrenci veli ve öğretmen boyutunda yaşanan problemlerin toplum üzerindeki etkilerini minimize etmek, öğretmenlerin norm kadro vb. gibi hususlarda yaşamış oldukları Olumsuzlukları asgariye indirerek veli, öğrenci, öğretmen ve toplum üzerinde etkili ve verimli bir eğitim Sürecinin oluşturulması ve gelişen aksaklıkların giderilmesi amacıyla merkez ve ilçelerimizde 2013-2014 eğitim öğretim yılında uygulanmaya başlamak üzere değişim dönüşüm işlemleri planlama çalışmalarına başlanılmıştır.

 

ÖNERİLER KOMİSYONA

Planlama çalışmaları kapsamında Eğitim Bölgesi Koordinatör Müdürleri, bölgelerindeki okul müdürleriyle hazırlık çalışmaları yapılmakta olup çalışmalar rapor halinde il/ilçe milli eğitim Müdürlüklerine sunulmakta ve bu raporlar oluşturulan komisyonlarca değerlendirilmektedir. Komisyon çalışmaları ilgili okul müdürlükleri-sendika temsilcileriyle paylaşılmakta, okul müdürlükleri/sendika temsilciliklerince sunulan öneriler komisyonca değerlendirilmektedir.

Yapılan çalışmalar sonuçlandığında İl Eğitim Denetmenlerince uygulanabilirlik yönünden ayrıca değerlendirilecektir. Bu hususta yürütülen çalışmalar halen devam etmekte olup çalışmalarda;

Eğitim kalitesinin yükseltilmesi,

Okulların fiziki şartlarına göre en iyi eğitim öğretim ortamlarının oluşturulması,

Kademeli dönüşüm yapılmış okullardan şartları uyanları bir an evvel kesin dönüşüme tabi tutarak farklı öğrenci gruplarının aynı binada eğitim öğretime devam etmelerinin önüne geçilmesi ve bu sayede okullarının fiziki koşullarının öğrenci ihtiyaçlarına uygun şekilde uyarlanabilmesi,

 

Kademeli geçişler nedeniyle okullarda değişkenlik gösteren norm kadro durumlarının yönetici ve öğretmenlerde yarattığı tedirginliğin önüne geçilmesi amaçlanmaktadır.

 

KDZ. EREĞLİ’DE TESPİT ETTİĞİMİZ TALEPLER

Okulların dönüşüm çalışmalarının tepeden inme anlayışla gerçekleşmesinin sakıncalarını ortaya koymuş ve  toplumsal uzlaşma  isteyenlerin  taleplerini şöyle sıraladık:

 

*Kdz Ereğli ilçesinde bu değişikliğe neden ihtiyaç duyulmuştur? İlimizdeki diğer ilçelerde bu tür değişiklikler hiçbir şekilde yapılmazken sadece Kdz Ereğli yapılması neden gerekli olmuştur? 

 

*Bu değişikliklerle ilgili olarak okul müdürleri,  öğretmenler ve diğer çalışanların görüşleri alınmış mıdır?

 

*Ayrıca okulların etkilediği dış ve iç paydaşlar olan eğitim sendikalarının, eğitim derneklerinin, eğitime ilgili duyan sivil toplum kuruluşlarının ve  mahalle muhtarları  ile konu görüşülmüş müdür?

 

*Okul yönetimlerine destek veren ve değişikliklerden etkilenecek olan okul aile birliklerinin, servis şoförlerinin, okulda hizmet veren  kantincilerin bu durumdan nasıl etkilenecekleri düşünülmüş ve bu paydaşlarla görüşmeler yapılmış mıdır.?

 

*200 dersliğe ihtiyacın bulunduğu kentimizde, zaten ihtiyaç varken  okul dönüşümlerinin  yapılması, modern eğitim anlayışı içinde sınıf öğrenci mevcutlarını nasıl etkileneceği,  mevcut olan ihtiyaca yeni ihtiyaçlar ekleyeceğinin göz önüne getirilmiş midir?

 

*Kentimizde  eğitim kurumları ile devamlı etkileşim içinde olan ticaret ve sanayi odası şoförler ve otomobilciler odası gibi kurumlarla,  bu değişimlerin Ereğli'ye yansımaları  konuşulup tartışılarak paylaşılmış mıdır?

 

*Geçen yıl dönüşümlerden sonra belirlenen okulların öğretmenleri; kendi branşlarına uymadıkları ve norm fazlası olmamak için tayin isteyerek gittikleri okulların bu yıl tekrar değişime tabi tutulmasından etkilenmeyecekler mi?  

 

*Bir yıl içinde üçüncü kez okul değiştirmek durumunda kalacak  olan öğretmen  ve  öğrenciler ile bu şekilde oynamaya kimin ne hakkı vardır?   

 

*Örneklerden bir tanesi; Kayabaşı ilköğretim okulu geçen yıl ilkokul olarak belirlenmiş bu yıl ise ortaokul olarak değiştirilmesi  planlanmaktadır.  Kayabaşı  okulunda  iki çocuğunu okutan bir velinin Ereğli kalesinin hemen alt tarafında oturduğunu düşünür isek , çocuklarını oturduğu mevkide ilk okul olmadığı için en yakınındaki ilkokul olarak belirlenen İhsan Yılmaz  ilkokuluna göndermek durumunda kalmayacak mı? Bu da servis ücreti ödemek değil midir? Asgari ücretle çalışan bir velinin iki çocuğu için aylık 220 servis masrafı olacak ve bu eğitim masrafı nasıl karşılanacaktır?

 

*Geçen yıl okulların belirlenmesinden sonra veliler kira durumlarını ev satın alma durumlarını çalıştıkları,  işyerlerini de  çocuklarının okullarına göre planlamışken bu değişim velileri tedirgin edecek ve çok kaygılandıracaktır. Bu kaygı eğitimin kalitesini de etkileyecektir. 

 

*Öncelikle birleştirici bütünleştirici ve toplumun tüm dinamiklerini etkileyen eğitim kurumlarında okul dönüşüm kararları alınırken hassasiyetle özenli davranılması beklentisi  unutulmalı mıdır? 

 

*Özellikle ''ben yaptım oldu'' anlayışından uzakta kalmak gerekmez mi?  Katılımcılık ilkesi ile hareket anlayışı neden gözden kaçırılarak, toplumun tüm kesimleri huzursuz edilir?