- Sınıf öğretmeni Ümran Yaman:  "Çocuklarımızın, yaparak, yaşayarak, farkında olarak, deneyerek öğrenmesini amaçlıyoruz. Bu süreçte onlara daha doğal materyaller sunarak, kozalaklar, taş, kum gibi onların yakın çevrelerinde gördükleri materyalleri kullanıyoruz. Kendilerine yakın materyalleri kullandığında öğrenmeleri kolaylaşıyor dolayısıyla kendilerini daha iyi ifade ediyorlar"







- "Kullanmadığımız paletlerden oturma alanları, çekmecelerden kitaplık alanlarını kazandırdık. Sınıftaki tüm aksesuarlarımızı doğal yaşam malzemelerinden oluşuyor. Atık malzemelerle matematik merkezi materyali oluşturduk. Su borularından ve atık ürünlerden yapılan laboratuar alanında çocuklarımız rahatlıkla eğleniyor. Çok az bir maliyetle bunları başardık. Velilerimizin ve okul yönetimimizin desteği ile yaptık"


- Öğrenci velisi Celil Sever: 
 "Çocuğuma doğal ortam keyifli geliyor. Çocuğum sabah kalkarken bile hiç zorlanmadan kalkıp okuluna gidiyor"

 

Kdz.Ereğli'de, ana sınıfı öğrencileri, öğretmenlerinin de yardımı ile doğal materyaller ve atık malzemelerden yaptıkları tasarımlarla eğitimlerini eğlenceli hale dönüştürdü.

 


ÖREN'DEKİ OKUL ÖRNEK OLUYOR

İlçeye bağlı Ören Mahallesi'ndeki Ören İlk ve Ortaöğretim Okulu'nda bulunan ana sınıfında  5 yaşındaki öğrenciler, öğretmenlerinin de yardımı ile sınıflarını doğal materyaller ve atık malzemelerden çeşitli tasarımlar yaparak donattı.

 

FARKLILIK YARATIYORLAR

Sınıf öğretmeni Ümran Yaman, yaptığı açıklamasında, okul öncesi eğitim sürecindeki çocukların gelişmelerinin birbirlerinden farklılık gösterdiğini, bireysel farklılık ve yeteneklerini, çam kozalağı, taş, kum, yaprak, dal gibi çeşitli doğal materyallerin yanı sıra atık malzemelerin sağlıklı hale getirerek yeni oyun ve eğitim alanları oluşturarak ortaya çıkarttıklarını söyledi.

 

KOZALAK, TAŞ, KUM, DAL...

Öğrenciler ile yeni eğitim ve öğretim yılından itibaren birlikte çeşitli oyun ve eğitim alanlarını çalışarak oluşturduklarını anlatan Yaman, şu ifadelere yer verdi: "Çocuklarımızın bireysel farklılıkları var. Kimi matematik, kimi sanat merkezi, kimi çocuk dramatik oyun merkezine meraklı. Gelişimleri farklı olduğu için sabit bir eğitim ortamı onlara sunamayız, alternatif sunmaya çalıştık ve çeşitlendirdik. Çocuklarımızın, yaparak, yaşayarak, farkında olarak, deneyerek öğrenmesini amaçlıyoruz. Bu süreçte onlara daha doğal materyaller sunarak, kozalaklar, taş, kum gibi onların yakın çevrelerinde gördükleri materyalleri kullanıyoruz. Kendilerine yakın materyalleri kullandığında öğrenmeleri kolaylaşıyor dolayısıyla kendilerini daha iyi ifade ediyorlar"

 

GERİ DÖNÜŞÜMDEN OTURMA GRUBU

Plastik yerine doğal yaşamdan malzemeler kullandıklarını belirten Yaman, "El ve göz koordinasyonunu sunmak için doğal malzemeler kullanıyoruz, hiç bir şekilde plastik katmıyoruz. Mıknatıslı olan tepsilerde kum ile çocuklarımız hem resim yapıyor hem sayı çizebiliyor. Kartona iğne iplik ile rakam yazdırıyoruz. Kendi yaptıkları resimlerini sergileyebiliyor. Sınıfımızdaki her şey çocuklarımızın boy hizalarında. Kullanmadığımız paletlerden oturma alanları, çekmecelerden kitaplık alanlarını kazandırdık. Sınıftaki tüm aksesuarlarımızı doğal yaşam malzemelerinden oluşuyor. Atık malzemelerle matematik merkezi materyali oluşturduk. Su borularından ve atık ürünlerden yapılan laboratuar alanında çocuklarımız rahatlıkla eğleniyor. Çok az bir maliyetle bunları başardık. Velilerimizin ve okul yönetimimizin desteği ile yaptık" dedi.

Yaman, oyun ve eğitim alanlarını öğrenciler ile birlikte çalışarak başardıklarını sözlerine ekledi.

 

"ÇOCUĞUM DAHA İSTEKLİ GİDİYOR"

Sınıfta eğitim gören çocukları bulunan Yaşar Ercan, öğrencilerin doğal materyaller ve atık malzemelerden yapılan alanlarda daha mutlu ve heyecanlı olduğunu belirterek, "Çocuklarımız doğal materyallerle hem eğlenerek öğreniyorlar hem de sağlık açısından çok faydalı. Öğretmenlerimizin hazırladığı doğal şeylerden eğlenerek öğrendikleri için okula daha istekli gidiyorlar" Bir başka veli Celil Sever ise doğal ortama çocukların alışmasının zor olmadığını anlatarak, "Öğretmenimize teşekkür ediyoruz. Çocuğuma doğal ortam keyifli geliyor. Çocuğum sabah kalkarken bile hiç zorlanmadan kalkıp okuluna gidiyor" ifadelerine yer verdi.

Veliler başta okul müdürü olmak üzere öğretmenlere teşekkür ettiler.

 

(Haber: Mustafa Kemal Bektaş)