Kdz. Ereğli ilçe Milli Eğitim Müdürü Naci Kılıç, kamuda verimliliğin artırılması ve şeffaflığın sağlanması için Bakanlığın Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları adı altında kurumsal performansın ölçümüne ilişkin yeni bir model geliştirdiğini ve ilçede, sunulan eğitimin çalışan, öğrenci, veli ve toplum üzerindeki algı düzeyini ölçmek için 2013 yılından itibaren anket çalışması yapılmakta olduğunu belirterek, çalışmalarla ilgili şu bilgilendirmeyi yaptı:

 

Nisan 2014 tarihlerinde İlçe Milli Eğitim bünyesinde bulunan 147 okul ve kurumda; Veli, Öğrenci, Çalışan ve Toplum Memnuniyeti anketleri yapılmıştır. Bu anketler ile 6.372 ÖĞRENCİ, 1.1708 ÇALIŞAN, 5070 VELİ, 5.523 TOPLUM olmak üzere toplam 18.673 kişiye ulaşılarak eğitim hizmetinden yararlanan bireylerin algı düzeyleri ölçülmüştür.

Yapılan çalışmanın analizi sonucunda İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü genel ortalamalarına bakıldığında;

 

Toplum Memnuniyeti ortalaması 5 üzerinden 4.81  (Çok İyi)

Öğrenci Memnuniyeti ortalaması 5 üzerinden 4.30  (Çok İyi)

Veli Memnuniyeti ortalaması        5 üzerinden 4.24  (Çok İyi)

Çalışan Memnuniyeti ortalaması  5 üzerinden 4.24  (Çok İyi)  görülmüştür.

 

Yukarda belirtilen 4 ana gösterge sonucunun ortalama değer sonucu 4.37 olduğu görülmüştür.

 

Bu sonuç; İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okul ve kurumlarımızın genel memnuniyet ortalamasının çok iyi yani güçlü olduğunu göstermektedir.

 

İlçe Milli Eğitim müdürlüğü bünyesinde 2013 ve 2014 yıllarında yapılan öz değerlendirme çalışmaları karşılaştırmalı verilerine ait grafik ve tablosuna bakıldığında 2014 hedeflerinin gerçekleştiği görülmektedir.

 

2013 yılı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü öz değerlendirme genel ortalaması, 4,10 iken 2014 yılında bu sonuç 0,27 artışla 4,37’ye yükselmiştir. Bu sonuç aynı zamanda 2014 beklenen hedefin 0,22 oranında üzerindedir. 2013-2014 öz değerlendirme verileri değerlendirildiğinde; Öğrenci, Veli ve Toplum anket sonuçları çok iyi düzeyde olduğu görülmüştür.

 

Çalışan Memnuniyet verileri değerlendirildiğin de 2013 yılında İyi olan sonuçların 2014 yılında 0,20’lik bir artışla Çok iyi olarak sonuç vermiştir. Göze çarpan bir diğer unsur ise 2013 yılında Çok iyi olan Toplum sonucunun 0,56’lık bir artışla 4,81 gibi kayda değer bir sonuç vermesidir. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz ve bağlı kurumlarımız da; her yıl yüksek hedefler belirlenerek öz değerlendirme çalışmalarının devam etmesi planlanmaktadır. Bu veriler ışığında; kurumlarımız iyileştirme alanlarını belirleyerek iyileştirme çalışmalarını planlayacaklardır. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz okullardan gelen tüm özdeğerlendirme raporlarını özel olarak oluşturduğu veri bankasında arşivleyerek bir data sistemi oluşturmuştur. Aynı zamanda bu veriler okul ve kurumların yol haritasını belirleyecektir.