Alaplı'da faaliyet gösteren iş adamları mevcut yolun kendilerine yetersiz geldiğini belirterek, Dereboyu mevkiindeki alternatif yolunun yapılarak asfaltlanıp hizmete açılmasını istedi.

Alaplı'da faaliyet gösteren iş adamlarından Aydın Semerci, 26 ülkeye ihracat yaptıklarını belirterek mevcut yolun kendileri için yeterli olmadığını söyledi. Mevcut yolun çok virajlı olduğunu ifade eden Semerci, Bizim işletmemizde boru fabrikaları için makineler imal ediyoruz. Bu makinelerin uzunlukları bazen 20 metrenin üzerinde olabiliyor. Bunların nakliyesini yaparken nakliye işi yapan araçlar büyük zorluklar ve tehlikeler atlatıyorlar. Mevcut yolda keskin ve dar virajlar var. Bu virajlardan uzun araçların geçmesi hem karayolunu tehlikeye düşürüyor, hem de makine nakliyesi yapan araçlar tehlike yaşıyorlar. Alaplı Deresi üzerindeki Tekke Köprü'süne kadar yollar asfaltlanmış ve yapılmış durumda. Oradan bir kilometre daha yapılmış olsa, buradaki ağır malzeme imal eden fabrikalar büyük rahatlık yaşayacaklardır. Birkaç defa nakliye işi yapan araçlar mevcut yol üzende kazalara karışmak zorunda kaldılar. Allah'tan şimdiye kadar cana kaybına uğramadık. Yalnız bu mevcut yolun trafik akışı her geçen gün biraz daha fazlalaşıyor. Alaplı, Gümeli beldesi ve 36 köyün ulaşımı mevcut ol üzerinden yapılıyor. Bu yoğun trafik yoğunluğu içinde bizim fabrikalarımızdan malzeme taşıyan uzun ve ağır araçlar her geçen gün biraz daha zor şartlar altında ve kaza riski içinde nakliye işlerini yapmaya çalışıyorlar. Bizim bir makinemizin nakliyesini ortalama on araçlık bir uzun ve ağır araç konvoyu yapmak zorunda olduğunu düşünürsek, ikinci alternatif yolun yapılması büyük bir zaruridir dedi.
İş adamı Erol Bozkurt da, yıllarca alternatif yolun yapılması için mücadele verdiklerini, fakat hala bir netice elde edemediklerini söyledi. Ağır iş makinelerinin imalatını yaptıklarını belirten Bozkurt, Yaptığımız ağır makinelerin nakliyesinde sıkıntılar yaşıyoruz. Uzun ve ağır iş araçlarının mevcut yoldaki keskin ve dar virajlarda karayolunu tehlikeye düşürdüğünü defalarca gözlemledik. Bir şekilde de bu makinelerimizin nakliyesini yapmak zorundayız. Dereboyu güzergahında alternatif bir yol daha var. Fakat yol çok bakımsız ve kullanışsız. Bu yolun iyileştirilip hizmete açılması tüm sanayicilerimiz rahatlatacağı gibi mevcut karayolunun trafiğini de rahatlatacaktık. Biz sanayiciler kazasız ve güvenli iş yapmak istiyoruz. Uzun ve ağır nakliye araçları bizim nakliye işimizi yapmaya bu olumsuz yol koşulları nedeniyle yanaşmıyorlar. Bazen paramızla rezil oluyoruz. Geçtiğimiz aylar içinde birkaç uzun ve ağır araç keskin virajlardaki trafik karmaşası yüzünden fındık tarlalarına uçtu. Allah'tan ki şimdiye kadar can kaybı yaşanmadı. Fakat bu yarın yaşanmayacak anlamına gelmez, mevcut yolda trafik zaten çok yoğun, onlarca köy ve Mollobey yerleşim yeri ile Gümeli beldesinin trafiği tek hat üzerinden yapılmaktadır. Bu yüzden bu yola uzun ve ağır nakliye araçlarının girmemesi için dere boyundaki alternatif yolun iyileştirip özellikle sanayicilerimizin hizmetine açılması gerekmektedir. Fakat şimdiye kadar yaptığımı çağrılara net bir cevap alamadık. Geçmişteki bölge milletvekillerimize de sorunumuzu ilettik. Çözüm aşamasında bir gelişme net olarak yaşanmadı. Yetkililere sesleniyoruz. Sanayicilerin ihracatçıların sesini lütfen duyun ve bizim yol sorunumuz en kısa zamanda çözün. Çünkü biz iş yapmak istiyoruz diye konuştu.
Alaplı Muhtarlar Derneği Başkanı Rahmi Yapar ise, alternatif yol için 2009 yılından bu zamana uğraştıklarını belirterek, 36 köy muhtarının imzası ile bölge milletvekillerine ve Alaplı Kaymakamlığına dereboyu alternatif yol müracaatının dilekçesini verdiklerini söyledi. Yapar, Mevcut yolu 36 köyün kullanıyor, bu yol dar ve çok virajlı olmasından dolayı Çamlıbel köyü altındaki fabrikalara gelen ağır ve uzun araçlar mevcut yolda tehlike arz ediyor. Şimdiye kadar birçok maddi hasarlı kaza oluştu. Can kaybı olmaması için alternatif Dereboyu yolunun hizmete açılması gerekmektedir.
Burada bu yolun hizmete açılabilmesi için öncelikle DSİ Alaplı çayında ıslah çalışması ve ıslah duvarları çekmesi gerekmektedir. Islah duvarları çektiğinde yol kendiliğinden ortaya çıkacaktır. Yetkililere 2009 yılından beri sesimizi duyurmak istiyoruz.
İnşallah bundan sonra sesimi duyarlar, yol ve dere sorunları görürler. Alternatif yol yapılması halinde, bu bölgeye daha çok sanayici ve yatı-rımcının geleceğini düşünüyorum diye konuştu.