Zonguldak Valisi Erdoğan Bektaş, gündeme ilişkin konularda açıklamalarda bulundu. İl genelinde gazetecileri makamında ağırlayan Erdoğan Bektaş, hedeflere ve düşüncelerine ilişkin net mesajlar verdi. Bektaş'ın konuşmaları şu şekilde:

"Konumuz Zonguldak. Şehir merkezinin yeniden yapılması ile ilgili bir sorun var. Bu sorun, öncelikli öncelik bir sorun. Şehir merkezinde ne ne olacak, doğru ya da yanlış bir karara bağlanması lazım. 100 Yıllık maden kasabasından geliyoruz, derlenip toparlanmamış. Önümüzde bir gerçek var. Zonguldak'ı gören herkes diyor ki bu şehir nerede? Şehrin merkezi nerede? Çaycuma, Devrek, Ereğli, Kozlu'ya git şehrin merkezi var, Zonguldak'ın merkezi nerede? Bu işin bir ele alınması gerekmiyor mu? İnşallah alacağız.

"BU İŞİN SAHİBİ BELEDİYEDİR"

100 Yıl sabredilmiş biraz daha sabredin, yanlış bir şey yapılmasın. Yapıp yıkan yerine yapa yapa gitmeliyiz. Bugün yaptığım yarın önüme engel diye çıkmamalı. Geç proje yanlış projeden iyidir. Bu işlerin yapılması için sahibi de belediyedir. Valilik, limandaki çekeklerle uğraşmaz. Bu şehrin sahibi şehrin belediyesidir. Ben haddimi bilirim. Zonguldak Belediye Başkanı genç ve çalışkan, bu işi ben yapacağım diyor. Biz de Çevre Şehircilik Bakanlığı da TOKİ'de ona yardımcıdır"

"ÖZEL DÖNEMİNDE ÖZELLEŞTİRME BAŞARILMALIYDI"

"Özal'ın özelleştirmeleri döneminde Zonguldak'ı da özelleştirmeyi başarmış olsaydı Zonguldak bir makine üssü haline dönüşebilirdi. Zonguldak'a bir sanayi ve üretim modeli gelmedi. Zonguldak'ta en eski maden mühendisleri var. TTK ve devletin gölgesiyle yaşamayı kafasına takmış. Bugün böyle gözüküyor. 10-20 Sene önceki şartlarda böyle görmeyi beklemek fazla bir beklenti olur.

"ZONGULDAK MERKEZİ İÇİN TASARLANAN TEKLİF VAR"

Karabük, Filyos'a mecbur. Fiyos en çok kullanacak olan Bartın'dır. Filyos, liman, endüstri bölgeleri, lojistik, demiryolu hatları, yeni projeleri bir araya getiriyor, üç ili birleştiriyor. Filyos ortak paydasından yola çıkarak Erdemir, Kardemir varlığı, taşkömürü bunu çelik ile bağlantısı, limanlar dedik ki çelik konusunda öne çıkmak mümkün müdür? Üç il ile BAKKA konusunda bir çalışma yapılıyor. Dünya gündemine getirebilir miyiz? Çalışılıyor. Zonguldak merkezi için tasarlanan teklif var. Zonguldak'a bir üretim modeli koymamız mümkün, bunun alt yapısı var. Kendi ihtiyacımız olan makineleri üretebiliriz. Zonguldak'taki bu tarihi birikimi maden makineleri üzerine değerlendirebiliriz. Üniversitemiz de bu yönde çalışıyor.

"TTK ZARAR EDİYOR, HAZİNE FİNANSE EDİYOR"

Türkiye Taşkömürü Kurumu zarar ediyor, hazine finanse ediyor. Bu sene de bin 500 işçi aldı, yoluna devam edecek. Ne olacak daha çok zarar edecek daha çok finanse edilecek. Zonguldak'ta koklaşabilir taşkömürü başka yerde yok, sadece bizde var. Bunun için Erdemir ve Kardemir burada, onun için de Filyos buraya geliyor. Bu kömürün çıkarılması gerekiyor. Kömürün çıkarılmasında sorunlar var. Çıkarılması pahalı, arazisi zor ve riskli. Çekimserlikle yaklaşılan bir adım. TTK, Genel Müdürümüz ve yönetici ekibi sağ olsunlar Kozlu'daki madene gittik. Yarı otomasyon sistemi gibi bir şey düşünmüşler, kurmuşlar ve çalışıyor. Yarı otomasyon sistemi Zonguldak için bir devrim. Mühendislerin de işçilerin de gözlerinin içi gülüyordu. Kömürün çıkarılmasını uygun hale getiriyor, iş güvenliği riskini çok azaltıyor. TTK Genel Müdürüne teşekkür ediyoruz, çok güzel bir iş başarıyorlar. Zonguldak'ta bu sistem kömür çıkarma işini mantıklı hale dönüştürüyor.

"ERDEMİR KÖMÜRE GİRDİ"

Erdemir kömüre girdi. Kandilli tarafındaki maden ocaklarının bir kısmını verdiler belki daha da fazla verecekler. Zorlama ile girdi gönüllü oldular, sevdiler bu işi. Mekanize sistemleri ile kömürü çıkaracaklar pahalı olmayacak ve riskli olmayacak. Bunun yolları var. Bu yolları TTK gösterir. Kömür işi belki tarihinde ilk defa yoluna girmek üzere. Erdemir, sondajları bitirip 1-2 senede başlayacak.

"EREĞLİ'NİN VARLIĞI ERDEMİR'DİR"

Ereğli'nin varlığı Erdemir'dir. Erdemir çelik sac üretiyor. Bu çelik sac Zonguldak'ta ve Filyos'da işlenecek, mamül hale gelecek. Erdemir bu işi ne yapmaya çalışıyordu, Gebze'de gidermeye çalışıyordu. Filyos Vadisi'nde oluşturulması amaçlanan şey Gebze dünyaya çalışır, Filyos aynı şeyi Karadeniz havzasına yapacak.

KAÇAK OCAKLAR

Geçtiğimiz asayiş toplantısında net verdim. İşçi ölümü yaşamak istemiyorum. Meclis görevini yaptı 3 yıldan 5 yıla kadar hapis cezasına bağladı, Enerji Bakanlığı görevini yapıyor, sonuna kadar arkanızdayız diyorlar. TTK görevini yapıyor biz de görevimizi yapıyoruz. Bu kaçak madencilik bizim gündemimizden kesin olarak çıkması gerekiyor. Bu konuda Zonguldak alıştı ama ben alışmayacağım. 19 Yaşında bir çocuk öldü benim canım gitti. O çocuklarının orada ölmelerine göz yummayacağız, yummamalıyız. 19 Yaşındaki bir çocuğun gidip fare yuvası gibi bir yerde ölmesine engel olmalıyız. Kurumsal işletmeler bu işe girsin, işletme mantığını geliştirsin, maliyeti, riski düşürsün kömürü çıkarsın. Eski amatör işlerden kurtulacağız. Biz bu işin üzerindeyiz ve üzerinde olmaya da devam edeceğiz. Vatandaşlarımız bizi uyarsın, filanca yerde kaçak ocak işletiyor denilsin.

GEMİ SÖKÜM İŞİ

Türkiye'nin iki tane gemi söküm yeri var. Birisi Aliağa bir de Kilimli belirlenmiş. Bunun dışında Türkiye üçüncü bir gemi söküm yeri yapmayacağını Avrupa Birliği'ne taahhüt etmiş. İstese de üçüncü bir gemi söküm yeri yapamıyor. Karadeniz coğrafyasında da böyle bir yer yok. Kilimli'de eninde sonunda bu gemi söküm işi olur. Potansiyel burada binlerce gemi var. Nihayetinde bu gemiler eskiyorlar ve bir yerde sökülmesi lazım. Aliağa'ya gidemiyorlar Kilimli var, olur diye düşünüyorum.

EĞİTİM

Eğitimde en az zorlandığımız yer Zonguldak. Vatandaş açısından en olumlu yer burası. Vatandaş destekliyor eğitimi. Vatandaşlarımıza eğitim konusundaki çabalarından ve emeklerinden ötürü teşekkür ediyoruz. Eğitimde bir mesleki eğitim konusu sorunumuz var.

EREĞLİ'DE YER ARAYIŞI

Ereğli kampüsü için 150-200 dönüm bir alan arıyoruz. El ele vererek birşeyler yapılacak, eski devlet hastanenin terk ettiği yer bize yetmez. 3 Ayrı kampüste orada olmaz. Ereğli iyi kötü sorunlarını çözmüş bir şehir. En büyük sorunu üniversite yapılanmasını başaramamış. Buna da emek veriyoruz. Kaymakam ve Belediye Başkanının düzenli çalıştıkları bir konu var, bende gidip bakacağım.

TARIM

Tarım ve hayvancılık açısından bölgeye baktığımızda arazi varlığımız yok. Madenden sağlanan gelirler tarımı ikinci plana itmiş durumda. Son dönemde girişimler öne çıktı, özellikle Filyos vadisi özelinde seracılık, manda, manda yoğurtçuluğu bir miktar da süt, süt hayvancılığı var. Çok ciddi yatırımlardan bahsetmek mümkün değil. Ereğli ve Alaplı tarafındaki fındığı yok sayamayız, Osmanlı çileği özel bir ürün olunca dikkat çekiyor. Bu tabloda bir hesap yapılamayacağı ortada. Bir imkanımız var bu imkanda Zonguldak ve çevresi ana ulaşım hattında. Nereden bakarsanız bakın Zonguldak'ın çevresi ana ulaşım aksları ile sağlanmış durumda. Bu da bize güzel bir imkan sunuyor. Geçen yıl Amasra'ya 1 milyon 100 bin insan geldiğinden bahsediyorlar. Bizim bölgedeki tarımsal ürünler ana arterlere ulaşan trafiğe dönük butik ürünler olarak pazarlama şansı olabilir.

TURİZM, GÜMELİ'DEKİ AĞACIN İSMİ BELLİ OLDU

Turizm konusu her zaman her yerde flaş mevzudur. Zonguldak'ta madencilik, sanayi, tarım ve bana göre sonra turizm geliyor. Turizmin ön adımları var. İddialı olabilmek için düzgün, temiz bir şehir olması gerekir. Turizm odaklarındaki gelişmiş alt yapıları olmalıdır. Zonguldak, Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk sanayi kenti. Gümeli'deki tarihi ağacın ismi Gümeli Porsuğu ismi olarak kabul edildi.

ZONGULDAK HAVALİMANI

Geldiğim günden itibaren çalışıyoruz. Son rapor geldi 400 metre uzatın, 15 metre genişleterek 60 metreye çıkartırın ve yandaki dağı tıraşlayın. ILS olmazsa uçmayız diyorlardı şimdi kuyruk rüzgarı diyorlar. Biz emek vermeye devam edeceğiz. Türk Hava Yolları'ndan sonra Atlas'da gel. THY güvenlik sistemleri farklı, Atlas iniyor.