Bu haber kez okundu.

SEYAHAT BAŞI ORTALAMA HARCAMA 269 TL

Türkiye’de, yurtiçi seyahatlerde en fazla akraba-arkadaş evinde kalındı.        

 

Türkiye İstatistik Kurumu Zonguldak Bölge Müdürü Şeref Demirtaş, 2013 yılında yurtiçi seyahatlerde en fazla kalınan konaklama türü %72,7 ile “akraba, arkadaş evi” olduğunu, bu konaklama türünü %11,4 ile “otel” ve %7,5 ile “kendi evi” izlediğini açıkladı. Konuya ilişkin yapılan açıklama ise şu şekilde: “Geçen yıl seyahatlerde en fazla harcama Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarında gerçekleşti. 2013 yılında yurtiçinde ikamet edenlerin seyahat sayısı bir önceki yıla göre %5,4 artarak 68 milyon 452 bin ve seyahat harcamaları ise %10,1 artarak 18 milyar 416 milyon 817 bin TL oldu. En fazla harcama, Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarından oluşan III. Çeyrekte 8 milyar 184 milyon 45 bin TL olarak gerçekleşti. Bu çeyrekte yapılan harcama, yıllık toplam harcamanın %44,4’ünü oluşturdu. En az harcama ise 2 milyar 461 milyon 783 bin TL ile Ocak, Şubat ve Mart aylarından oluşan I. çeyrekte gerçekleşti. Seyahat başı ortalama harcama 2013 yılında 269 TL oldu. Çeyrekler itibariyle en yüksek ortalama harcama 309 TL ile III. çeyrekte gerçekleşirken, en düşük ortalama harcama 206 TL ile I.çeyrekte gerçekleşti. Seyahatlerde en fazla ulaştırma harcaması yapıldı. Geçen yıl, toplam yurtiçi turizm harcaması içerisinde %32,1’lik en yüksek paya sahip “ulaştırma” harcamasını, %27,8 ile “yeme-içme” harcaması ve    %13,6 ile “giyecek ve hediyelik eşya” harcaması takip etti.  Seyahatlerde en fazla özel araç kullanıldı. Geçen yıl çıkılan seyahatlerde en fazla kullanılan ulaşım aracı %50,1 ile “özel araç” oldu. Bunu sırasıyla %36 ile “otobüs”, %6,6 ile “uçak” takip etti.

 

(Haber Merkezi)

Anahtar Kelimeler:
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner251

banner282

banner185


banner294