Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) Zonguldak İl Müdürlüğü tarafından düzenlenen toplantıda “e-sevk uygulaması” hakkında bilgilendirme yapıldı. SGK Toplantı Salonu’ndaki toplantıya; Zonguldak’ta hizmet veren hastanelerde görev yapan personeller katıldı. SGK İl Müdürü Çiğdem Acar, kurumun teknolojik gelişmeleri yakından takip ettiğini söyledi. İnsan odaklı hizmet vermeye devam ettiklerini belirten Acar, “Adalet, şeffaflık, kaliteli hizmet, güvenilirlik, çözüm odaklılık, sürekli gelişim ve verimlilik temel değerleriyle hizmetlerini sunmaya devam etmektedir” dedi.
Kurumun vatandaş odaklı hizmet anlayışında olduğunu ifade eden Acar, şöyle konuştu:

ACAR: “KURUMUMUZ TEKNOLOJİK GELİŞMELERİ YAKINDAN TAKİP EDİYOR”
“Kurumumuz yeni yapısı ve uygulamalarıyla alışılagelmiş kamu bürokrasisi tarzını terk etmiş, sosyal güvenlik alanında tüm paydaşlarının ihtiyaç ve beklentilerini ön planda tutan, bürokrasiden uzak, iş ve işlemlerini yasalara ve kalite standartlarına uygun, adil, verimli ve hızlı bir şekilde hizmet verme yolunda önemli mesafeler kat etmiştir. Nüfusu 75 milyona ulaşmış toplumumuzda kurumumuzun önem ve katkısı her geçen gün artmaktadır. Bu doğrultuda Kurumumuz, ‘Vatandaş odaklı hizmet anlayışı içinde etkin, süratli ve kaliteli sosyal güvenlik hizmeti sunan, toplumun güvenine sahip ve aktüeryal dengelerini sağlamış, saygın bir kurum olmak’ vizyonu doğrultusunda ve insan odaklılık, adalet, şeffaflık, kaliteli hizmet, güvenilirlik, çözüm odaklılık, sürekli gelişim ve verimlilik temel değerleriyle hizmetlerini sunmaya devam etmektedir. Kurumumuz teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek, e-reçete, e-optik, e-ödenek, e-sevk gibi birçok hizmeti elektronik ortama taşımıştır. Elektronik sevk: yerleşim yerinde tedavileri yapılamayan hastaların tedavi amacıyla başka şehirlerdeki sağlık hizmeti sunucularına SUT eki Hasta Sevk Formu EK-4-A ile yapılmakta olan manuel sevk işleminin elektronik ortama aktarılmasına yönelik bir uygulamadır.” E-sevkin amaç ve hedeflerini anlatan Acar, şunları söyledi:

“YOL VE GÜNDELİK GİDERİ ÖDEMELERİNİN DAHA KISA SÜREDE YAPILMASINI SAĞLIYOR”
“Kağıt ortamında yapılan sevklerdeki hata ve eksiklikler nedeniyle yaşanan mağduriyetlerin giderilerek hastane, hasta ve İl Müdürlüğü personelinin zaman kaybının önlenmesi, sevk belgelerinde yapılan usulsüzlüklerin engellenmesi, yol ve gündelik gideri ödemelerinin İl Müdürlüklerinde daha kısa sürede yapılması, SUT hükmü gereği sevk nedeniyle faturada yapılacak indirimlerin Medula üzerinden takibinin yapılması, hastaların yol ve gündelik giderlerine ait ödemelerini daha kısa sürede alabilmelerini sağlamaktır. Bilindiği üzere elektronik sevk (e-sevk) uygulamasına pilot bölge olarak 18 Ocak 2013 tarihinde geçilmiş olup, 7 Mart 2013 tarihinde ise tüm sağlık hizmeti sunucularının şevklerini elektronik ortamda yapmaları sağlanmıştır. Daha sonra mevzuata uygun olması açısından mutat taşıtla yapılan şevkler için sevk eden ve tedaviye şevkle kabul eden hastanelerdeki başhekim onayı kaldırılmış, MEDULA'da gerekli yazılım değişikliği yapılmış ve e-reçetede olduğu gibi hekimin imzası yeterli kabul edilerek başhekimlik tarafından onaylanması uygulamasına son verilmiştir. Ancak e-sevk sistemini kullanmayan sağlık hizmeti sunucularının olduğu veya e- şevkle birlikte manuel sevk belgesinin düzenlendiği ve bu konuda hastaların mağdur oldukları şeklindeki şikayetler Kurumumuza iletilmektedir. Bu bağlamda Zonguldak'ta tüm sağlık hizmeti sunucuları ile yeknesaklığın sağlanmasını önemsiyoruz.”

SAĞDAN: “SEVK İŞLEMİNİN 
ELEKTRONİK ORTAMA AKTARILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMADIR”

Acar’ın konuşmasının ardından Dr. Cumhur Tunç Sağdan, e-sevk uygulaması ile ilgili bilgilendirme yaptı. Dr. Sağdan, konuşmasında, “Elektronik sevk, yerleşim yerinde tedavileri yapılamayan hastaların tedavi amacıyla başka şehirlerdeki sağlık hizmeti sunucularına SUT eki, Hasta Sevk Formu, EK-4/A ile yapılmakta olan manuel sevk işleminin elektronik ortalama aktarılmasına yönelik bir uygulamadır. 
Belediye ve büyükşehir belediyesi mücavir alanı sınırları içerisindeki hastaların bulundukları yerdeki sağlık hizmeti sunucularına müracaatlarında e-sevk belgesi istenilmeyecek olup hastalar önceden olduğu gibi sevk almadan da tedavi olabileceklerdir. Hastalara yol ve gündelik ödenebilmesi için, e-sevk işleminde sevk edilen sağlık hizmeti sunucusunda sevk bildirim işleminin, sevki kabul eden sağlık hizmeti sunucusunca da sevk kayıt işleminin başhekim tarafından onaylanmış olması gerekiyor” diye bilgi verdi. (Haber Merkezi)