Kdz.Ereğli Sanayici ve İşadamları Derneği tarafından 'Tecrübeler konuşuyor' başlıklı söyleşi düzenlendi. Toplantıya konuşmacı olarak katılan RodiMood Giyim Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Kazancı, gün geçtikçe daha büyük şirketlerin egemen olduğu bir düzene girildi-ğine dikkat çekti. Kazancı, "Bu sistemde küçük işletmelerin var olma şansı azaldı ve bu gidişin tersine dönme olasılığı görünmüyor. Buna göre kendimizi ayarlamamız gerekiyor" dedi.

Kdz. Ereğli İş Adamları Derneği (ERİD), 'Tecrübeler Konuşuyor' isimli söyleşilerine RodiMood Giyim Sanayi ve Ticaret AŞ ve Graniser Seramik Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Kazancı bule jeansin 1980' li yıllarda gençler ve işçilerin tarzı olarak görüldüğünü, ancak günümüzde ise bu olayın çok farklı bir boyuta taşındığını kaydetti. Bu yıllarda kot ürünlerinin dışarıdan kaçak olarak geldiğini belirten Kazancı şöyle dedi: "1990'lardan itibaren perakende sektörü kendi mağazalarını açmaya yöneldi. Biz de bu yolu seçtik. Bir süre kendimizi dünya çapında markaların Türkiye'ye gelmeyeceği düşüncesi ile avuttuk. O yıllarda yaşanan krizleri öngörememiştik. Bu nedenle önemli sorunlar yaşadık. Son sekiz yıldır bir istikrar ortamı var ama bunun ne kadar süreceğini bilemiyoruz. Şu anda döviz 1,4 lira civarında ama biz hala döviz 1,6 lira gibi pozisyon alıyoruz. Perakendecilik sektörü zincir mağazalara gıda ürünleri ile girdi. Bugün Avrupa'da konuşlanmış mağazalar Türkiye'ye geldi. Gün geçtikçe daha büyük şirketlerin egemen olduğu bir düzene gidiyoruz. Bu gidişin olumsuz sonuçları var. İnşaat sektöründe 2 bin daireli siteler dışında satış yapmak güçleşti. Ancak bu tarz yaşam komşuluk ilişkilerini de öldürüyor. Hayatımıza özelleştirme girdi. Erdemir de özelleştirildi. Bildiğiniz gibi kamu işletmelerini devralan girişimcilerin ilk düşüncesi, nasıl eleman çıkartıp verimliliği arttırırım, yüksek maaşlı çalışanları işten çıkarıp düşük maaşlı çalışanları nasıl işe alırım oldu. Global markaların arasında yer almaya çalışıyoruz. Bunu yaparken yerel girişimcilerin bize bağlı mağazalar açmasını tercih ediyoruz. Ancak büyük mağazalar kendi işletmelerini kendileri kuruyor. Biz gelmesek bile, başka bir mağaza gelip buradaki boşluğu dolduracak. Bu sistemde küçük işletmelerin var olma şansı azaldı ve bu gidişin tersine dönme olasılığı görünmüyor. Buna göre kendimizi ayarlamamız gerekiyor."
GÜNAÇAR: TÜRKİYE'DE
MARKA BİLİNCİ YETERSİZ
Şirketin İcra Kurulu Üyesi ve Satış Müdürü Ali Günaçar ise, Türkiye'de marka bilincinin yetersiz olduğunu dile getirerek şunları söyledi: "Türkiye'de 50 yılı aşkın bir geçmişi olan firma yok denecek kadar az. Biz köklü bir firma sayılıyoruz ama geçmişimiz yalnızca 30 yıllık. Ticaretin ekseni müşteridir. Stratejimizi onu odak alarak geliştirmemiz gerekir. Müşteri öncelikle ucuzluk arar. Günümüzde markaların ucuzluğu ile var olduğu bir ortama geldik. Gün gelecek şirketlerin karı, şirket sahibinin bir yıl boyunca aldığı maaş olacak. Bugün bir pantolonu 12 yıl önce sattığımızdan daha ucuza satıyoruz. Yeni ortama uyum sağlayabilmek için stratejiler geliştiremeyenlerin, işleri kötüye gittiğinde zincir mağazaların suçlaması doğru değil."
ERİD Başkanı Nurettin Tüylüğolu da deneyimlerini Ereğlili işadamları ile paylaşmalarından dolayı Kazancı ve Günaçar'a teşekkür etti. Söyleşinin ardından Kazancı ve Günaçar'a plaket ve hediyeler verildi.