Bu haber kez okundu.

THY’DEN ZONGULDAK'A ÜZÜCÜ CEVAP
 

Çaycuma Havalimanı’nın yurt içi ve yurt dışı uçuşlara açılması için çalışmalar yapan Zonguldak Milletvekili Ünal Demirtaş bu çalışmalar kapsamında THY Genel Müdürü Bilal Ekşi ile THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı’ya mektup yazdı. CHP’li vekil Demirtaş’a, THY Genel Müdürü Bilal Ekşi cevap verdi.

 

BELİRLENMESİNİ İSTEDİ

Daha önce Çaycuma Havalimanı ile ilgili soru önergesi veren Zonguldak Milletvekili Ünal Demirtaş, bu kez de bir meclis araştırma önergesi vererek Çaycuma Havalimanı’nı TBMM gündemine ikinci defa taşıdı. Demirtaş,önergesinde, Çaycuma Havaalanı’nın iç/dış hatlarda aktif ve verimli olarak kullanılamamasının nedenleri ile bu nedenlerin ortadan kaldırılması için alınabilecek tedbirlerin belirlenmesini istedi.

 

ULAŞTIRMA BAKANI İLE GÖRÜŞTÜ

Zonguldak Milletvekili Ünal Demirtaş,Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan’a da bir mektup gönderdiğini ve telefon ile de görüşerek Çaycuma Havalimanı’nın iç ve dış hatlara açılmasının hem Zonguldak ekonomisi ve kalkınması için,hem de yurtdışında yaşayan gurbetçilerimiz için son derece önemli olduğunu,bu sebeple Çaycuma Havalimanı’na seferlerin başlatılmasını bir Zonguldaklı olarak talep ettiğini, ifade etti. Ulaştırma Bakanı ise CHP’li vekil Demirtaş’a, konunun incelendiğini, belirtti. Konuyla ilgili olarak Demirtaş, şu açıklamayı yaptı:

 

“OPERASYONA UYGUN DEĞİL!

Türk Hava Yolları Genel Müdürü Bilal Ekşi ve Genel Müdürü Yardımcısı Dr. Ahmet Bolat’ın mektubuma verdiği cevapta,“Zonguldak-Çaycuma (ONQ-LTAS) meydanı için yayınlı son güncel AIP chartları referans alınarak yapılan otorizasyon sonucunda meydan operasyona uygun bulunmadığı, meydanın operasyona uygun bulunmama sebeplerinin de :

-Kısa pist(1881 m),Dar pist(30 m),Meydanın coğrafik özellikleri(meydan çevresinde kritik mania),Her iki pist yönünde de sadece turlu yaklaşma yapılabilmesi, Meydanın operasyon açısından en yüksek risk grubunda bulunması” olduğu belirtilmiştir.

THY’nınbu cevabından, Çaycuma Havalimanı’nın iç ve dış hat seferlerine açılmayacağı anlaşılmaktadır. Oysa bu cevap, Çaycuma Havalimanı ile ilgili olarak detaylı bir araştırmayı kamuoyu ile paylaşan BAKKA’nın “Havaalanının uluslararası uçuş güvenliği standartlarını ( ICAO) sağladığı ve ulaşılabilir olduğu” yönündeki açıklamasının tam tersidir. Üstelik bir Alman Havayolu Şirketi tarafından Çaycuma’ya seferler düzenleniyorken, THY’nin bu açıklaması inandırıcı değildir.

 

SEFERLER BAŞLAYINCAYA KADAR MÜCADELEYE DEVAM!

 Öte yandan Ulaştırma Bakanı geçtiğimiz günlerde “Havalimanı olmayan Karaman, Yozgat ve Bayburt-Gümüşhane'ye yapacağımız havalimanlarının yapımı ihalesine yıl içinde çıkacağız. Dört şehrimizi daha havalandırarak, 2017'yi havalimanları yılı yapacağız"   şeklinde bir açıklama yapmıştı.Buradan şu anlaşılmaktadır; Ak Parti Hükümeti, Batı Karadeniz ve Zonguldak’ın kalkınması ve ekonomisinin gelişmesi ve gurbetçilerimiz için son derece önemli olan bir havaalanını eksikliklerini giderip, uçuşa açmaya çalışacağına, başka illere sıfırdan havaalanı yapacağını açıklamaktadır.

Ak Parti’nin gözünde Zonguldak üvey evlattır. Ak Parti, Zonguldak’ıtamamen gözden çıkarmıştır ve Zonguldak’ın ekonomik kalkınmasını ve ilerlemesi istememektedir.Eğer bunu isteselerdi, Zonguldaklı’ya vermiş oldukları sözleri tutar,havalimanını iç ve dış hatlara açarlardı.

Bundan sonra da, CHP olarak bu konunun takipçisi olacağımızın ve Zonguldak havalimanı iç ve dış hatlara açılıncaya kadar mücadeleye devam edeceğimizin Zonguldak kamuoyunca da bilinmesini isterim.”




Anahtar Kelimeler:
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Misafir Avatar
kimsem kimim 5 ay önce

milli kaynakların boşa harcanması. kim kazandı ihaleyi alanlar, kim kaybetti yine halk.
bir kere de halk için bir şeyler yapın be! ama gerçekten halk için. devlet eliyle. zaten zengin olanları daha da zengin etmek için değil.

Misafir Avatar
Vatandaş 5 ay önce

Daha hava alanı yapılmadan , fikir ortaya atıldığı zaman
Bunlar niye araştırılmaz
Devletein , tüyü bitmemiş yetimin hakkı olan devletin parası ile , işletilmeyecek hava alanı yapıp , oy için kimler harcadıysa , onlardan hesap sorulmalı
Bu hava alanı niye yapıldı ?
Kim projeye onay verdi ?
......

Misafir Avatar
Vatandaş 5 ay önce

Midi uçak havaalanları bunlar küçük uçak üretip tali uçuşlar yapılacaktı herhal olay rakabete takıldı bed oldu.

banner251

banner185