Genel Maden İşçileri Sendikası (GMİS) Genel Başkanı Ramis Muslu ile Genel Merkez Yönetim Kurulu üyeleri, Adalet ve Kalkınma Partisi İl Başkanlığı?nı ziyaret ederek İl Başkanı Hamdi Uçar ile Zonguldak?ın ve TTK?nın sorunları hakkında görüş alışverişinde bulundular. GMİS Genel Başkanı Ramis Muslu, TTK?da yan sanatlarda 900 işçi açığı bulunduğunu belirtti ve TTK?nın kar ettiği Zonguldak Limanı?nın özelleştirilmenin yanlış olacağını söyledi.
AK Parti İl Başkanı Hamdi Uçar da Zonguldak Limanı?nın özelleştirilmesi veya işletmesinin verilmesi yönünde bir karar olmadağını, TTK?nın, limanın daha verimli çalıştırılabilmesi için ön çalışma yaptığını ifade etti.

?TTK?NIN YAN SANATLARDA 900 İŞÇİ AÇIĞI VAR?
Ziyarette konuşan GMİS Genel Başkanı Muslu, ?Ziyaret amacımız Zonguldak?ın, TTK?nın sorunlarını, sıkıntılarını sizlerle paylaşmak, görüş alışverişinde bulunmak. Zonguldak?ın sorunları var. Zonguldak, TTK ile varolduğu için TTK?nın her sorunu Zonguldak ile Karabük ve Bartın illerimizi de rahatsız ediyor. Herşeyden önce 2006 yılında 1200 işçi ve 2009 yılı başında iş başı yapan 3 bin üretim işçisi arkadışımızın alımı için çaba gösteren, emeği geçen başta Başbakanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere herkese bir kez daha teşekkür ediyoruz. Çünkü 3 yıl içinde alınan üretim işçisi arkadaşlarımızla TTK yeniden nefes alır hale gelmiştir. Bu süre içinde toplamda 4 bin 500?e yakın işçi alınmasına rağmen 5 bine yakın arkadaşımız da emekli oldu. Bugün üretimde işçi açığımız yok, ancak yan sanatlarda işçi açıklarımız var. Kurumun yaptığı çalışmalarla 900?ün üzerinde işçi açığı olduğu belirlendi. Geçtiğimiz yılın Ekim-Kasım aylarında, TTK?nın Hazine?den yan sanatlar için 900 işçi talebi oldu. Şu anda o 900 işçi arkadaşımızın işini diğer müesseselerde boş gruba çıkan üretim işçisi arkadaşlarımız yapıyor. 2010 yılında bu işçi açıklarımızın giderilerek kurumun hedeflediği üretime ulaşabilmemiz için desteğinizi bekliyoruz? dedi.

?TTK, ZONGULDAK LİMANI?NDAN KAR EDİYOR?
Başkan Muslu, ?Diğer bir konu ise Zonguldak Limanı ile ilgili. Kamuoyuna yansıyan bilgiler var. Farklı kurumlardan farklı yorumlar yapılıyor. Zonguldak Limanı?nın yapım amacı TTK?nın ürettiği kömürün nakliyatını sağlamak. Bu Fransızlar?ın havzada bulunduğu tarihten bugüne böyle ve artık bu iş kurumun asli işi. 1936?dan itibaren bu işi kurum yapıyor. Bugün TTK?nın kar elde ettiği bir işletme. Kurumun ana üretim hedefi ise yıllık 5 milyon ton. Liman TTK?ya çok gerekli. Bu nedenle geliştirilmesi ve mutlaka kurumun elinde kalması gerekiyor. Römorkörlerin eskidiği bu nedenle yenilenmeleri gerektiği konusu da var, ancak yapılacak yatırımlarla bu teknik sorunların giderilmesi mümkün. Erdemir?in kendi limanı var. Eren Holding kendi limanını kuruyor. Bu kuruluşlar için liman önemli. Elbette TTK için de Zonguldak Limanı önemli. TTK, kendi limanında kiracı konumuna düşmemelidir. DPT?dan yatırım amacıyla gelen ödeneğin bir kısmı Zonguldak Limanı?nın geliştirilmesine aktarılabilir? dedi.

UÇAR: ?LİMAN İLE İLGİLİ ALINMIŞ BİR KARAR YOK?
AK Parti İl Başkanı Hamdi Uçar da TTK Genel Müdürlüğü?nün limanın verimli işletilmesi yönünde bir ön çalışma yaptığını belirterek, ?TTK Genel Müdürümüz limanın satışı, özelleştirilmesi ya da işletmesinin verilmesi gibi bir karar alınmadığını ifade etti? dedi.

?TTK?YA İŞÇİ ALIMI İÇİN ÇALIŞACAĞIZ?
Başkan Uçar, ?Öncelikle işçi alımlarıyla ilgili ifade ettikleriniz için teşekkür ediyoruz. Bizden önceki dönemde TTK battı, kapanıyor derken işçi alımları ve yapılan yatırımlarla yeniden ayağa kaldırıldı. TTK, Zonguldak?ın sosyo-ekonomik anlamda olmazsa olmazı, lokomotif kurumlarından biri. Alınan işçiler ve yapılan yatırımlar iktidarımızın kuruma verdiği önemi gösteriyor. Elbette üretime işçi alınmasıyla konu bitmiyor. TTK Genel Müdürümüzle 900 işçi alımıyla ilgili konuyu paylaştık. Bu işçi alımı için destek sağlayacağız. Çünkü kurum hepimizin. Önümüzdeki günlerde bu işçiyi hep birlikte alacağız. Son günlerde Zonguldak Limanı kamuoyunun gündemine geldi. Benim anlayışım kamu kurumlarının da özel sektör zihniyetiyle yönelitmesidir. Eğer özel sektör limanı daha verimli işletebiliyorsa, TTK?nın da işletebilmesi lazım. Bu sadece TTK için değil diğer kamu kurumları için de geçerli? dedi.

?LİMANIN VERİMLİLİĞİ İLE İLGİLİ ÖN ÇALIŞMA YAPILIYOR?
Başkan Hamdi Uçar, ?TTK Genel Müdürümüzle yaptığımız görüşmede liman ile ilgili bir önçalışma yaptıklarını söyledi. Sayın Genel Müdürümüz, liman ile ilgili bir raporun hazırlandığını, daha verimli nasıl işletilebileceği, özel sektöre verildiğinde nasıl olur, TTK işletirse nasıl olur konusunda bir çalışma yaptıklarını belirtti ve limanda işletmecilik yapan arkadaşlarımızla da biraraya geleceklerini vurgulayarak, hemen satıyoruz, özelleştiriyoruz, işletmesini veriyoruz diye bir kararları olmadığını, sadece bir ön çalışma yaptıklarını ifade etti. Sayın TTK Genel Müdürümüz, göreve yeni gelmesi nedeniyle kurumda daha verimli olabilecek yerleri, yöntemleri belirleme çalışması yapacaktır. Liman ile ilgili süreç kamuoyuna aksettiği gibi değildir. Böyle bir şeye henüz bir karar verilmemiştir. Verilecekse de işletmecilerle, sizlerle bir araya gelinerek görüşmeler yapılacaktır. Daha verimli nasıl işletilecektir buna bakılmak zorunda. Zonguldak sahili bir liman bölgesi haline geldi. Alaplı?da yeni liman projesi var, Ereğli?de var, Eren Enerji?nin var. Filyos?ta liman projesi var. Bu anlamda bir yarış da var. Hangi liman daha verimli olacaktır o değerlendirilecektir. Ro-Ro seferleri de işletmeciler de o limanı tercih edeceklerdir. O nedenle teknik konudur. En verimli ne ise yetkililerle, sizlerle görüşerek en doğrusu neyse onu yapmak durumundayız. Daha güzel şeylerin yapılması, TTK?nın ayakta kalması için birlikte çalışmalarımızı sürdüreceğiz? dedi.