Erdemir Yönetim Kurulu Başkanı Ali Pandır ve Erdemir Genel Müdürü Sedat Orhan, sac tüccarlarına yönelik yapılan eleştirilere yanıt verdi.

 

PANDIR: Kahraman bakkal süpermarkete karşı. Erdemir’de satış odaklı bir yapı yoktu. Bu dönem Erdemir ürünleri Ereğli’deki demir tüccarları üzerinden yapılıyordu. Tüccarların bir çoğu hiçbir katma değer yaratmadan çok ciddi gelir sağlıyordu. 

 

Kısa adı Erdemir olan Ereğli Demir ve Çelik Fabrikaları'nın Yönetim Kurulu Başkanı ve Murahhas Azası  Ali Pandır ile Erdemir Genel Müdürü Sedat Orhan, Fortune Dergisi'nin Temmuz 2014 sayısında şirket ile ilgili bazı  açıklamada bulunurken,  özelleştirme sonrası Ereğlili bazı demir tüccarlarının, Oyak Grubu’na, dolayısıyla Erdemir yönetimine yönelik eleştirilerine de yanıt verdiler.


Pandır, “Kahraman bakkal süpermarkete karşı” mantığı ile hareket edildiğini hatırlatarak, “Kamu döneminde Erdemir’de satış odaklı bir yapı yoktu. Bu dönem Erdemir ürünleri Ereğli’deki demir tüccarları üzerinden yapılıyordu. Tüccarların bir çoğu hiçbir katma değer yaratmadan çok ciddi gelir sağlıyordu. Oyak Grubu satış ve pazarlamayı merkezileştirdi. Artık gerek Erdemir gerekse İsdemir ürünlerinin satışı İstanbul’dan merkezi olarak yapıyoruz. Bölge pazarlama anlayışını kaldırdık. Böyle olunca Ereğli’deki tüccara ihtiyaç kalmıyor. 

 

Burada 400 civarında tüccar varken, bugün bizimle iş yapabilen 7-8 tüccar anca kaldı. Rahatsızlık buradan kaynaklanıyor. Bir anlamda buradaki tüccarlar değişime ayak uyduramadı” sözleri ile konuştu.

 

Erdemir Genel Müdürü Sedat Orhan da  “biz geçmişte özellikle düşük montajlı siparişlerle ilgilenemiyorduk. Tüccar buradaki boşluğu dolduruyordu. Bugün çok güçlü bir satış ağı kurduk, internetin de katkısıyla bu ağ üzerinden her tür siparişi yönlendirebiliyoruz. Dolayısıyla tüccara ihtiyaç kalmadı, daha net söylersem, dağıtım kanalı yapısı değişince tüccar ayakta kalmadı” sözleri ile yanıt verdi.
 

(Haber Merkezi)