Tüketiciyi Koruma Derneği Başkanı İsmail Demirel, tüketicilerin bankalara ödemelerini  “itirazi kayıtla” yapmaları gerektiğini açıkladı. Demirel konuya ilişkin yaptığı açıklamasında, 28 Ekim 2008 tarihli Bakanlar Kurulu kararına istinaden, Kaynak Kullanımını Destekleme Fonu'nda (KKDF) oran değişikliği ile ilgili Gelir İdaresi Başkanlığının Bankalar Birliğine bir yazı gönderdiğini, yazıda kredinin kullanım tarihine bakılmaksızın tüketici kredilerinde yüzde 15 olarak belirlenen yeni oranın kullanılacağının ifade edildiğini hatırlatarak, bunun üzerine bankaların, 28 Ekim 2010 tarihinden önce imzalanmış sözleşmelerin bu tarihten sonraki taksit ödemelerine de bu artışı yansıttığına dikkat çekti. Tükoder’in bağlı olduğu Tüdef’in bu konudaki hukuki hatanın düzeltilmesi için yargı yoluna gittiği ve Danıştaya işlemin iptali yönünde dava açtığını söyledi. Başta TÜDEF olmak üzere çok sayıda tüketicinin de bakanlığa başvurarak konunun açıklığa kavuşturulmasını talep ettiğini ifade ettiği, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğünün, 14 Ocak 2011 tarih ve 2011/1 sayılı genelge ile tüm illerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine bildirimde bulunduğunu söyleyen Demirel, Genel Müdürlüğün, uygulamanın 4077 sayılı Kanunun 6'ıncı ve 10'uncu maddelerine aykırı olduğu-nu ve bankaların tüketicilerden aldıkları tutarı geri iade etmeleri yönünde görüş bildirdiğine işaret ederek, genelgede; ''Taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir. Eğer bir sözleşme şartı önceden hazırlanmışsa ve özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle tüketici içeriğine etki edememişse, o sözleşme şartının tüketiciyle müzakere edilmediği kabul edilir'' ifadelerine yer verildiğini belirtti. Demirel, aynı yasanın 10'uncu maddesinin ise ''Taraflar arasında akdedilen sözleşmede öngörülen kredi şartları, sözleşme süresi içerisinde tüketici aleyhine değiştirilemez'' ve ''Ödeme tarihleri, anapara, faiz, fon ve diğer masrafların ayrı ayrı belirtildiği ödeme planının'' sözleşme-
de yer alacağının belirtildiği ve Genel Müdürlüğün, Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerinin yasaya uygun karar üretmelerini istediğini belirtti. Genel Müdürlüğün bu ka-rarının tüketiciler açısından son derece sevindirici olduğunu kaydeden Demirel, aynı zamanda yasal bir hakkın kamu tarafından da teslim edilmesi açısından umut verici olduğunu ifade etti. Demirel, “Tüketiciler mutlaka bankalara ödemelerini 'itirazi kayıtla' yapmalıdır. Hesaplarında taksitleri otomatik olarak kesilen tüketiciler dilekçeleri bankalara taahhütlü olarak kredi kullandıkları banka şubesine göndermeli veya elden vermelidirler. Bu dilekçelerde Sanayi ve Ticaret Bakanlığının genelgesi ile Danıştay’a açılan iptal davası hatırlatılarak fazladan kesilen yüzde 5 KKDF tutarının iadesinin istenmesi gerekir. Ayrıca Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine başvurularak şimdiye kadar fazladan kesilen yüzde 5 KKDF tutarının iadesi ile bundan sonra kesilecek tutarların iptali ve fon tutarının artışı önceki düzeye çeken yeni ödeme planının kendilerine verilmesi hakkında karar alınmasının talep edilmesi gerekir. Karadeniz Ereğli’de bu konuda Maliye Bakanlığının bankalara gönderdiği  tebliğ yüzünden 28 Ekim 2010 tarihinden önce kullanılan kredilere de uygulanan %5 lik KKDF artışı için Tüketici Sorunları Hakem Heyetinde  kararların tüketiciler lehine çıktı. Aslında  KKDF oranındaki artışın Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğünün genelgesine göre tüketici kredisi kullanan kişiler fon mükellefi olmayıp, fon mükellefinin bankalar olduğu çok açıkken bu artışın tüketicilere yansıtılmasının da hukuken yanlış olduğu ortaya çıkmıştır. Tüketicilerimizin hakkını arama konusunda TÜKODER olarak yardıma hazır olduğumuzun Ereğli halkına saygı ile duyurulmasını arz ederim”