Türkiye Kamu-Sen'e bağlı Türk Büro-Sen Zonguldak Şube Başkanı Kadir Bacıoğlu, TBMM Plan ve bütçe Komisyonu'nda bazı kanunlarda yapılacak değişikliklerin görüşüldüğünü, sendika olarak komisyon üyelerine görüşlerini öneren bir dilekçe gönderdiklerini söyledi. Bacıoğlu, "TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda görüşülecek bazı kanunlarda değişiklik yapılmasına ilişkin hazırlanan Torba Kanunu'nda; Maliye çalışanlarının ek ödeme oranlarının artırılması, Nüfus çalışanlarının fazla mesaisinden kesilen gelir vergisinin sonlandırılmasını ve Başbakanlık çalışanlarına verilecek olan fazla mesai ücretlerinden kadro karşılığı sözleşmeli personelin de faydalanması ile ilgili düzenlemelerin yapılması için Plan ve Bütçe Komisyonu üyelerine önerge vermelerini yazılı olarak talep ettik. Bu taleple ilgili dilekçemiz gerekli yerlere ulaştırıldı. Taleplerimizin karşılanması gerektiği ilgililere ifade edilmiştir bu nedenle bu mücadelede kamu görevlisi arkadaşlarımızın sendikamıza üye olarak destek vermeye davet ediyoruz" dedi.
TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu üyelerine gönderilen dilekçenin metni şöyle;
"Meclis Plan ve Bütçe Komisyonu'nda görüşülecek olan Tasarı, sendikamızca da incelenmiş olup; Tasarının 24., 35. ve 37/4. maddeleri ile ilgili teklifimiz aşağıdaki şekliyle olmak üzere tarafınıza sunulmuştur. Özellikle, Maliye ve Nüfus çalışanlarının mağduriyetini giderebilmek için aşağıda sunduğumuz önerilerimizin dikkate alınarak, Kanun Tasarısında istediğimiz değişikliklerin yapılmasının sağlanmasını 4688 sayılı Kanun'un 19/f maddesi gereğince arz ederiz
Madde 24 ile ilgili önerimiz: 3056 sayılı Başbakanlık Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanuna eklenen Ek 10. Madde'de yer alan; 'kadro karşılığı sözleşmeli personel hariç diğer' ifadesinin çıkarılması gerekmektedir.
Gerekçe: Başbakanlık bünyesinde kadro karşılığı sözleşmeli olarak çalışan personel, sözleşmelerinin dışında belirtilen ücretin dışında başkaca bir ücret almadıklarından (ek ödeme, fazla mesai gibi) ve 657 sayılı Yasa'da belirtilen haftalık çalışma saatlerinin dışında fazla mesai yapmaları hakkaniyete ve eşitlik ilkesine aykırılık teşkil etmektedir.
Madde 35'den sonra gelmek üzere önerimiz:
5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 65'inci maddesi ile birlikte 66'ncı maddesinde de değişikliğe gidilmesi ve maddenin sonuna; 'Bu ödemelerden damga vergisi dışında her hangi bir kesinti yapılamaz' ibaresinin eklenmesinin önerilmesi gerekmektedir.
Nüfus Hizmetleri Kanunu'nun 66'ncı maddesi; 'MERNİS, Kimlik ve Adres Paylaşımı Sistemleri projelerinde görevlendirilen fiilen fazla çalışma yapan Genel Müdürlük merkez ve taşra teşkilâtı personeline (sözleşmeli personel dahil), ayda elli saati ve yılı merkezî yönetim bütçe kanununda belirtilen fazla çalışma ücretinin üç katını geçmemek üzere Bakanlıkça belirlenecek esaslar çerçevesinde fazla çalışma ücreti ödenir' amir hükmünü içermekte olup, Nüfus Müdürlüklerinde çalışan personelin fazla çalışmaya ilişkin ücretlerini düzenlemektedir. 
Gerekçe: Kanunda yer alan amir düzenlemede fazla çalışma ücretlerinden gelir vergisi kesileceğine ilişkin her hangi bir ifade yer almazken; fazla çalışma yapan Genel Müdürlük merkez ve taşra teşkilatı personelinin (sözleşmeli personel dahil) fazla çalışma ücretinden gelir vergisi kesintisi uygulanmaktadır. Bu durum personel açısından hak ve kazanç kaybı doğurmaktadır.
Farklı kurumlarda çalışmakta olan devlet çalışanlarının fazla mesaisinden gelir vergisi kesilmez iken, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü merkez ve taşra çalışanlarının fazla mesailerinden gelir vergisi kesilmesi ayrıca Anayasanın 10. maddesinde yer bulan eşitlik ilkesine ve hakkaniyete de aykırılık teşkil etmektedir.
Madde37'ye ilişkin önerimiz: 213 sayılı Vergi Usul Kanununun Ek 13. maddesinde yer alan; 'çalışan memurlar ile sözleşmeli personele (bağlı kuruluşların kadro karşılığı sözleşmeli personeli hariç) en yüksek Devlet memuru aylığının (ek gösterge dahil) % 200'ünü geçmemek üzere ek ödeme yaptırmaya' hükmündeki % 200 ibaresinin, % 300 şeklinde değiştirilmesi.
Gerekçesi: Kurum içerisinde aynı işi yapanlar arasında ücret farklılığının ve hiyerarşik yapıdaki ücret adaletsizliğinin kurum çalışanlarının tamamında moral ve motivasyon kaybına, verimliliklerinin düşmesine ve çalışma barışının bozulmasına sebebiyet vermektedir. % 200 tavan sınırının önerimiz gibi yükseltilmesi, bu temel sorunun giderilebilmesini sağlayacaktır."