CHP Parti Meclis Üyesi ve Zonguldak Milletvekili Ali İhsan Köktürk'ün, TBMM Başkanlığına Zonguldak-Ankara seferini yapan Karaelmas Ekspresi ile ilgili soru önergesine Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'dan cevap geldi.

Demiryolunun kaynakları en az tüketen en fazla enerji tasarrufu yapan bir sistem olduğunu ancak günümüzde TCDD'nin Cumhuriyetin ilk 10 yılında örülen demiryolu ağını iyileştirmek için kaynak bulamaz duruma geldiğini belirten Milletvekili Köktürk, "Dünyada demiryolları karayollarına oranla tercih edilen ulaştırma modeli durumunda. Demiryolu taşımacılığı, yani toplu taşımacılık, sosyal devletin temel görevi, kamusal sorumluluğudur" dedi.

Ulaştırma Bakanı Yıldırım'ın, Karaelmas Ekspresi ile ilgili soru önergesine verdiği yanıtın AKP'nin tüccar mantığını gözler önüne serdiğini söyleyen CHP Milletvekili Ali İhsan Köktürk, Zonguldak'taki iktidar temsilcilerine çağrıda bulunarak Karaelmas Ekspresi'ne sahip çıkmaya davet etti.

Köktürk'ün, Zonguldak-Ankara Seferini yapan Karaelmas Ekspresi ile ilgili Tür-kiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına verdiği soru önergesine Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım tarafından yazılı olarak yanıt verildiği belirtildi. Verilen yanıtta: "ZonguldakAnkara arasın da her gün işletilen Karaelmas Ekspres'nin "Verimsiz" çalışması nedeniyle TCDD Yönetim Kurulu'nun ilgili kararına istinaden 4 gün seferden kaldırılarak sefer sayısının haftada 3 güne düşürüldüğü belirtilerek, yapılan anket sonuçları gereği yolcuların Karaelmas Ekspresi'nin her iki yönden gece hareket saatlerinden memnun olmadıklarının belirlenmesi ve verimlilik oranlarının çok düşük olması nedeniyle tren hareket saatlerinin 29 Mayıs 2009 tarihinden itibaren Ankara hareket saatinin 09.10, Zonguldak hareket saatinin 08.15 olarak yeniden düzenlenerek gündüze alındığı" ifade edildiğini belirten Köktürk bu yanıtın hem Zonguldak için hem de AKP iktidarının hakim olan anlayış yönünden ülke için düşündürücü olduğunu vurguladı.  

DEMİRYOLUNUN ÖNEMİ
Köktürk konu ile ilgili olarak yaptığı açıklamasında, "Hepimizin bildiği gibi, Cumhuriyet'in 10'uncu Yıl Marşı'nın ilk dörtlüğünde demiryollarıyla övünmüştük. Cumhuriyetin ilk yıllarında yabancı işletmelerin elindeki demiryolları bir taraftan devletleştirilirken öte yandan da anayurt demir ağlarla örülmeye çalışılmıştı. Demiryolları için devletleştirmeye ödenek ayıran genç Cumhuriyet, 2 bin 563 km'lik bir ekle demiryolu hattını 3 bin 941 kilometreye uzatmış, Cumhuriyet'in 20'nci yılında demiryolu ağı ikiye katlanmış"tır. Çünkü demiryolu kıt kaynakları en az tüketen, en fazla enerji tasarrufu yapan bir sistemdir. Ancak günümüzde TCDD, ilk 10 yılda örülen ağları iyileştirmeye kaynak bile bulamaz duruma gelmiştir. Dünyada ise demiryolları karayollarına oranla tercih edilen ulaştırma modeli durumundadır.

TÜCCAR MANTIĞI
Demiryolu taşımacılığı, yani toplu taşımacılık, sosyal devletin temel görevi, kamusal sorumluluğudur. Kamu hizmetinde ise ölçüt, "karlılık" ve "verimlilik" değildir. Devlet; eğitim-sağlık-Adalet-ulaştırma-güvenlik gibi temel görevlerini karlılık ölçütü olmaksızın sadece devlet olmanın vermiş olduğu sorumlulukla yerine getirmek zorundadır. Soru önergemize verilen yanıtla AKP'nin "TÜCCAR" mantığı açıkça ortaya çıkmaktadır. Yine bu yanıtla Karaelmas Ekspresi'ne endeksle sabah ve akşam işlerine ve evlerine ulaşımlarını gerçekleştiren yüzlerce Filyoslu, Türkalili, Göbülü, Gökçebeyli ve diğer yerleşim birimlerindeki vatandaşımız kendi yaratacağı çözüm yollarına terk edilmektedir.

ÇAY KAHVE
BÜTÇESİ 300 TRİLYON
Başbakanlığın çay kahve bütçesini 20 trilyon liradan 300 trilyona çıkartırken, yine iki uçağı bulunan Başbakan'a zorunluluk olmamasına rağmen 60 milyon dolara 3. uçağını alırken kar zarar hesabı-verimlilik hesabı yapmayan anlayış maalesef sosyal devletin temel görevi olan demiryolu taşımacılığı ve Zonguldak Karaelmas Ekspresi söz konusu olduğunda verimlilik gerekçesiyle karşımıza çıkmaktadır.
Bu anlayışı Zonguldak kamuoyunun ve iktidar partisi yöneticilerinin taktirine sunuyor, iktidar temsilcilerini en azından Karaelmas Ekspresine sahip çıkmaya davet ediyoruz" dedi.