Ulupınar, sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin dördüncüsü olan herkes için kapsayıcı ve eşitlikçi kaliteli eğitimin sağlanması ve yaşam boyu öğrenme fırsatlarının teşvik edilmesinin eğitimde üst amaç olarak belirlendiğini ifade etti.

Özcan Ulupınar, Birleşmiş Milletler tarafından ortaya atılan ve gelecek kuşakların ihtiyaçlarını karşılayabilme olanağından ödün vermeksizin, bugünün ihtiyaçlarını karşılayabilecek kalkınma olarak tarif edilen bu paradigmanın 25-27 Eylül 2015 tarihlerinde gerçekleştirilen BM Sürdürülebilir Kalkınma Zirvesinde 2030 Sürdürülebilir Kalkınma hedeflerinin 193 ülkenin imzası ile kabul edildiğini ve bu amaç için eğitimin kritik bir rol üstlendiğini belirtti.

Türkiye’ de atılan adımlardan ve uygulanan politikalardan da söz eden Ulupınar, Türkiye’ nin hedeflerin yakalanabilmesi için resmi kalkınma yardımlarını süratle yükselttiğini, 2015 yılında 3,9 milyar dolar katkı sağladığını söyleyerek Türkiye’ de sorumlu ana kurum Kalkınma Bakanlığıdır dedi.

Ulupınar Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yürütülen projelere de değinerek, bunlardan Fatih Projesinin teknolojiyi etkin ve kaliteli kullanmayı teşvik ettiğini dile getirip, bu gibi geliştirilen projelerin okul ve öğrenci sayılarının gözle görülür oranda arttırdığını söyledi.

Türkiye’ deki yabancılara yönelik eğitim öğretim hizmetlerinden de bahseden Özcan Ulupınar, özellikle Suriyeli sığınmacılardan 290 bin kişinin eğitimden yararlandığını kurulun bilgisine sundu.

Sunumunun sonunda ise Ulupınar, Karadeniz Ekonomik İşbirliği ülkeleri arasındaki işbirliğin geliştirilmesi amacıyla ülkeler arasında kalite çerçevesi oluşturulması, çalıştayların düzenlenmesi, yol haritası oluşturulması gerekliliklerinin altını çizerek bütün temsilcilere teşekkür edip, saygılarını sundu.