Kuyu Elektrik Servisinin geliştirdiği  "Hadise Kayıt Cihazı" olarak adlandırılan cihaz sayesinde ehliyet sahibi olmayan kişilerin lokomotif sürmeleri engellenecek ve kazaların önüne geçilecek.

Türkiye Taşkömürleri Kurumu (TTK) Üzülmez müessesesi Kuyu Elektrik servisi çalışanları, lokomotiflerin ehliyetsiz kişiler tarafından kullanılmasının önüne geçilmesi amacı ile  "Hadise Kayıt Cihazı"  geliştirdiler. Geliştirilen "Hadise Kayıt cihazı" çalışanlara ve Kurum yetkililerine tanıtıldı. Yapılan tanıtım törenine Üzülmez Müessesesi Asma-Dilaver İşletme Müdürü Muharrem Beşel, Kuyu bakım çalışanları ve Elektro mekanik şube müdürlüğü teknikerleri katıldı.
Hadise Kayıt Cihazını tanıtımını yapan Elektrik Teknikeri Mehmet Uzun,  şu bilgileri verdi:
"Kuyu elektrik servisince bugüne kadar yapılan; 1 ve 2 nolu kuyu sinyalizasyon ışıklı sistemi ve kuyular hadise kayıt cihazı, Vinç hareketlerinin görsel olarak operatör tarafından anında ve bilgisayar ortamında kayıt yapılması, Akülü lokomotiflerde şarj göstergeleri, elektronik kartlarının tamir ve imali, lokomotif farlarının led tipi aydınlatma ile yapılması, sürücü hareket kolunun optik sistem ile yapılması bitirilmiş olup sıra sürücü olmayan kişilerin lokomotifi kullanmaması için uzun süredir üzerinde çalışılan hadise kayıt cihazına gelmiş ve sistem geliştirilerek lokomotiflere montajı yapılmıştır. Yapılan tüm bu çalışmalar tamamen yurt içi piyasa imkanları ile yapılmıştır.
HADİSE KAYIT CİHAZI: Bilindiği üzere Akülü lokomotiflerde meydana gelen lokomotif sürücü ehliyetine sahip olmayan kişiler tarafından kullanılmasının önüne geçilmesi, Lokomotif sürücü hatalarından dolayı meydana gelen maddi hasarların engellenmesi ve kim tarafından yapıldığının tespit edilmesi amacı ile geliştirilmiştir. Hadise kayıt cihazı ile birlikte geliştirilen sürücüye ait özel kullanıcı kartında; kullanıcı sicil numarası, adı soyadı, hangi servis elemanı olduğu ve kullanıcı kodu bulunmaktadır. Kart okuyucu tamamen tahrip edilse veya okuyucuya gelen elektrik kabloları kopartılsa (Direk Kontak) bile sistem çalışmayacaktır.
Sitem ayrıca Nakliyat, hazırlık, Özel sektör lokomotif sürücülerinin ayrı bir kod ile kodlanması yapılarak sürücü kartları çıkarıldığında bir başka birim sürücüsü diğer birime ait lokomotifi kullanamayacak şekilde yapılabilmektedir.
Yukarıda açıklanan kayıtlar bilgisayar ortamında hem sayısal hem de grafiksel olarak incelenmektedir. Bu veriler istenildiğinde servis birim yetkili ana bilgisayarından kuyular hadise kayıtları gibi diğer kullanıcı bilgisayar ortamına aktarılmaktadır. 
Tüm bu çalışmaların amacı gelişen teknolojiye ayak uydurmak eskiyen sistemi daha emniyetli daha güvenilir duruma getirmek içindir. Bu nedenle yapılan çalışmalara ilaveten aşağıdaki sistem ile ilgili gerekli teknik araştırma yapılmaktadır.
Bu ise anında haberleşme ve meydana gelebilecek istenmeyen kaza ve olaylara müdahale edilerek kontrol altına almak içindir.  Bu sistem ileride bilgisayar ortamına anında (Erken Uyarı Sistemi gibi) verileri çizgisel ortamda yeraltındaki lokomotif hareketlerini anında ekrana aktaracak şekilde olması içinde düşünülerek dizayn edilmiştir. Ana kumanda panelindeki hadise kayıt cihazı yeraltında tespit edilecek istasyonlardan verileri yer üstüne anında aktarması planlanmaktadır. Destek verildiğinde telsiz sistemi lokomotiflere monte edilerek anında sürücülerle haberleşme sağlanması da düşünülmektedir. Belli istasyondan geçen lokomotif anında kim tarafından hangi numaralı lokomotifin kullanıldığı ekrana gelebilecektir."