** DDY çalışanları "turistler bile gelip önünde fotoğraf çektiriyordu" dediği tarihi buharlı lokomotif Kdz. Ereğli'de parçalanarak hurdaya gönderildi.

** 80 yıllık lokomotif 1953 yılında hizmete giren Ereğli-Kandilli demiryolunda yolcu ve yük taşımıştı. DDY'nin bu hattaki hizmetini durdurmasından sonra sökülmeye başlayan rayları buharlı lokomotifin kesilip parçalanması izledi. DDY yetkilileri, 16 kilometrelik demiryolunun travers ve raylarının tamamen söküleceği bilgisini verdi.

Karadeniz Ereğli'de tüm kentlinin gözleri önünde açıkça bir tarih katliamı yapıldı. Kdz. Ereğli'nin 1829'lu yıllarından sonraki sürecini vurgulayan ve taşkömürü gerçeğinin en somut sembollerinden biri olan buharlı lokomotif kesildi, parçalandı ve götürüldükten sonra geride kalan, kömür deposu ve buhar kazanının tavanı da MKE'ye gönderildi.
DDY'nin 1953 yılında hizmete giren Ereğli-Kandilli demiryolunu terk etmesiyle başlayan süreç, Mart 2010 tarihinde rayların sökülmesiyle somutlaşmıştı. Bu demiryolu hattı üzerinde çok uzun yıllar yük ve yolcu taşıyan 80 yıllık buharlı lokomotifin kesilmesi ise ilçenin tarihine yapılmış en ciddi saldırı olarak öne çıkarken, toplumun bütün kesimleri bu katliama suskun kalarak seyirci oldu.
Bu demiryolunun tamamının söküleceğini (21 Nisan 2010 tarihinde rayların sökümün başladığını manşet haberimizde yayımladık) ve şu an başlayan sökümün de devam edeceğini belirten DDY çalışanları bile "Buharlı lokomotife yazık oldu içimiz acıdı. Bir tek kişi çıksın da bu olayı durdursun diye çok bekledik ama olmadı. Turistler bile gelip bu lokomotifin önünde hatıra fotoğrafı çektiriyordu" sözleriyle yaşananları ayıplıyor.
Bir balıkçı kasabası iken taşkömürü ile sanayiyle tanışan Kdz. Ereğli bir tek buharlı lokomotifine sahip çıkmaması/ çıkamamasının ayıbını belki uzun yıllar çeşitli ortamlarda tartışarak suçlu ya da suçlular arayacak.
Sonuçta; Kdz. Ereğli'nin demiryolu ağına bağlanması için yapılan çalışmalar da çöpe gitti. Sadece Ereğli-Kandilli demiryolu da sökülünce, dünyaya demiryolu ağıyla bağlanacağımıza dönük tüm hayallerimiz de sona erdi. 
Kdz. Ereğli'de buharlı lokomotifin son parçaları da kamyonlara yüklenerek gönderildi. Ve devam eden çalışma ise Ereğli-Kandilli arasındaki ray ve traverslerin de sökümünün devam edileceği. Tüm bu gelişmeler olur iken de, o malum derin sessizliğin ise devam etmesi ise Ereğli'nin son yıllarda kişisel kavgaların tuzağında debelenerek, toplumsallığı tamamen unutması ve unutturulmasını ortaya çıkardı.

21 NİSAN 2010 ÇARŞAMBA

10 HAZİRAN 2010 PERŞEMBE

12 HAZİRAN 2010 CUMARTESİ

15 HAZİRAN 2010 SALI