Türkiye Kamu-Sen Zonguldak İl Temsilcisi Salih Alemdar, ÖSS, LGS, OKS ve SBS sınavlarından yüksek oranda başarısız olunmasının nedeninin AKP iktidarının ve Hüseyin Çelik'in YÖK ve Milli Eğitim Bakanlığında yaptığı yanlış uygulamaların ürünü olduğunu belirtti. "12 Temmuz 2009 tarihinde açıklanan ÖSS sonuçlarına göre sınavda sıfır çekenlerin sayısı ortalama 30 bin kişi olunca tartışmalar bir türlü bitmedi" diyen Alemdar,  ÖSS sınavına giren gençlerin sadece 2009 yılında başarısız olmadıklarını, 2003 yılına kadar ÖSS'den sıfır çekenlerin sayısının şimdiki sayının dörtte biri kadar olduğunu söyledi. 1963-1964 ders yılında üniversitelere öğrenci yerleştirme ve sınavında merkezi sisteme geçildiğini söyleyen Alemdar, 1981 yılında uygulamaya giren YÖK yasasına göre uygulanan ÖSS'den sıfır çekenlerin yıllara göre dağılımını incelenirse yorum yapılabileceğini vurguladı.
İŞTE RAKAMLAR
2000 yılında 9 bin 322, 2001 yılında 9 bin 319, 2002 yılında 8 bin 819, 2003 yılında 26 bin 819, 2004 yılında 32 bin 177,  2005 yılında 57 bin 163, 2006 yılında 27 bin 864, 2007 yılında 47 bin (yaklaşık), 2008 yılında 28 bin (yaklaşık), 2009 yılında 29 bin 927 kişi olduğunu açıklayan Alemdar, "Ayrıca 2009 yılında Yabancı Dil Sınavı YDS den sıfır çekenlerin sayısı ise 2 bin 208 kişi oluşu da bir başka muamma" dedi.
SIFIR ÇEKEN ÇEKENE
Ortaöğretim kurumlarına geçiş için yapılan sınav sonuçlarının da ÖSS'den farklı olmadığını söyleyen Alemdar, Lise Giriş Sınavı LGS ve Ortaöğretim Kurumları Sınavı OKS den sıfır çekenleri de yıllara göre sıralarsak; 2003 yılında LGS ye göre sıfır alan öğrencilerin sayısı 40 bin 586, 2004 yılında LGS ye göre sıfır alan öğrencilerin sayısı 64 bin 598, 2005 yılında OKS ye göre sıfır alan öğrencilerin sayısı 65 bin, 2006 yılında OKS ye göre sıfır alan öğrencilerin sayısı 46 bin 733, 2007 yılında OKS ye göre sıfır alan öğrencilerin sayısı 27 bin 277, 2008 yılında OKS ye göre sıfır alan öğrencilerin sayısı 31 bin 221 olmuştur. SBS ye göre Ortaöğretim Kurumlarına öğrenci yerleştirmeler ilk 2009 yılında yapılıyor olması; SBS deki istatistik tartışmalar bundan sonraki yıllar sürecinde olacaktır. Okul öncesi eğitim, ilköğretim ve ortaöğretimde yaklaşık 15 milyon öğrenciye nitelikli, kaliteli ve çağdaş eğitim verebilmemiz için bu alandaki istatistikî rakamları iyi okuyarak doğru yorumlayıp; ülkemizin ve çocuklarımızın geleceği için "Eğitimde Uzun Vadeli Devlet Politikaları" belirlemeliyiz. Eski Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik'in 8 Mart 2009 tarihinde TBMM' inde verdiği bir soru önergesine cevapta ülke genelinde 55 bin 786 ücretli öğretmenin görev yaptığını,30 kişilik sınıflara göre ülke genelinde 80 bin 131 dersliğe ihtiyaç olduğunu söyledi.
9 SPOR SALONU VAR
Eski Bakan Çelik aynı soru önergesine verdiği cevaba göre de ülke genelinde 48 bin 986 öğretmen sözleşmeli olarak çalıştığını ifade etmişti. Diğer bir araştırmaya göre de ülke genelinde yaklaşık 16 bin ilköğretim okulu birleştirilmiş sınıflı okullar. Bu okullarda ya 1den 3'e kadar (3 dâhil),ya da 1 den 5'e kadar (5 dâhil) öğrenci okuyor. Bu kadar çok sayıdaki birleştirilmiş sınıflı okulları MEB okul saymadığı için; bu gibi okullarda denetim, teknik donanım ve genellikle öğretmen yoktur. Birleştirilmiş sınıflı okullarda memur, hizmetli ve kaloriferci hiç yoktur. Bu olumsuz tablo birçok ülkenin katıldığı uluslar arası yarışmalarda da görülmektedir. Geçtiğimiz yıl gerçekleştirilen 15 yaşında öğrencilerin katıldığı sınavda Türkiye sondan ikinci olmuştur.
MEB'in Zonguldak'taki durumu kısaca şu; ortalama, 1200 öğretmene,544 hizmetli, memur, teknisyen ve usta öğreticiye ihtiyaç vardır. İlimizde 120 adet birleştirilmiş sınıflı,57 ikili eğitim yapan okul vardır. İlimizde 379 okuldan sadece 9'unda spor salonu vardır.  Türk Eğitim-Sen Zonguldak Şubesinin yaptığı araştırmaya göre İlimizde 18 derslikli 50 yeni okula ihtiyacımız vardır. Çocuklarımızı ve gençleri kimse suçlamasın. İşte tablo ortada.  Bu tabloyu iyi okumak ve doğru yorumlamak hepimizin görevidir" dedi.