CHP Zonguldak Milletvekillerinden Ünal Demirtaş,  Kdz. Ereğli ilçe binasında genel politikalar üzerine yaptığı açıklamaları yerele indirerek, “AKP 1 Kasım seçimlerinden sonra yeniden iktidarı tek başına elde ettikten sonra, tüm Türkiye'ye sırtını döndüğü gibi, Zonguldak'a da sırtını döndü. Zonguldak'a verdiği sözleri unuttu. Zonguldak yine kötü kaderi ile başbabaşa kaldı.” Dedi.

 

Demirtaş sözlerine şöyle devam etti:

 

“Bildiğiniz gibi Enerji Bakanı Berat Albayrak'a meclis genel kurulunda sorduğum soru üzerine, sayın Albayrak; “TTK'nın özelleştirileceğini”  dolaylı olarak  ifade etmiş ve daha sonrasında da, özelleştirme idaresinin “Karadon müessesinin özelleştirilmesine” yönelik yazısı ortaya çıkmış idi. AKP Zonguldak Milletvekilleri sn. Faruk Çaturoğlu, sn. Özcan Ulupınar, sn. Hüseyin Özbakır  ve Enerji Bakanlığı bürokratları “TTK özelleştirilmeyecek” diyorlar. Ben sayın milletvekillerinin ve sayın Enerji bakanlığı bürokratlarının “TTK özelleştirilmeyecek” söylemlerinin Zonguldak'lının tepkisini önlemek için, Zonguldaklı'nın gazını almaya yönelik olduğunu düşünüyorum.

 

Enerji Bakanınından ve Başbakandan bu güne kadar “TTK özelleştiril-meyecek”cümlesini     ise duymadık.  Daha ötesi AKP iktidarının bakanlarından TTK'nın 5.000 üretim işçisi açığının giderileceğine yönelik, işçi alınmasına yönelik bir açıklamasını veya girişim duymadık.

 

Burada Maalesef Zonguldak AKP milletvekillerinin bir samimiyetsizliği var. Burada AKP'nin Zonguldak'a karşı bir samimiyetsizliği var. AKP, TTK'yı bu politikalar ile adım adım kapatmaya doğru götürüyor. Eğer TTK kapanırsa, TTK özelleşirse ZONGULDAK ÇÖKER.Bu güne kadar özelleştirmeden halkın yarar sağladığını hiç görmedik. Eğer, AKP  milletvekilleri TTK'nın özelleştirilmeyeceği söylemlerinde samimi iseler, TTK'ya  5.000  işçi alınmasını sağlarlar. AKP'nin bu tutumunu anlamakta da güçlük çekiyorum. İki laflarından birisi ekonomi şöye iyi, böyle iyi. Eğer ekonomi iyi ise, her yere para harcanabiliyorsa, kaçak saraya milyarlarca lira  harcanabiliyorsa, niye TTK'ya 5.000 işçiyi almıyorlar.?

 Bildiğiniz gibi CHP olarak eğer iktidar olsa idik, Genel  Başkanımız Kemal Kılıçdaroğlu'nun ve bizim sözümüzü yerine getirerek,  TTK'ya 5.000 işçi alacaktık.

 

Buradan yine söz veriyorum. CHP iktidarında TTK'ya 5.000 işçi A-LI-NA-CAK.

 

TTK'nın ayağa kalkması, 5.000 işçi alınması ancak CHP iktidarı ile olur.

 

 

AKP Zonguldak'ta her alanda sınıfta kaldığı gibi, yol yapımında da sınıfta kaldı. İşte 2004 yılından beri 12 yıldır bitirilemeyen ve AKP iktidarda kalırsa en az 15 yıl daha bitirilemeyecek olan  bir aşk hikayesi. Bir “yolsuzluk hikayesi”...Ereğli- Devrek yolu. 

 

 AKP milletvekilleri ve yönetimleri, bu yolla ilgili yaptıkları açıklamalarda en kısa sürede bitireceklerini ifade etmektedirler. En son sn. Faruk Çoturoğlu ve Ereğli ilçe başkanı sn. Fatih Çakır Ereğli Devrek yolunu 2018 yılında bitireceklerini ifade ettiler.

 

Ereğli- Devrek yolu ile ilgili Karayollarından istediğimiz bilgi talebine Karayolları Genel Müdürü İsmail Kartal 29.03.2016 tarihinde cevap vermiş, cevapta; “...56,5 km uzunluğundaki Ereğli-Devrek yolunun 20 km.si sathi kaplama seviyesinde tamamlanmıştır, 2016 yılı yatırım programı çalışmalarının devam ettiğini ve yolun 2019 yılında tamamlanmasının planlandığını,  14.08.2015 tarihli ihaleyi kazanan Aga Enerji Nak. San. Tic. A.Ş.ye 47.030.000,00-tl olmak üzere  2004 yılından itibaren toplamda 99.453.000.000-tl. ödeme yapıldığını...” belirtmiştir.

 

 Yine Ereğli-Devrek yolu ile ilgili Karayolları Genel Müdürlüğünden istediğimiz ikinci bilgi talebine Karayolları Genel Müdür Vekili Uğur Kenan Adiloğlu 08.08.2016 tarihinde cevap vermiş, cevapta; “...14.08.2015 Tarihli ihale ile işin 82.297.723,00-tl.ye ihale edildiği ve Ereğli-Devrek yolunun ödeneğinin 17.500.000-tl. olduğu...” belirtilmiştir.

 

Yani bu durum da 82 milyonluk ödeneğin 65 milyonu bu yıl itibarıyla kullanılmış olmaktadır. Ama karayollarının da belirttiği gibi 56,5 km.lik yolun ancak 20 km.sinin sathi kaplaması bitmiştir. (Sathi kaplama demek de asfaltlanmamış, düşük standartlı  yol demektir)

 

Bu demektir ki 12 yılda 56,5 km.lik yolun 20 km.sini ancak sathi kaplamasını yapabilmişlerse, yolun geri kalan 36,5 km.sini ve asfaltını da ancak 15 yılda tamamlayacaklar, demektir.

 

Nitekim,   AKP'nin 14 yıllık iktidarı süresince Zonguldak Ereğli yolunu hala bitiremediği de gözönüne alındığında, Ereğli-Devrek yolunun da, akp iktidarda kalırsa en az 15 yıl daha devam edeceği açıktır.

 

Bir başka konu da işi alan Aga Enerji İnşaat A.Ş. Şirketi.

 

Bayburt gruba ait olduğu bilinen bu şirketin ilginç bir hikayesi var.

 

2014 yılına kadar Ankara şirketi olan Aga Enerji ortaklarını, ismini değiştir-dikten ve Ankara'dan İstanbul'a taşındıktan sonra büyük ihaleler alıyor. Örneğin 241 milyon euro'ya yani 800 milyon'a  Başakşehir-Bakırköy metro ihalesini almış.

 

Geçen sene Ereğli Devrek yolundan,  ihaleyi aldıktan hemen sonra, yani 4 ayda 47 milyon tl. ödenek almış. Yani 82 milyon liralık işin istihkakının neredeyse yarısını 4 ayda almış. Oysa işe bakıyoruz. Ortada 4 ayda 47 milyon liralık yapılan  bir iş yok.                             

 

 Aga Enerji A.Ş.nin bir anda bu kadar büyük işler alması ve istihkaklarını hızlı bir şekilde alması oldukça enteresan bir durum.

Bir başka enterasanlık ise bu kadar büyük işler alan Aga Enerji A.Ş. şirketinin bir internet sitesi dahi yok.

Bu Bayburt grup da enteresan bir grup. Bayburt grubun bir başka şirketi Şenbay Madencilik-Özgün Yapı iş ortaklığı Filyos liman ihalesini 537 milyon 888 bin liraya almış.

Bu kadar büyük işler aldığı halde bir internet sitesi dahi olmayan, istihkaklarını hızlı bir şekilde devletten alan bu Aga Enerji A.Ş.nin acaba  büyük makamlarda bir Ağası mı var? Acaba bu Aga A.Ş.ye kim Ağalık yapılyor?

Acaba yapımı yılan hikayesine dönen, AKP iktidarında hiç bitmeyecek bir aşka dönüşen Ereğli- Devrek yolu, yeni bir “YOLSUZLUK” hikayesi mi?

 

AKP iktidarda kaldığı sürece bu yol 15 yıldan önce bitmez.

Ama buradan şunu ifade etmek istiyorum. AKP iktidardan demokratik yollardan sandıkta gidecek ve Cumhuriyet Halk partisi iktidarında bir yılda biz Ereğli Devrek yolunu bitireceğiz.”