Türkiye Ereğli diyor.

Ereğli demesinin sebebi tabi ki Ereğli Demir ve Çelik Fabrikalarının hisse senetlerinin getirdiği kâr oranı.

Herkes mutlu.

Neşeli.

Ve umutlu.

Gözbebeğimiz Erdemir’in İsdemir ile birlikte ekonomideki gücü ve önemi artarak devam ederken, Ereğli’nin gerçek gündeminde olabilmek ne kadar önemli.

Ereğli’nin gerçek gündemi tabi ki ekonomi.

Ne kadar ekmek o kadar köfte.

İşte tersanelerin durumu ortada. Çengelburnu’ndan geçerken görür ve duyardık o hareketliliği. Yol boyu ışıl ışıldı tersaneler. 24 saat çalışır ve çeliğin o muhteşem sesi çınlardı yamaçlarda. Koca koca gemiler üretilir emekçilerin elleriyle ve balonla indirilerek süzdürülürdü Karadeniz’e. O deniz ile buluştuğu anda deniz yarılır ve kornasının sesleri yürekleri titretirdi. Hele seyyar satıcılara bile nasıl umut olmuştu. Neler yoktu ki seyyar tezgahlarda. Ah ah ah! Tersaneler kapandı ve bazıları haciz edilirken, 7 bin işçi göç eyledi Ereğli’den.

Türkiye Ereğli konuşuyor ne büyük gurur.

Eskiden tersaneleri de konuşurdu.

Ya şimdi?

Niye konuşmuyor da, Ereğli yapay konuları tartışıyor.

Hatırlayanlar bilir Ereğli Organize Sanayi Bölgesinin kuruluş sürecini.

Kolay olmadı bu işler.

Kimler emek verdi bilen var mı?

Şimdi siz bakmayın OSB’nin sahibi imiş gibi ortalarda gezinenlere. Hikaye bunlar hikaye. Ereğli’nin geleceğinde bir dirhem bile düşünce bazında katkısı olmamış ve olmayacak olanların ellerinde Ereğli’nin tüm sorunları halı altına süpürülmeye devam ediyor.

Çünkü Ereğli tehlike.

Aman büyümesin.

Aman gelişmesin.

Aman öyle olur ise bizim işimiz bozulur diye çarpık ve yanlış düşünce içindekilerin uzantılarının siz hiç ulaşım konusunda, demiryolu ve havaalanından söz ettiğini duydunuz mu?

Duyamazsınız.

**

Erdemir ile ilgili gururumuzu ifade ederken klavyenin tuşları yine rahatsızlandı ve “EREĞLİ’NİN GERÇEK GÜNDEMİNİ KONUŞMASI VE TARTIŞMASI GEREKENLER NEREDESİNİZ?” diye yazdı.

Ereğli’de bir zamanlar Karadeniz Ekonomik İşbirliği Çerçevesinde (KEİB) pilot bölge olmak konuşulurdu.

Ereğli’de kıyı ticareti konuşulurdu.

Ereğli’nin Arifiye ve Kozlu demiryolu bağlantıları konuşulurdu.

1992 yılında yaşanan kaza sonrası kapanan Erdemir havaalanının yeniden işler hale getirilmesi konuşulurdu.

Ki o yıllarda Ereğli’nin kısa zamanda 250 bin nüfusa ulaşacağı iddia edilerek arsa üretmesi ve çevre yolları konuşulurdu.

Ereğli’de bir zamanlar meslek odaları vardı da, bu konular gündeme gelirdi.

Hey gidi Ereğli hey.

Nereye sürüklendin?

Ve hangi bataklığın içinde debelenip duruyorsun?

Şimdi sokaktan geçen birine soralım ve “Bizim gündemimiz ne olmalı?” diyelim hangi yanıtı alırız?

Bu yanıt, çevresinde 100 ile 250 metre arasında 4 tane cami bulunan Ereğli’ye sahilde cami yapımı mı?

Yoksa, “önce ekmek” mi?

*

Ereğli; o eski bildiğimiz konuşup tartışabilen, dinamik Ereğli değil.

Ereğli artık konuşamayan ve kendi içinde debelenip gerçek ve olması gündemini tartışamayan bir Ereğli.

Bu Ereğli’de bir tek Erdemir var ki, kentten kopuk olmayı sürdürse dahi şehri taşımayı sürdürüyor.

O da iyi ki var.