Sponsorlu Bağlantılar

KÖPEKLİ TACİZ!..

Tarih: 2015-12-09 12:38:54

Batı Karadeniz Deniz Ticaret Odası Başkanı Erdem: "Rusya'ya ait limanlarda ve gümrüklerde yaşanan olumsuzlukların ve tutum değişikliklerinin ilk elden belirlemek ve yetkili makamlar nezdinde çözümü sağlamak adına hazırladığımız raporu ilgili bakanlığına sunacağız. Bu süreçte Rusya'nın kaybı büyüktür. Yeni pazarlar bulmak için çaba gösterecek, daha pahalıya ürün alacaktır. Rusya, Türkiye gibi bir değeri elinden kaybetmemelidir"

Kdz.Ereğli, Zonguldak ve Bartın limanlarında yaşanan süreci değerlendiren Erdem, "Bölgemizin limanları içerisinde Rusya'ya en çok malzeme giden limanımız ise Zonguldak limanıdır. Zonguldak'tan giden Ro-Ro gemileri tır, narenciye ve yolcu taşımaktadır. Rus limanları tarafından gemilerimiz köpekler ile aranmakta, personel taciz edilmekte, liman otoriterleri tarafından sık kontroller yapılarak taciz edilen bir duruma gelmiştir"

"Rusya'dan Ro-Ro ile yük getiren tırların Rus şoförleri tekrar Türkiye'den mal alıp gitmeyi düşünmüyorlar. Çünkü Ruslar bu malzemeleri almıyor. Rus şoförler de tırlarını Zonguldak'ta bırakarak gemi ya da uçak ile memleketlerine geri dönüyorlar"



Karadeniz Deniz Ticaret Odası Başkanı İrfan Erdem, Türkiye ile Rusya arasında yaşananların ardından Rusya'ya ait limanlarda ve gümrüklerde yaşanan olumsuzluklara ve tutum değişikliklerine yönelik hazırladıkları raporu, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığına sunacaklarını bildirdi.
Türk hava sahasını ihlal eden kimliği belirlenemeyen bir savaş uçağının 24 Kasım tarihinde Türk Silahlı Kuvvetlerince 2 adet F16 uçağı tarafından angajman kuralları çerçevesinde düşürülmesi, söz konusu uçağın ise Rus uçağı olduğu tespit edilmesi ile başlayan süreçte Türkiye ile Rusya arasında yaşanan gerginliği değerlendiren Batı Karadeniz Deniz Ticaret Odası Başkanı İrfan Erdem, önemli açıklamalarda bulundu.


GÖRÜŞLERİ SORULDU

Erdem konuya ilişkin yaptığı açıklamasında süreç ile ilgili şu bilgileri söyledi: "Rusya Federasyonuna ait limanlarda ve gümrüklerde yaşanan olumsuzlukların ve tutum değişikliklerinin ilk elden belirlemek ve yetkili makamlar nezdinde çözümü sağlamak adına bölge sorumluluk sahamızda bulunan üyelerimize görüşleri sorulmuş ve elde edilen geri dönüşler rapor haline getirilmiştir. Bu raporları önümüzdeki günlerde Ulaştırma ve Denizcilik Bakanı Binali Yıldırım'a sunacağız. Ereğli, Zonguldak ve Bartın limanları ile bağlantısı olan ticari firmalar, acentelerimiz, Ulaştırma ve Denizcilik Bakanlığı ile koordineli olarak hareket etmekteyiz.


"TACİZ EDİLEN BİR DURUM"

Bizim birinci sıkıntımız yük götüren gemilerimiz, ikincisi ise Ro-Ro gemileri ise hem insan hem narenciye taşımaktadır. Birinci başlığa baktığımızda yük götüren gemilerimiz Rus limanları tarafından gemilerimiz köpekler ile aranmakta, personel taciz edilmekte, liman otoriterleri tarafından sık kontroller yapılarak taciz edilen bir duruma gelmiştir. Bazı gemilerimiz 3-5 gün bekletilmekte bazı gemilerimiz bu beklemenin neticesinde bir kısmı yükü boşaltmasına izin verilmekte bir kısmına ise izin verilmemektedir. Bizim için en önemlisi ise bozulacak olan ürünler, yani narenciyenin boşaltılmasına izin verilmemesidir.


"TİCARETİN MİSİLLEMESİ OLMAZ"

Rus limanlarına giden gemilerimizin orada tutulması, noksan evrak ve liman otoriteleri tarafından bağlanması ticaretimizi hem zorlaştırıyor hem de yapılamamasını sağlıyor. Buna karşılık Türkiye'ye gelen Rus bayraklı gemilere de misilleme yapıyoruz ama bu misillemelerin karşılıklı olarak kaldırılması lazım. Ticaretin misillemesi olmaz. Rusya ile alışverişe devam etmek zorundayız. Ereğli, Bartın ve Zonguldak limanları Anadolu bölgesinin en önemli ihracat limanlarından bir tanesidir.


ZONGULDAK ETKİLENDİ

Bölgemizin limanları içerisinde Rusya'ya en çok malzeme giden limanımız ise Zonguldak limanıdır. Ro-Ro gemileri Rus limanlarına çalışmasıdır. Ro-Ro'nun özellikleri içerisinde tır, narenciye ve yolcu bulunmasıdır. En son VARYAG isimli Ro-Ro gemisi Sivastopol limanına gitmek için Zonguldak'tan 24 Kasım 2015 tarihinde ayrılmıştır. Yükünün bir bölümünü boşaltmış bir kısmı ise Rusya tarafından kabul edilmeyerek geri gönderilmiştir. Bu geminin 3-4 günde gidip gelmesi gerekirken 10 gün boyunca Ruslar tarafından tutulmuştur. Belirsizlik ve sıkıntılardan ötürü aynı gemi beklemektedir. Gemi sahipleri gemilerini Rusya'ya göndermek istemiyor, çok sıkıntı var, gemileri Rus limanlarında bilerek tutuyorlar. Armatörlerimiz belirsizlik devam ettiği için Rusya limanlarına gemi göndermemektedir. Ayda 25 gemi gidiyorken bu sayı 5'e düşmüş durumdadır. Bu sayıları yeniden yukarılara çıkarmak, Rusya ile görüşerek bu sorunları çözmek gerekiyor.


"ENTERASAN BİR KONU"

Enteresan bir konuda Rusya'ya giden Türk bayraklı olmayan yabancı gemilerimiz de oluyor. Malta, Panama bayraklı gemilerin personelleri Türk. O personel Rus limanlarına gittiğinde Rus yetkililer gemideki personeli de köpeklerle taciz etmekte bu tacizin neticesinde de o gemiler Rus limanlarına sokulmamaya çalışılıyor.


"RUSLAR ARAÇLARINI ZONGULDAK'TA BIRAKIYOR"

Yine Rusya'dan Ro-Ro ile yük getiren tırların Rus şoförleri tekrar Türkiye'den mal alıp Rusya'ya gitmeyi düşünmüyorlar. Çünkü Ruslar bu malzemeleri almıyor. Rus şoförler de tırlarını Zonguldak'ta bırakarak gemi ya da uçak ile Rusya'ya geri dönüyorlar.


İSTATİSTİKLER YENİ YILDA ÇIKACAK

Bu süreç yeni olduğu için net istatistiki rakamlar çıkmadı, rakamlar yılbaşından itibaren belli olacak. Zonguldak acentelerimizden Karayel Denizcilik, Rus limanlarında yaşanan rahatsızlıkların ardından Ukrayna'ya giderek, Rusya'nın almadığı narenciye ürünlerinin bir bölümünü bu ülkeye vermeye başladı.

 

(Haber: Mustafa Kemal Bektaş)

Bunlar da Dikkatinizi Çekebilir

Yorum Gönder

DİKKAT!

x

Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.