Sponsorlu Bağlantılar

30 MART 2014 Kdz.EREĞLİ BELEDİYESİ MARKA DEĞERİ

Tarih: 2014-04-09 18:25:00

30 Mart seçimleri  şehrimiz için de çok önemli DEĞİŞİMİN  başlangıcı oldu(olacağına inanıyorum).Geçen makalemde bahsettiğim  kitaptan bilgiler vermek istiyorum.Çünkü başlangıcın bilinmesi yapılabileceklerin kılavuzu olur.1960 lı yılların başında kasabamız

30 Mart seçimleri  şehrimiz için de çok önemli DEĞİŞİMİN  başlangıcı oldu(olacağına inanıyorum).Geçen makalemde bahsettiğim  kitaptan bilgiler vermek istiyorum.Çünkü başlangıcın bilinmesi yapılabileceklerin kılavuzu olur.1960 lı yılların başında kasabamız (henüz sanayileşmemiş) 10 000 nüfusa ulaşmamıştı.Demir Çelik fabrikasının kuruluşu ile fiziki olarak büyüyen,ekonomik olarak geliri artan ve yeni yeni iş sahaları ile de  gelişmiş bir SANAYİ ŞEHRİ olması istenen ve beklenen bir şehir idi 1960 lı yıllar.Aynı zamanda balıkçılık ,liman şehri,stratejik üs(NATO,ASKERİ TESİSLER),ülke sanayisinin bel kemiği olan KÖMÜRÜN ocağı ve dağıtım yerine sahip iken DEMİR ÇELİK fabrikası kuruluyor.Prof.Dr.Mübeccel KIRAY ın 1962 yılında yaptığı araştırmasını kitaplaştırdığı eserinin son cümlesi çok önemli.

 

“..Demir Çelik fabrikalarının Ereğli üzerindeki etkileri onun tamamen Türkiye ile bağlanma ve bütünleşme şekline bağlı olacaktır. Yoksa ,kömür işletmesinin etkilerinden daha az derine giden değişiklikler getirmesi mümkündür”.*

 

Yıl 2014.Kdz.Ereğlinin Türkiye ile bağlanma ve bütünleşmesinin  olmadığını görmekteyiz.Sadece söylem olarak AVRUPA KENTİ olduğumuz ortak kanaattir. Sosyoekonomik olarak bu güne gelişimizin nedenleri  bilimsel araştırmalar ile ortaya konmalı.Ancak pratik hayatta biliyoruz ki geriye dönük en az 40 yıllık geçmişimizde yerel yönetim ile merkezi yönetim uyumlu  olmamış.Bu da bizim sanayi şehri olarak  ülke ve dünya ile bütünleşmemizin en önemli engeli olmuştur.

 

30 Mart2014 de yapılan seçimlerde AK PARTİ nin kazandığı seçim başarısı normal bir seçim başarısının çok üzerindedir.Bu seçim ile bir MARKA DEĞERİ oluşmuş. Oluşan MARKA DEĞERİNİ çok çok artıran etkenler;

 

1-30 Martta  başlangıç olarak 5 yıllık süre merkezi yönetim ile uyumlu çalışacak bir ekip seçimleri kazandı.Ereğli seçmeni oyları ile 40 yıllık “BİR DÖNEMİ” kapattı.Son yirmi yılı ise 4 dönem üst üste seçim kazanan bir başkanın vedası idi.

 

2-Yerel seçimden genel seçim havasına dönüşen bir yarışta ana muhalefet partisinden  iktidar partisine geçen bir sonuçtu.

3-Zonguldak ili olarak; 

 

i-Merkezde az farkla kaybedilen bir seçim(kaybedilmenin nedeni olarak strateji hatası olma ihtimali çok yüksek).

 

ii-AK PARTİLİ başkanlarla seçime gidilen Alaplı,Çaycuma,Kilimli ilçe belediye başkanlıkları kaybedilmiş.CHP li başkanla  seçime girilen Ereğli de seçim zaferi kazanan AK PARTİ oldu.

 

iii-İlçemize bağlı Gülüç,Kandilli ve Ormanlı Belde seçimlerinin kaybedilmesine karşın merkez ilçede kazanılan seçimin getirdiği değer.

 

iv-Yöre milletvekili Sn.Prof Dr.Ercan CANDAN ile beraber önceki dönem milletvekili Sn.Fazlı Erdoğan(Ercan beyle aralarındaki sorunları aşarak)ın ciddi katkıları,yine önceki dönem İl başkanlığı yapan Sn.Celil Uzun’un gayretleri ,var olan İlçe başkanı Sn.Fatih Çakır ve yönetimi ile önceki dönemler görev yapmış ilçe başkanları,il genel meclis üyelerinin ,kadın ve gençlik kollarının ve de tüm teşkilatın BİR DÖNEMİ bitirme ve 30 MART DEĞİŞİM ŞART sloganı etrafında çalışmalarının getirdiği değer.

 

Sn Başbakanımız belediye başkanlığından Başbakanlığa giden bir siyasi geçmişe sahip. Dolayesiyle de yerel yönetimlerin önemini herkesten daha iyi bilen biridir.Yukarıda izah etmeye çalıştığım hususları göz önüne aldığımızda 30 MART 2014  de Kdz.Ereğli de kazanılan seçim başarısı asla sadece bir ilçe belediye başkanlığının el değiştirmesi değildir.Marka değeri olan Kdz.Ereğlinin başarısını oluşan değeri üzerinden Ankara’ya  ulaştırmak ve de karşılığını şehrimize taşımak için  herkesin elinden gelenden fazlasını yapması gerekir.
 

 Dr.M.Naci YALÇINKAYA  
 
*Prof.Dr.Mübeccel KIRAY İletişim yayınları “Ağır sanayiden önce bir sahil kasabası EREĞLİ” sf 219 

Bunlar da Dikkatinizi Çekebilir

Yorum Gönder

DİKKAT!

x

Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.