Sponsorlu Bağlantılar

'EĞİTİMİN BÜYÜK PROJESİ'

Tarih: 2012-04-18 00:00:00

Eğitim İş Kdz Ereğli Temsilciliği Eğitim Sekreteri Osman Savaşçı, Köy Enstitüleri'nin 72. Yıldönümünü kutlayan açıklamasında Köy Enstitülerini eğitimin en büyük projesi olarak nitelendirdi. Savaşçı, açıklamasında, Bu proje ile birlikte eğitim ve kültür al
Eğitim İş Kdz Ereğli Temsilciliği Eğitim Sekreteri Osman Savaşçı, Köy Enstitüleri'nin 72. Yıldönümünü kutlayan açıklamasında Köy Enstitülerini eğitimin en büyük projesi olarak nitelendirdi. Savaşçı, açıklamasında, Bu proje ile birlikte eğitim ve kültür alanında gerçekleştirilen yenilikler, yüzyıllardır kul zihniyetiyle yetiştirilmiş olan halkın özgürleştirilmesi temeline dayandırılmıştır. Çok zor şartlara rağmen kendi topraklarında, kendi ayakları üstünde durmanın öyküsüdür Köy Enstitüleri dedi.
Konu ile ilgili yapılan yazılı açıklama şu şekilde: 72. Kuruluş Yıldönümünü kutladığımız Köy Enstitüleri, dünyada eşi benzeri olmayan, Türkiye'nin dünya eğitim tarihine kazandırdığı en özgün eğitim projelerinden biri olarak döneme damgasını vurmuştur. Bu proje ile birlikte eğitim ve kültür alanında gerçekleştirilen yenilikler, yüzyıllardır kul zihniyetiyle yetiştirilmiş olan halkın özgürleştirilmesi temeline dayandırılmıştır. Çok zor şartlara rağmen kendi topraklarında, kendi ayakları üstünde durmanın öyküsüdür Köy Enstitüleri.  Nasıl ki Kurtuluş Savaşımız mazlum uluslar açısından yoktan var olmanın bir örneği ise,  Köy Enstitüleri de tüm olanaksızlıklara karşı eğitim ve öğretimi yeniden var etmenin örneğidir.  Köy Enstitülerinde çocuklara bilgi vermek yerine bilgiye nasıl ulaşabilecekleri ve ulaştıkları bilgileri nasıl kullanacakları öğretilirdi.İş içinde, iş aracılığıyla, iş amaçlı eğitim eğitim sürecinin içindedir. Köy Enstitüsü davası halkı ilköğretimde geçirme davası değil, insani değerleri geliştirme ve bir ulus olma davası idi. Bu okullar şehirlerimiz ile köylerimiz arasındaki uçurumların üzerine atılmış köprülerdi. Yetişen köy çocukları köylerine döndüklerinde bir meşaleye dönüşmenin heyecanı ve sorumluluğu içinde,  günümüze kadar ulaşarak bizlerin yetişmesinde de çok önemli rol oynamışlardır.
Türkiye'nin içinde bulunduğu koşullarda Köy Enstitüleri muhteşem bir proje olarak uygulamaya alınmış, Hasan Ali Yücel'in çağdaş bakanlık anlayışı, İ.Hakkı Tonguç'un ilerici, toplumcu anlayışıyla, Hasanoğlan'da yakılan ateş, Cılavuz, Beşikdüzü, Çifteler, Düziçi gibi Köy Enstitülerinde yıldız gibi çoğalarak ve parlayarak bütün ülkeyi aydınlatmaya başlamıştır. Hasan Ali Yücel'in 'Bu bizimdir, kimseden almadık; bizden alsınlar.' diyerek milli ve özgün bir proje olduğuna işaret ettiği Köy Enstitüleri, pek çok yabancı bilim adamının da dikkatini çekmiş, akademik çalışmalara konu olmuştur. UNESCO da bu modeli gelişmekte olan ülkelere tavsiye etmiştir. O gün Köy Enstitülerini kapatmak ne kadar vahim bir hata ise bugün 4+4+4 Kesintili Zorunlu Eğitim yasasıyla eğitim sistemimizi yeniden çok kutuplu hale getirecek yasal düzenlemeler de o kadar büyük hatadır. Eğitim-İş olarak amacımız; Köy Enstitülerinin felsefesi, heyecan ve ruhunu okullarımızda yaşatmak, tüm yurtta cumhuriyetin, aydınlanmanın ateşini yeniden yakmak, ülkemizin geleceğine umut ve ışık olabilmektir.

Bunlar da Dikkatinizi Çekebilir

Yorum Gönder

DİKKAT!

x

Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.