Sponsorlu Bağlantılar

'FEVKANİ'NİN YENİLENMESİ GEREKİYOR'

Tarih: 2012-04-12 00:00:00

TMMOB Makine Mühendisleri Odası Bursa Şubesi'nin 'Fevkani Köprüsü' hakkındaki raporu açıklandı TMMOB Makine Mühendisleri Odası Zonguldak Şube Başkanı Birhan Şahin, Zonguldak'ın en eski ve yıkılma tehlikesi bulunan Fevkani Köprüsü'nü incelemek üzere gelen

TMMOB Makine Mühendisleri Odası Bursa Şubesi'nin 'Fevkani Köprüsü' hakkındaki raporu açıklandı

TMMOB Makine Mühendisleri Odası Zonguldak Şube Başkanı Birhan Şahin, Zonguldak'ın en eski ve yıkılma tehlikesi bulunan Fevkani Köprüsü'nü incelemek üzere gelen ekibin hazırladığı raporun sonuçlandığını açıkladı. Başkan Şahin, Makine Mühendisleri Odası Bursa Şubesi teknik ekibince köprü üzerinde yapılan inceleme ve muayeneler sonucunda, köprünün risk taşıdığını, mevcut konstrüksiyon üzerinde gerekli bakım ve iyileştirilmenin yapılması veya köprünün yenilenmesinin uygun olacağının önerildiğini ifade etti.  Geçtiğimiz Cuma günü 61 yıllık Çaycuma Köprüsü'nün yıkılması sonucu yaşanan faciayı da hatırlatan Şahin, Fevkani Köprüsü'nde de aynı şeyleri yaşamamak adına raporu yetkililerin ve kamuoyunun dikkatine sunduklarını ifade ederek, şunları söyledi: "Kamunun can ve mal güvenliği açısından 1950'li yıllarda tasarlanan ve 1958 yılından sonra kullanılmaya başlanan Acılık ve Üzülmez Derelerinin üzerinde kentin içinden geçen karayolu ve demiryolunu rahatlatmak için inşa edilen Fevkani Köprüsü'nün zaman içerisinde yeterli bakım ve iyileştirme çalışmaları yapılmadığı için kullanımdan dolayı oluşan riskleri tespit etmek gereksinimi doğmuştur. Toplumsal sorumluluk gereği Makine Mühendisleri Odası Bursa Şubesi teknik ekibince Mart 2012 ayında köprü üzerinde yapılan inceleme ve muayeneler sonucunda teknik rapor oluşturulmuştur. Yaşanan deneyimler göstermiştir ki hiçbir yapı sonsuz ömre sahip değildir. Köprünün kent merkezinde olması, mevcut konstrüksiyonun günümüz şartlarına göre risk taşıması, üzerinde aynı anda bir çok araç ve yaya trafiğinin bulunması ve altının dükkan olarak kullanılması olumsuz bir durumda kötü sonuçlar doğurabilecektir. Raporun sonuç kısmında da belirtildiği üzere tüm riskler göz önüne alınarak mevcut konstrüksiyon üzerinde gerekli bakım ve iyileştirilmenin yapılması veya köprünün yenilenmesinin uygun olacağı öneriliyor. Bizler Makine Mühendisleri Odası Zonguldak Şubesi Yönetim Kurulu olarak, meslek ve meslektaş sorunlarının ülke sorunlarından ayrılmayacağının bilinci ile emekten, halktan yana politikaların yaşama geçirilmesini ve kamu çıkarlarının korunmasını temel ilke olarak kabul etmekte ve bu ilkeler doğrultusunda kamuoyu duyarlılığının geliştirilmesi için ekteki 'Zonguldak Fevkani Köprüsü İnceleme Raporu'nu ilgililerin, yetkililerin ve kamuoyunun dikkatine sunuyoruz."
"KENTTE MEVCUT BİNA TEHLİKE ARZ EDECEK OLANLARIN BELİRLENMESİ VE BUNLARA DÖNÜK ACİL ÖNLEMLERİN ALINMASI YAŞAMSAL ÖNEME SAHİPTİR"
"Kentte mevcut bina, tesis ve yapılardan kamu sağlığı ve bu kentte yaşayan insanların can güvenliği açısından olası tehlike arz edecek olanların belirlenmesi ve bunlara dönük acil önlemlerin alınması yaşamsal öneme sahiptir. Biz Oda olarak üzerimize düşen uyarı görevini yapmaya devam edeceğiz. Bu tür yapıları tespit ederek, Oda örgütlülüğünden de yararlanarak ulaşabildiğimiz kanallardan hazırlayacağımız-hazırlatacağımız teknik raporları kamuoyu ile paylaşacağız. Kentimizde var olan sorunların aşılması, sağlıklı kentsel çevrelerin üretilmesi ve kentsel yaşam kalitesinin iyileştirilmesini öngörmekte; kent halkının ve meslek örgütlerinin demokratik katılımını ve denetimini sağlayacak bir anlayışın geliştirilmesini, öncelikli ve temel gerek olarak görmekteyiz.  Zonguldak kentinin tarihsel gelişimini incelediğimizde 1927 yılında başlayan 'Kömüre Giden Demiryolu Projesi'nin Çatalağzı-Zonguldak demiryolu kısmının 1937'de açılmasıyla tamamlandığını görüyoruz. Yeraltı yeniden planlanırken yerüstünde ilk planlama, limanın yapımı oluyor. 1948'de uygulamasına başlanan 'Amenajman Programı' ile yeraltı ve yerüstündeki tesislerin yenilenmesi ve faaliyetlerinin makineleştirilmesi, limanın yanına da kömür yıkama ve yükleme tesisleri kurulması planlanıyor.  Bu planlamanın içinde kesintisiz karayolu 1952 yılında Alman MAİG firmasının projesi ile sağla-nıyor. Bu kömür planlamasına uygun ilk imar pla-nı 1953 yılında Mimar Asım Kömürcüoğlu tarafından hazırlanıyor ve bu karşılıklı planlamanın bir ürünü olarak 5 ayaklı Fevkani Köprüsü'nün yapılması gündeme geliyor (1953 yer teslimi, 18 ay süre, 25.11.1955 bitim tarihi). Ulaştırma sorunlarının çözümü amacıyla, Zonguldak deresinin ıslahından sonra, kesintisiz şehir trafiğini ve kesintisiz kömür naklini sağlamak üzere şehrin iki yakasını birbirine bağlayan, bu köprü yapılıyor."

Bunlar da Dikkatinizi Çekebilir

Yorum Gönder

DİKKAT!

x

Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.