Sponsorlu Bağlantılar

'GERİCİ KUŞATMA'

Tarih: 2011-07-10 00:00:00

Eğitim-İş Kdz.Ereğli Temsilcisi Cengiz Başaran, MEB atanacak Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni bulamadığını öne sürdü.   KPSS’de puan üstünlüğüne göre kurayla öğretmen atamalarının yapıldığını, . 6 bin 575 kadro için başvuran toplam 36 bin 11 aday

Eğitim-İş Kdz.Ereğli Temsilcisi Cengiz Başaran, MEB atanacak Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni bulamadığını öne sürdü.

 

KPSS’de puan üstünlüğüne göre kurayla öğretmen atamalarının yapıldığını, . 6 bin 575 kadro için başvuran toplam 36 bin 11 aday arasından 6 bin 472'sinin atandığını ve  103 kadronun boş kaldığını vurgulayan Eğitim-İş Kdz.Ereğli Temsilcisi Cengiz Başaran “Personel Genel Müdürlüğü’nden aldığımız bilgiye göre, boş kalan kadrolar Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği branşına ait. 345 öğretmenin alınacağı branşa yeterli başvuru yapılmadığından ve yapılan tercihlerin de yerleştirmeye uygun olmamasından ötürü boş kalan bu kadrolar, AKP’nin kadrolaşma politikalarını açığa vurmaktadır” dedi.

 

Başaran açıklamasına şöyle devam etti:

 

“Bu kadrolaşma harekatı öyle bir noktaya gelmiştir ki, artık iktidar boş kadrolarına başvuruda bulunacak Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni bile bulamamaktadır. Elbette tüm Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerini yandaş ilan etmiyoruz; ancak uygulamada çoğu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi branşından gelenlerin, devletin çeşitli kademelerindeki bakanlıklara kaydırıldığı gerçeğini ortaya koyan bu durum, Milli Eğitim Bakanlığı nezdinde yürütülen eğitime karşı gerici kuşatmanın da en önemli göstergesi haline gelmektedir.

 

Siyasi iktidar eliyle kendine destek bulan yandaş atamalarıyla eğitim sistemimiz, politik açıdan bağımlılık ilişkisine dayalı olarak çıkmaza sürüklenmektedir. Bu noktada da, özellikle Milli Eğitim Bakanlığı merkezden taşraya uzanan hızlı bir kadrolaşma politikası ile eğitim alanında gericiliğin kurumsal bir nitelik kazanmasına hizmet eder hale getirilmektedir. Bugüne kadar yapılan birçok atamada kadrolu ve sözleşmeli öğretmenlerin arasında, ihtiyaç olmadığı kadar çok sayıda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretmeninin sayısının Matematik, Kimya öğretmenliği gibi alanlarda atanan öğretmen sayılarından dikkat çekecek kadar fazla olması da, söz konusu yandaş kadrolaşmanın bir parçasıdır. Bu anlayış, eğitimi demokratik, eleştirel, özgürlükçü niteliğinden uzaklaştırmakta ve dogmatik bir sisteme dönüştürmektedir. Oysa demokratik ve laik bir eğitim ve öğretim, bilimsel koşullar ile Atatürk ilkeleri, devrimleri ve idealleri çerçevesinde gerçekleştirilmelidir.

 

Eğitim-İş demokratik, laik ve bilimsel eğitimin uygulanması konusunda her zaman taraf olmaya devam edecektir.”

Bunlar da Dikkatinizi Çekebilir

Yorumlar

sametduran :

Artık insanım yemiyor bu tür geyikleri. At terli ondANDır.

VEZİR :

PADİŞAH BİR GÜN EMİRELİNE TALİMAT VERİR HER ŞEYE ZAM YAPIN SONRA EMİR ELİNE DERKİ HALKI GİT KONTROL ET HALK SİNİRLİDİR PADİŞAH BİR TALİMAT DAHA VERİR İKİNCİ ZAMMI YAPIN EMİR ELİ HALKI KONTROL EDER SİNİRLER YÜKSELMİŞTİR PADİŞAH TEKRAR ZAM UYGULAR EMİR HALKIN ARASINA GİRDİĞİNDE ÖFKE VE İSYANI GÖRÜR HALKIN GÜLÜMSEDİĞİNİ FARK EDER VE BUNU PADİŞAHA ANLATIR PADİŞAH DERKİ BÜTÜN ZAMLARI GERİ ÇEKİN. HALKIN GÜLÜMSEMESİ SANIYORUM AZ KALDI.

naz :

pazar mizahı : kadrolaşmasını tüm hızıyla tamamlayan iktidar, sonunda kendi alanlarına yerleştirecek kadroyu tamamlayamaz ve ileri demokrasıden nasibini alamayıp, demokrasi diye yetinen kadrolara yer verir...!!!!! kara mizaha mı ??!! ... evet... gerçek mi ?!!.... evet ... gülümse... şike var... sıcak var... e festival de var .... dahası... dahası yok...... GÜLÜMSE... !!!!!

Tüm Yorumlar

Yorum Gönder

DİKKAT!

x

Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.