Sponsorlu Bağlantılar

'SUSKUN KALABALIK SESİNİ DUYURUYOR'

Tarih: 2011-12-27 00:00:00

Hürriyet Gazetesi internet sitesinin Ankara Temsilcisi ve Diploması Muhabirleri Derneği Başkanı Zeynep Gürcanlı, internet medyasını çarpıcı sözlerle değerlendirdi.   MİLYONLAR OKUYABİLİR: Gazeteciliğin geleceği internet. Dünya nüfusu 6.9 milyar, 2 mily

Hürriyet Gazetesi internet sitesinin Ankara Temsilcisi ve Diploması Muhabirleri Derneği Başkanı Zeynep Gürcanlı, internet medyasını çarpıcı sözlerle değerlendirdi.

 

MİLYONLAR OKUYABİLİR: Gazeteciliğin geleceği internet. Dünya nüfusu 6.9 milyar, 2 milyar kişi internet kullanıyor yani dünyanın üçte biri internet kullanıcısı. Yaptığınız bir haberi binlerce, yüzbinlerce, milyonlarca kişiye okutabilirsiniz. Hürriyet Gazetesini düşünün önce bir matbaanız ardından dağıtım ağınız olacak, okuyucuya ulaştıracaksınız çok büyük bir organizasyon gerektiriyor. İnternette herşey çok daha kolay.

 

HALK İŞİN İÇERİSİNDE: Türkiye'deki internet kullanıcılarının yüzde 85'i hergün internete bağlanıyor. Bir gazetecilerin yaptığı haberler var bir de gazetecilere haber veren haberleri yapan vatandaşlar var. İstanbul'da bir patlama oldu ilk haberler gazeteciler daha oraya gidemeden sosyal paylaşım sitesi Facebook, twiter aracılığıyla halk tarafından duyuruldu.

 

HABERDE REKABET: İnternet medyasının rakibi televizyonlardır. Televizyonlarda internet gibi anında haberi verebiliyor. Bugün patlama olmuş o haber gazetede bir gün sonraya çıkıyor, o zamana kadar neyin ne olduğunu okuyucu zaten biliyor, görüyor. Teknik bir hata yapıyoruz, okuyucu anında bir yorum atıyor, 'Siz böyle yazmışsınız ama bu işin doğrusu bu' diyor, o zaman hatanız varsa düzeltebiliyorsunuz, gazetede bu şekilde olmuyor.

 

PAYLAŞIM SİTELERİ AKTİF: Türkiye Facebook kullanımında çok önde olan bir ülke. 2004 Yılında kurulan Facebook'un 2007 yılında 51 milyon, 2011 yılında ise 700 milyon kullanıcısı var. Bu çok büyük bir rakamdır. Bir adam bir haberi beğeniyor o haberi paylaşarak arkadaşlarının görmesini sağlıyor. Örgütlenme, gruplaşmalar birbirlerini bulmalar daha kolay oluyor, mesafeler ortadan kalkıyor. Bir sıkıntı olsun anında tüm dünyaya bu örgütlenmeler ile ulaştırılabiliyor.

 

 

İstanbul Nippon Otel'de yapılan Türkiye Gazeteciler Cemiyeti ile Konrad Adenauer Vakfı organizasyonu ile Yerel Gazetecilikte Meslek İçi Eğitim seminerinin ikinci günü yoğun ilgi gören konulardan biri de İnternet Medyası oldu. Hürriyet Gazetesi'nin internet sitesi olan www.hurriyet.com.tr Ankara Temsilcisi ve Diplomasi Muhabirleri Derneği Başkanı Zeynep Gürcanlı, internet medyasının dününü ve bugününü paylaştı. Gazeteciliğin geleceğinin internet olduğunu vurgulayan Gürcanlı, Türkiye'nin yüzde 48'inin internet kullandığını giderek artan kullanıcı sayısı ile Avrupa'nın da ilk sıralarına yerleşmeye başladıklarını söyledi. Sadece muhabirlerin değil artık halkın da haberlerin içerisinde yerini aldığını bir olay karşısında muhabirin olay yerine gidinceye kadar halkın olay ile ilgili bilgiyi aldığını fotoğrafı çektiğine dikkati çekti. Gürcanlı konuya ilişkin yaptığı açıklamaları şu şekilde:

 

DÜNYANIN ÜÇTE BİRİ

İNTERNET KULLANIYOR

Gazeteciliğin geleceği internet. Bundan 5 yıl önce sayı ile şimdi internet kullanımı arasında çok büyük farklar var dünyada 2.5 milyara yakın kişinin internet kullandığı açıktır. Dünya nüfusu 6.9 milyar. 2 Milyar kişi yani dünyanın üç kişiden biri internet kullanıcısıdır. Yaptığınız bir haberi binlerce yüz binlerce milyonlarca kişiye okutabilirsiniz. Türkiye internet kullanımında 1. sırada.

 

TÜRKİYE'DE YÜZDE 48 KULLANIM

Türkiye'deki internet kullanıcı sayısı 35 milyon kişi. Toplam nüfusa oranı ise yüzde 48. Türkler internet başında, gerekçesi ne olursa olsun ya arkadaşları ile sosyalleşmek ya video izleyecek ya haberleri takip edecek kullanıcı interneti çok uzun süreli kullanıyor. Türkiye'de her ay eklenen yeni internet sayısı kullanıcısı 90 bindir. Ortalama internet kullanım saati baz alındığında Avrupa'da birinci sıradayız. Türkiye'deki internet kullanıcılarının yüzde 85'i hergün internete bağlanıyor. Ençok ziyaret edilen web sayfalarında google, microsof, facebook ve yahoo ilk 4 sırada.

 

FACEBOOK KULLANICISI ÇOK

Türkiye facebook kullanımında çok önde olan bir ülke. 2004 Yılında kurulan facebook 2007 yılında 51 milyon, 2011 yılında ise 700 milyon kişi kullanıcısı var. Bu çok büyük bir rakamdır. Dünyada yaşayan her 13 kişiden biri ise facebook giriyor. Facebook'ta heray toplam 700 milyar dakika geçiriliyor. 200 Milyon kişi facebook'a cep telefonlarını giriyor. Her 20 dakikada yaklaşık 1 milyon link paylaşıyor.

 

TÜRKİYE'DE 29 MİLYON KULLANICI

Türkiye'de facebook kullanıcısı 29 milyon kişi. Facebook Almanya ise 18 milyon kullanıcı ile daha geride. Suskun kalabalık artık sesini duyuruyor. Bir gazetecilerin yaptığı haberler var bir de gazetecilere haber veren haberleri yapan vatandaşlar var. İstanbul'da bir patlama oldu ilk haberler gazeteciler daha oraya gidemeden facebook, twiter'den halk tarafından duyuruluyor. Sadece gazeteciler değil halkta artık işin içerisinde. Haber yapma oranında bu giderek de artıyor. Sadece haberde değil uygulama alanında da halk işin içerisinde. Bir adam bir haberi beğeniyor o haberi paylaşarak arkadaşlarının görmesini sağlıyor. Örgütlenme, gruplaşmalar birbirlerini bulmalar daha kolay oluyor, mesafeler ortadan kalkıyor. Bir sıkıntı olsun anında tüm dünyaya bu örgütlenmeler ile ulaştırılabiliyor.

 

İNTERNET DAHA KOLAY

Yeni medyanın etkisinde, hürriyeti düşünün önce bir matbaanız olacak dağıtım ağınız olacak, ulaştıracaksınız çok büyük bir organizasyon gerektiriyor şimdi ise internet çok daha kolay. İnternet medyası daha hızlı ilerliyor ve ilerlemeye de devam edecek. Bir bilgisayarla Türkiye'nin internet kullanıcısı yüzde 48 hepsi olmasa bile büyük bir çoğunluğuna ulaşabiliyorsunuz.

 

RAKİP TELEVİZYONLAR

İnternet medyasının rakibi televizyonlardır. Televizyonlarda anında haberi verebiliyor, bugün patlama olmuş gazetede bir gün sonraya çıkıyor. O zamana kadar neyin ne olduğunu okuyucu zaten biliyor. Teknik bir hata yapıyoruz, okuyucu anında bir yorum atıyor, 'Siz böyle yazmışsınız ama bu işin doğrusu bu' diyor, o zaman düzeltebiliyorsunuz. Gazetede bu şekilde değil. Okuyucu yorumlarının getirdiği etki gazetecilere ise, okuyucuyu kaybetmemek için gelen tepkilere göre daha ön plana çıkartamıyorlar.

 

MANŞETİ OKUYUCU ATIYOR

Hurriyet.com.tr'de bizim manşetlerimizi okuyucular atıyor. Biz haberin ne kadar büyük haber olduğunu bilsekte okunmayınca haber manşetten düşüyor. Yani bizim manşetlerimizi halk belirliyor. Okuyucu yorumları çok önemli, okuyuculuk sırası da çok önemli. Bizim 2.5 milyon girişli bir okuyucu kitlemiz var. Yeni medyada içerik farklı en önemli özellik sınırı aşması, ulaşamadığınız heryere ulaşabiliyorsunuz. Dil sorununu aşarsanız baskı dağıtım derdi yok kilometrelerce ileriye ulaşmak çok daha kolay. Yakında internetten Hürriyet TV'yi devreye sokacağız. Artık konuklarımızı biz stüdyoda ağırlayacağız, bakacaksınız göreceksiniz, istediğin bilgiye de ulaşabileceksiniz.

 

VATANDAŞ GAZETECİ

Anında haber fotoğraf, görüntü alabiliyoruz, güzel fotoğraflarda geliyor. Haberlerin içeriğine bakıyorsunuz müthiş patlama bir sürü hayatını kaybeden var diyor bakıyorsun 2 yaralı var. Her şeyi yapan gazeteci unsuru da ortaya çıkmaya başladı. Ben mesleğe başladığımda sadece haber yazardım, fotoğraf, kamera falan yok. Kameraman çeksin, fotoğrafçı çeksin. Foto muhabirleri de foto çekerdi sadece. Artık öyle değil hiç fotoğraf çekiyoruz gerekirse görüntü çekiyoruz, haberi de yazıyoruz. Gazeteci kapsamı da daha farklı bir kavrama geldi. Yeni medya gazeteler ile rekabet olmasına rağmen daha fazla okunmasına rağmen. Gazete reklam gelirlerinde internetten daha önde. Gazetede ilan kullanmak daha farklı geliyor. Yani gazete reklamı internet reklamının 10 katı. Reklam şirketleri konvansiyonel medyaya göre kuruldu.

 

OBAYA'YI İNTERNET SEÇTİRDİ

Obama'yı internet medyası seçtirdi. Kimsenin bildiği tanıdığı biri değildi. Bir melez senatör aday oldu, interneti Facebook'u, twiter'i, sosyal paylaşım sitelerini kullandı başkan seçildi. En kalıcı etkisi Obama'nın seçimidir, büyük lobilerin etkisini kırdılar. 5-10 dolar bağışlarla büyük rakamlar topladılar. Türkiye'de Van depremine bakıldığında yardımların ulaşmasından yardım toplanmasına kadar sosyal medya son derece etkiliydi, insanlar örgütlendiler, bir araya geldiler, baskı kurdular. Bebek maması ihtiyacı oldu bir sürü kişi bebek maması firmalarına e-mail yağdırdı, 'neden göndermiyorsunuz?' dediler, bunlar çok önemli şeyler.

 

CANAVAR BÜYÜYECEK

Biryerde bir şey lazım oluyor gönüllüler bile çıkıp gidebiliyor. Arap depreminde de internet etkili oldu. Tunus ve Mısır'da internet medyasıyla örgütlendiler. Dünyaya şurada burada toplanacağız diye haber gönderdiler ve oradakiler de bu gelişmeleri yakınen takip edebildi. Canavar daha küçük büyümeye de devam edecek.

 

Hürriyet Gazetesi internet sitesinin Ankara Temsilcisi ve Diploması Muhabirleri Derneği Başkanı Zeynep Gürcanlı, TGC Kdz. Ereğli Temsilcisi ve Gazeteniz Önder'in Sorumlu Müdürü Mustafa Kemal Bektaş'tan  Önder'in internet sitesi ile ilgili bilgi aldı.

Bunlar da Dikkatinizi Çekebilir

Yorum Gönder

DİKKAT!

x

Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.