Sponsorlu Bağlantılar

'TEKNOLOJİYİ KULLANAMIYORUZ'

Tarih: 2011-07-02 00:00:00

Tüketici Hakları Derneği Zonguldak Şube Başkanı Ali Topaloğlu, Zonguldak’ta tüketicilerin en çok hangi şikayetlerle geldiğiyle ilgili bilgiler vererek, kapıdan satışların yönetmeliğinde değişikler yapıldığını ve tüketici adına olumlu gelişmeler olduğunu b

Tüketici Hakları Derneği Zonguldak Şube Başkanı Ali Topaloğlu, Zonguldak’ta tüketicilerin en çok hangi şikayetlerle geldiğiyle ilgili bilgiler vererek, kapıdan satışların yönetmeliğinde değişikler yapıldığını ve tüketici adına olumlu gelişmeler olduğunu belirtti. Topaloğlu, en çok şikayetin cep telefonlarından yanlış kullanma yüzünden şikayet geldiğini belirterek, şunları söyledi:

“SANIRIM SPOR AYAKKABILARINDA FASON ÜRETİM VAR!”
“Zonguldak’ta gerek derneğimizi, gerek Tüketici Hakem Heyeti’ne gelen şikayetlerin başında cep telefonlarından kaynaklanan sorunlarla ilgili şikayetler geliyor. Teknolojinin yenilenmesiyle birlikte cep telefonuyla ilgili şikayetlerde yoğunluk oldu. Çoğunlukta telefonlarda kullanımdan kaynaklanan sorunlar çıkıyor. Teknolojiyi kullanamıyoruz.
Bazen satıcılar da tüketicilerimizi çok dolambaçlı yollara sokuyorlar. Gerek dernek olsun, gerekse heyet olarak olsun satıcılarımızla da görüşerek çözmeye çalışıyoruz. Hakem Heyetlerinde alınan kararların yüzde 90’ı tüketicinin lehine sonuçlanıyor. Biz bu şikayetleri reddetmediğimize göre demek ki tüketicilerimiz başvurularında haklılar. İkinci sırada bir türlü çözemediğimiz ayakkabılardan kaynaklanan sorunlar var. Özellikle spor ayakkabılarında sorunlar çıkıyor. Ya fason üretim var, ya da başka bir şey var. Her Hakem Heyeti toplantısında mutlaka en az 6 ayakkabı sorunuyla karşılaşıyoruz.
Burada bize özellikle bilinen iki ayakkabı firması var ve bunlardan ciddi anlamda çok şikayet geliyor.
Sonra bankalarımızın kart aidatlarıyla ilgili şikayetler geliyor. Kapıdan satışlarımız her zaman gündemimizde, zaman zaman azalsa bile kapıdan satışlarla ilgili olan sorunlar devam ediyor. Artık kapıdan yapılan satışlarla ilgili yönetmeliklerde değişiklik yapıldı.”
“TÜKETİCİNİN 7 GÜN İÇİNDE KAPIDAN ALDIĞI ÜRÜNDEN VAZGEÇME HAKKI VAR”
“Eskiden tüketici sözleşmeye sadece adını yazıp imzasını atıyordu. Ama şimdi yeni yasada tüketici kendi el yazısıyla ‘sözleşmenin bir nüshası bana verilmiştir’ diye yazacak. Eğer o yazı yoksa ve bir nüsha vatandaşta olmazsa, o sözleşme artık geçerli bir sözleşme değildir.
Bu da tüketiciler açısından oldukça önemli bir gelişme oldu. Çünkü bazı satıcılar meydana gelen bir sorunda ‘bizim haberimiz yoktu’ gibi şeyler söyleyebiliyorlar. Olumlu oldu ve yine 4077 sayılı yasada garanti kapsamındaki ürünleri konusunda yasada bir değişiklik yapıldı. 30 iş günü teslimatı yasası kanuni olarak 20 iş gününe düştü.
20 günde gelmeyen bir ürünün tüketici yenisini isteyebiliyor, ya da parasını geri alabiliyor, bu hak da oluştu. Bu da tüketicinin lehine bir sonuçtur. Üründe meydana gelen üçüncü bir arızada tüketici seçenek haklarını kullanabiliyordu.
Bu yeni yönetmelik yasasında tüketici ürünün dördüncü arızasında seçenek haklarını kullanabiliyor. Kapıdan satışlarla ilgili şunu söyleyebilirim:
Yurttaşımız araştırma yapmadan, hiç bilgilenmeden ürün satın alıyor. Biz bu anlamda tüketicilerimizi sürekli uyarıyoruz, ‘kapıdan kesinlikle ürün almayın’ diyoruz.
Alacaklarsa da mutlaka piyasa araştırması yaparak ve sözleşmenin bir nüshasını alarak satın alsın. Artık kendilerinin 7 gün içinde kapıdan aldığı üründen vazgeçme hakkı var. Şikayetlerini gerek derneğimize, gerekse Hakemler Heyeti’ne başvurarak bu haklarını kullanabilirler.”

Bunlar da Dikkatinizi Çekebilir

Yorum Gönder

DİKKAT!

x

Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.