Sponsorlu Bağlantılar

'TÜKETİCİLERİ BİLGİLENDİRİN'

Tarih: 2012-09-02 00:00:00

Tüketici Hakları Derneği Zonguldak Şube Başkanı Ali Topaloğlu, bankaların komisyon masrafı adı altında kesilen ücretlerin iade edileceğini söyledi.Son 10 yılda kredi çekenlerin, dosya masraflarını geri alabilmek için bankalara dilekçe vermesi gerektiğini

Tüketici Hakları Derneği Zonguldak Şube Başkanı Ali Topaloğlu, bankaların komisyon masrafı adı altında kesilen ücretlerin iade edileceğini söyledi.
Son 10 yılda kredi çekenlerin, dosya masraflarını geri alabilmek için bankalara dilekçe vermesi gerektiğini söyleyen Topaloğlu, bazı bankaların dilekçeleri kabul etmediğini de dile getirdi.
Banka şubelerine ve şube yetkililerine açık çağrıda bulunan Topaloğlu, Tüketicilerin dilekçelerini alan ve gerekli olan bilgi ve belgelerin tüketicilere muhakkak veriniz dedi.
Topaloğlu, sözlerine şöyle devam etti:

BU BANKA ŞUBELERİNİ
KAMUOYUNA AÇIKLAYACAĞIZ
Tüketiciler, bankalardan çekmiş oldukları konut ve ihtiyaç kredilerinden kesilen komisyon masrafı başka bir ifadeyle dosya masrafı gibi kesilen bedelleri geriye dönük 10 yıllık süreçteki bu bedelleri bankalardan talep edebilirler. Öncelikle tüketicilerimiz krediyi aldıkları banka şubesine başvurarak kendilerinden kesilen bu kesintiyi gösteren belgeyi almak zorundadırlar. Belgeyi aldıktan sonra bu bedelin kendisine iade edilmesini talep edeceklerdir.
Bankalar bu talebi kabul etmedikleri takdirde tüketiciler, tüketici sorunları hakem heyetlerine ya da limiti bin 161 lirayı aşıyorsa, doğrudan tüketici mahkemelerine başvurmak suretiyle bu bedelleri talep edeceklerdir. Yargıtay 13'üncü Hukuk Dairesi, bu konuda nihai kararını vermiştir.
Ancak başta kamu bankaları olmak üzere birçok banka ilimizde tüketicilerin bu yöndeki taleplerini içeren dilekçelerini almamakta ya da zorluk çıkartmaktadırlar. Ayrıca tüketiciler bilgi edinme haklarını kullanmak suretiyle bankalardan talep ettikleri bu kesintileri bildiren belgeler tüketicilerin verilmemektedir. Biz Tüketici Hakları Derneği olarak tüketiciyi zora sokan bu banka şubelerini isimlerini önümüzdeki günlerde kamuoyuna açıklayacağız.
Banka şubelerine ve şube yetkililerine açık çağrımızdır. Tüketicilerin dilekçelerini alınız ve gerekli olan bilgi ve belgelerin tüketicilere muhakkak veriniz.
Ayrıca birçok banka şubesi kendisini yasa yerine koyarak, tüketicilere 'bunlardan bir şey çıkmaz, bu işlerle uğraşmayın' gibi aslı astarı olmayan yöntemlerle tüketicileri korkutuyor ve hak arama yollarını kapatmaya çalışıyorlar.

Bunlar da Dikkatinizi Çekebilir

Yorum Gönder

DİKKAT!

x

Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.