Sponsorlu Bağlantılar

'DENETİMLER YAPILMIYOR'

Tarih: 2014-01-22 09:30:00

Tüketici Hakları Derneği Zonguldak Şubesi Yönetim Kurulu, 2013 yılı içindeki tüketici sorunlarını değerlendirmek amacıyla basın toplantısı gerçekleştirdi. Dernek binasındaki toplantıda konuşan Tüketici Hakları Derneği Şube Başkanı Ali Topaloğlu, “Bankalar

Tüketici Hakları Derneği Zonguldak Şubesi Yönetim Kurulu, 2013 yılı içindeki tüketici sorunlarını değerlendirmek amacıyla basın toplantısı gerçekleştirdi. Dernek binasındaki toplantıda konuşan Tüketici Hakları Derneği Şube Başkanı Ali Topaloğlu, “Bankalar; yine çaresiz olan, ekonomik olarak bankalarla pazarlık ve müzakere yapamayan tüketicilerimizi soyup soğana çevirmişlerdir. Siyasi iktidar, bir yandan aşırı tüketimi özendirerek, vatandaşı bankalara borçlandırmıştır” dedi.
2013 yılının tüketiciler açısından mücadele dolu geçtiğini ifade eden Başkan Topaloğlu, şöyle konuştu:
“2013 yılı, tüketiciler açısından zorlu ve mücadele dolu bir yılı olmuştur. Ülkede, başta akaryakıt zamları olmak üzere her şeye zam yapılmış, özellikle yoksul ve dar gelirli tüketicilerimiz bu durumdan olumsuz etkilenmişlerdir. Diğer yandan bankalar yine çaresiz olan, ekonomik olarak bankalarla pazarlık ve müzakere yapamayan tüketicilerimizi soyup soğana çevirmişlerdir. Siyasi iktidar, bir yandan aşırı tüketimi özendirerek vatandaşı bankalara borçlandırmış, tüketicilerimizin geleceği ipotek altına alınmıştır. Ülkemizde gelir adaletsizliği olanca hızıyla devam ediyor, dolaylı vergilerle en yoksul vatandaşla en varsıl vatandaş aynı vergiyi veriyor. Dolaylı ve özel tüketim vergileri kaldırılmalıdır. Herkesin kazancına göre vergi alınmalıdır. Kentimizde tüketici sorunları alabildiğince devam ediyor. Zonguldak, köy kente dönüşmüştür. Bugün sokakları işgal edilmiş, sokakları yürünemez hale gelmiştir. Sokaklarda satılan ürünler, tüketicinin güvenliğini tehlike altına sokmaktadır. Sokaklarımızda balık satanlar, ‘köylü ürünü’ diye hal ürünlerini vatandaşa satanlar, Zonguldak sokaklarını işporta alanına çevirmişlerdir. Bu durum tüketicinin sağlığını tehlikeye atmakla birlikte satıcılara karşı haksız rekabet yaratmaktadır. Diğer yandan hiçbir ilimizde uygulanmayan ulaşım ücretleri, öğrenci ve siviller için aynı uygulanmaktadır. Kente gelen öğrenciler için hiçbir sosyal politika uygulanmamaktadır.”
En çok tüketici şikayetinin Zonguldak’ta yapıldığını belirten Topaloğlu, şunları söyledi:
“Bir yandan üniversite yönetimi öğrenci sayısını artırmak için mücadele ederken, yerel yönetimlerin bu konuda biç bir şey yapmaması bu kentin gelişmesine engel olmak anlamına gelmektedir. Kent, diğer illere göre en pahalı suyu kullanıyor. İlimiz bir çevre felaketiyle karşı karşıya olmasına rağmen gerekli tedbirler alınmıyor. Zonguldak'ta denetimler gereği gibi yapılmıyor. Kentte yapılan her şey yapanın yanına kâr kalıyor. Kısacası, Zonguldak sahipsiz kent görünümü veriyor. Derneğimizin de temsil edildiği Tüketici Sorunları İl Hakem Heyeti’ne 2013 yılında Zonguldak Merkez’de (Kozlu ve Kilimli dahil) 9 bin 380 tüketici şikayeti kabul edilmiş olup, şikayetlerin daha çok bankalarla ilgili olduğu görülmüştür. Bu şikayetlerin 3 bin 718'i tüketici lehine sonuçlanmış, 395 şikayet ise aleyhine sonuçlanmıştır. Yapılan şikayetlerin 8 bin 650'si banka, 445'i ayıplı mal ve hizmetler ve 194’ü mesafeli satışları kapsamaktadır. Şikayetlerin 6 bin 122'si 2014 yılına devir edilmiştir. 
Ülke çapında bakıldığında en fazla başvuru olan iller içerisindeyiz. Dernek yönetimi olarak, tüketici sorunlarına duyarlı olan ve yoğun çaba ve mesai sunan başta Hakem Heyeti üyelerine ve Ticaret İl Müdürlüğü çalışanlarına teşekkür ediyoruz.” 

Bunlar da Dikkatinizi Çekebilir

Yorum Gönder

DİKKAT!

x

Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.