Sponsorlu Bağlantılar

ELEKTRONİK ARTTI MOBİLYA AZALDI

Tarih: 2014-11-08 07:41:00

Perakende satış hacminin bir önceki aya gör yüzde 1,0 arttığını bildiren Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TUİK) açıklaması şöyle: Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2014 yılı Eylül ayında bir önceki aya göre %

Perakende satış hacminin bir önceki aya gör yüzde 1,0 arttığını bildiren Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TUİK) açıklaması şöyle:
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2014 yılı Eylül ayında bir önceki aya göre %1,0 oranında arttı. Aynı ayda; gıda, içecek ve tütün satışları %1,0, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %1,1, otomotiv yakıtı satışları ise %0,9 arttı.
Gıda dışı sektörlerin bir önceki aya göre değişimi incelendiğinde; bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları %1,5 arttı, elektrikli eşya ve mobilya satışları %4,2 arttı, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları %1,9 arttı, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları %7,5 azaldı, posta veya internet üzerinden satışlar ise %1,5 arttı.

 

Perakende satış hacmi bir önceki yılın aynı ayına göre %4,1 arttı
Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2014 yılı Eylül ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %4,1 oranında arttı. Aynı ayda; gıda, içecek ve tütün satışları %2,0, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %4,6, otomotiv yakıtı satışları ise %5,4 arttı.
Gıda dışı sektörlerin bir önceki yılın aynı ayına göre değişimi incelendiğinde; bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları %3,4 arttı, elektrikli eşya ve mobilya satışları %4,1 azaldı, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları %24,8 arttı, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları %0,3 azaldı, posta veya internet üzerinden satışlar ise %10,9 arttı.
 

Perakende ciro bir önceki aya göre %1,6 arttı
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2014 yılı Eylül ayında bir önceki aya göre %1,6 oranında arttı. Aynı ayda; gıda, içecek ve tütün satışları %2,9, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %1,5, otomotiv yakıtı satışları ise %0,3 arttı.

 

Perakende ciro bir önceki yılın aynı ayına göre %10,4 arttı
Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2014 yılı Eylül ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %10,4 oranında arttı. Aynı ayda; gıda, içecek ve tütün satışları %13,7, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %12,6, otomotiv yakıtı satışları ise %3,6 arttı. 

 

Perakende satış hacmi 
bir önceki çeyreğe göre %1,4 arttı

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2014 yılı III. çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre %1,4 oranında arttı. Takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacmi ise bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %1,7 oranında arttı.

 

Perakende ciro bir önceki 
çeyreğe göre %2,4 arttı

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2014 yılı III. çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre %2,4 oranında arttı. Takvim etkilerinden arındırılmış perakende ciro ise bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %8,9 oranında arttı.
 

AÇIKLAMALAR
“Otomotiv yakıtı” endekslerinde takvim etkisi gözlenmemiştir. Bu nedenle “takvim etkilerinden arındırılmış” seriler yerine “arındırılmamış” seriler kullanılmıştır. (Haber Merkezi)

Bunlar da Dikkatinizi Çekebilir

Yorum Gönder

DİKKAT!

x

Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.