Sponsorlu Bağlantılar

‘ENSTİTÜLER CUMHURİYET HEYECANI’

Tarih: 2011-04-17 00:00:00

Zonguldak Eğitim-İş Eğitim Sekreteri Ayşegül Papila, köy enstitülerinin cumhuriyetin aydınlanma devriminin ve üretken eğitiminin en büyük projesi olduğunu vurguladığı açıklamasında; “Cumhuriyeti kuran çağdaş aydın kadrolar, eğitimin ve kalkınmanın öncelik

Zonguldak Eğitim-İş Eğitim Sekreteri Ayşegül Papila, köy enstitülerinin cumhuriyetin aydınlanma devriminin ve üretken eğitiminin en büyük projesi olduğunu vurguladığı açıklamasında; “Cumhuriyeti kuran çağdaş aydın kadrolar, eğitimin ve kalkınmanın öncelikle ‘Köylü milletin efendisidir.’ anlayışı ile köylerden başlaması gerektiği fikrini benimsemişlerdir. Cehalete karşı açılan savaşta zeki köy çocuklarının eğitilmesi önemli bir yer tutmuştur. 71. Yıldönümünü kutladığımız Köy Enstitüleri olgusu, dünyada eşi benzeri olmayan, Türkiye’nin dünya eğitim tarihine kazandırdığı en özgün eğitim projelerinden biri olarak döneme damgasını vurmuştur” dedi.

 

Papila; enstitülerin Cumhuriyetin ‘Çağdaş uygarlık düzeyinin üzerine çıkma’ hedefine varmak, çağdaş bir toplum yaratmak için planlandığını belirtiği açıklamasında şu görüşleri savundu:

 

“Köy Enstitüleri, eğitimcinin ülkenin gelişimindeki rolünü anlatması bakımından oldukça iyi bir örnektir. Kalkınmış bir toplumun ihtiyacı olan yetişmiş iş gücü, bu kurumlarda sanatla, edebiyatla ve çağdaş olan tüm yeteneklerle harmanlanarak Türkiye’nin her bir yanına cesaret, iddia, inanç ve bitmek bilmeyen bir umutla yayılmışlardır.

Köy Enstitüleriyle birlikte aydınlanma yurdun her yanına taşınmıştır. Yoksul ve cahil olan köy halkı cumhuriyet devrimleriyle Köy Enstitüleri sayesinde tanışmıştır. Böylece yurttaş olma bilinci kazanmıştır.

Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk on beş yılında cumhuriyet heyecanı, aydınlanma devrimi ülkede rüzgar estirmiş, halkı ve ülkesi için gelecek kurgulayan bir öğretmen, bir aydın modeli yetiştirmiştir. Öyle ki, çok kısa zamanda yetişen öğretmenlerin etkisi bugün bile toplumda varlığını göstermektedir.

Türkiye’nin içinde bulunduğu koşullarda Köy Enstitüleri muhteşem bir proje olarak uygulamaya alınmış, Hasan Ali Yücel’in çağdaş bakanlık anlayışı, İ.Hakkı Tonguç’un ilerici, toplumcu anlayışıyla, Hasanoğlan’da yakılan ateş, Cılavuz, Beşikdüzü, Çifteler, Düziçi gibi Köy Enstitülerinde yıldız gibi çoğalarak ve parlayarak bütün ülkeyi aydınlatmaya başlamıştır.

Hasan Ali Yücel’in ‘Bu bizimdir, kimseden almadık; bizden alsınlar’ diyerek milli ve özgün bir proje olduğuna işaret ettiği Köy Enstitüleri, pek çok yabancı bilim adamının da dikkatini çekmiş, akademik çalışmalara konu olmuştur. UNESCO da bu modeli gelişmekte olan ülkelere tavsiye etmiştir.

Bugün Köy Enstitüsü ruhunu yeniden yakalamak ancak çağdaş, üretken ve demokratik eğitim yöntemini ulusal eğitim sistemimizin her aşamasına uygulayarak; eleştiren, sorgulayan çağdaş bireyler yetiştirmekle olur. Üretken ve yaratıcılığın desteklendiği eğitim anlayışı bugün yaşadığımız eğitim sorunlarının da çözümü olarak görülmelidir. İşte o zaman Atatürk’ün ve cumhuriyetin öğretmenlerden istediği ‘Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür’ nesilleri yetiştirebiliriz.

Eğitim-İş olarak amacımız; Köy Enstitülerinin heyecan ve ruhunu okullarımızda yaşatmak, tüm yurtta cumhuriyetin, aydınlanmanın ateşini yeniden yakmak, ülkemizin geleceğine umut ve ışık olabilmektir.”

Bunlar da Dikkatinizi Çekebilir

Yorumlar

ADAMIN BİRİ :

İsmail Hakkı TONGUÇ ....Köy meselesi zannettikleri gibi mihaniki surette köy kalkınması değil, manalı ve şuurlu bir şekilde köyün içten canlANDırılmasıdır. Köyü öylesine canlANDırmalı ve şuurlANDırmalı ki, onu hiçbir kuvvet kendi hesabına insafsızca istismar edemesin. Köylüler, şuursuz ve bedava çalışan birer iş hayvanı haline gelmesinler. Onlar da her vatANDaş gibi, her zaman haklarına kavuşabilsinler. Köy meselesi bu demektir.” HER KÖYÜN MEZARLIĞINDA BİR KAÇ AYDIN MEZARI OLMADIKÇA ASLA AYDINLANMA TAMAMLANMIŞ DEĞİLDİR.. BU GÜN SİZ ETRAFINIZDA GÖRDÜĞÜNÜZ EMEKLİ ÖĞRETMENLERİMİZE ,YAZARLARIMIZA BAKIN BU ÜLKENİN OLAN HER ŞEY ONUN İÇİN KUTSAL BİR EMANET GİBİ DAVRANIYORLARSA SORMAYIN "KÖY ENSTİTÜLÜDÜR"

Tüm Yorumlar

Yorum Gönder

DİKKAT!

x

Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.